V popise zmien MHD je povedané že treba posilniť Opatovú. Akosi sa zabudlo na to že Opatová má silnú obsluhu PAL aj vlak.
Ak si správne predstavujem novú trasu L4 tak cesta zo zastávky Maják na Hasičskú potrvá minimálne 14 min., busom PAL trvá 8 min. a zo ŽST Opatová 21 min., pričom vlak ide na stanicu 4 min. a do Zlatoviec 8 min. a to nehovorím o troch problematických miestach na trase.
Preto si myslím že obsluha Opatovej je v súčasnosti čo sa týka MHD dostatočná.
Ak si správne predstavujem novú trasu L4 tak cesta zo zastávky Maják na Hasičskú potrvá minimálne 14 min., busom PAL trvá 8 min. a zo ŽST Opatová 21 min., pričom vlak ide na stanicu 4 min. a do Zlatoviec 8 min. a to nehovorím o troch problematických miestach na trase.
Preto si myslím že obsluha Opatovej je v súčasnosti čo sa týka MHD dostatočná.
TomoSK
spoj l. 28 o 13:20 z Východnej
Východná + Lavičková spolu nástup 16 cestujúcich, pričom:
- 1 vystúpil na Cintorínskej,
- 4 vystúpili na Dlhých Honoch,
- 2 vystúpili pri nemocnici,
- 1 vystúpil na Legionárskej,
- 2 vystúpili na Braneckého,
- 2 vystúpili na Hasičskej,
- 1 vystúpil na Autobusovej stanici,
a na slávnom, údajne "najžiadanejšom" úseku linky 28 cestovali od Východnej a Lavičkovej presne traja cestujúci, čo je necelých 19% dopytu.
spoj l. 28 o 16:55 zo Sihote IV
Za celý úsek medzi Sihoťou a Autobusovou stanicou boli dve nástupy, a to 1 nástup Považská-kotolňa a 1 nástup Obchodná akadémia. Slečna nastupujúca pri OA vystúpila na Legionárskej, jedna jediná cestujúca, ktorá nastúpila na Považskej-kotolni cestovala na Východnú, teda v celom úseku Sihoť - Východná cestoval presne 1 (!!!) cestujúci.
Podotýkam, že sa jedná ešte o čas doznievajúcej poobednej špičky! Následne sa autobus začal plniť až od Autobusovej stanice, pričom na Východnú a Lavičkovú cestovalo dokopy 9 cestujúcich, z toho 8 z nich nastúpilo až na úseku AS - Dlhé Hony (Cintorínska bez nástupu), čo je 11% z celkového dopytu po danom spoji.
To, čo tvrdia dáta, to, v čom sme sa utvrdili na základe prieskumov v teréne a aj to, čo som mal možnosť dnes empiricky zažiť na vlastnej koži nie sú pocity, ale tvrdá realita od človeka, čo nemá k Východnej bližší vzťah, je nezaujatý a nemôže si ju takýmto spôsobom idealizovať podľa svojich zabehnutých zvyklostí a dlhoročných domnienok. Aj keby sme o týchto cestujúcich, ktorí rezolútne odmietnu prestupovať (čo nepredpokladám, hoci to v podmienkach Trenčína nebude ľahké) úplne prišli, vieme získať väčšie počty cestujúcich práve na spomínanom posilnení toho najvyťaženejšieho úseku, ktorý je z hľadiska vyťaženosti zhruba v pomere 8 : 1 (Východná-AS : AS-Sihoť).
Toto je asi všetko, čo sa na túto tému dá povedať - nakoľko ak nie je ochota veriť realite, či už na základe dát alebo reálnych prieskumov, nemá zmysel o tom "publikum" ďalej presviedčať. Jedno z toho je názor, jedno sú fakty, a je na čitateľoch tejto diskusie, čomu dajú prednosť.