Reakcia na: draxter #12416:
Si to úplne vystihol, niet čo dodať. Možno ešte to, že číslo linky u PAL by malo byť zobrzaované rovnako ako v MHD spredu, zboku, vzadu, aby ľudia vedeli, čo za voz ide. Kľúčové bude pre človek v Istebníku, či príde voz čo ho vezme na Hasičskú alebo ku gymplu.A pre mňa to, žeby MHD do Lauga nahradila PAL, je blbosť ako voda v koši - pri tých číslach nemysliteľné a ani by som to neodporúčal: PAL vozidlá s menšou kapacitou, nie sú NP, nástup prednými dvermi verzus 3 - 4 dvere v MHD...a potom cestujúci PAL by boli riadne zdržaný. z PAL zmizli kĺbaky, hoci na linke do DCA by sa hodili, skôr vidím akútnu potrebu zmeniť ten hlúpy odbavovací systém na PAL!
Michal Mazánik
Osobne ale nie som veľký zástanca toho, aby linky PAD nahradzovali vo väčšej miere MHD Trenčín. Nahrádzať linku 24 prímestskou dopravou mi príde ako nie dobrý nápad. Rovnako aj vedenie prímestských liniek cez Sihoť. Myslím, že tak exponované úseky, akým je Laugarício a sídliská (teda Juh a Sihoť) by mali byť prioritne obsluhované MHD. V obchodnej zóne by mohla byť zaujímavá zastávka na hlavnej ceste, pre spoje zo smeru/na smer Bánovce, ale určite by som to nebral ako náhradu linky 24.
Potenciál v tom, aby PAD linky nahradili MHD, vidím skôr v MČ Západ (obzvlášť Istebník, Orechové, Bratislavská ul. a možno aj Priemyselný park). Tam mi to príde efektívne a myslím, že na rozdiel od sídlisk a Lauga tam dokáže prímestské doprava ponúknuť lepšiu obsluhu ako MHD. Naopak čo sa týka Soblahova by som bol skôr za integrovanie tejto linky PAD do siete MHD a nie opačne.
Dôvod? PAD má síce podľa návrhu premávať pravidelnejšie a v atraktívnejších časoch, ako teraz, no stále myslím, že sa v rámci obsluhy krajského mesta nedokáže úplne MHD vyrovnať. Ide napríklad aj o usporiadanie prímestských vozidiel, nízky počet dverí, menší počet NP vozidiel, nižšia kapacita vozidiel a úplná absencia kĺbových vozidiel.
Ak by vozidlá na linke napr. TN - Bánovce, mali v úseku po Laugo nahradiť MHD, mohlo by dôjsť k preplňovaniu autobusov a vďaka malému počtu dverí aj k meškaniam. Nehovoriac o tom, že prímestské linky majú väčšiu vzdialenosť medzi zastávkami, ako MHD, čo by zhoršilo dostupnosť dopravy. Ak by naopak linky PAD začali zastavovať "pri každej vŕbe" ako MHD, zrejme by to neocenili cestujúci, ktorí cestujú do vzdialenejších miest/obcí. Potenciál, aby PAD nahradila časť MHD je zaujímavý skôr v menších mestách (Bánovce, Nové Mesto n/V, Púchov), ale nie v Trenčíne.