Reply on: draxter #12415:
V podmienkach TN mi vadí aj to, žeby MHD mala mať čísla trojciferné. Nevidím na to dôvod, v Žiline to tak tiež nie je a ani nebude. A TN nie je žiadny podriadený Žiline. V tomto nesúhlasím a číslovanie liniek MHD TN musí ostať samostatné tak, ako je.Ja preferujem, aby Orechová, Istebník a Bratislavskú ul. prevzala PAD. Je tam neskutočná frekvencia spojov, preto tam by MHD bola naozaj len doplnok. Naopak, vidím priestor, aby linka do Soblahova, či jediný spoj na linke Hrabovka bol daný pod MHD.
Na linke 309 424 je zase ukážka toho, že licencia na túto linku je prímestská, avšak spoje na nej nespĺńajú definíciu prímestskej linky, lebo nespájajú 2 a viac obcí. Reálne totiž ANI JEDEN neprejde obvod Trenčína, a teda by mali byť zaturnusované do MHD. Takto robia MHD konkurenciu a platí ich VÚC (úplne zbytočne). Ale sú tam poznámky o tom, že spoje 7, 10, 13 a 20 pokračujú na iných PAL. A to je potom už niečo iné. Ale zvyšok rozhodne MHD, spoje 3 a 11 rozhodne ako linka 6 a pod.
Na tomto sa musí seriózne začať robiť. Zjednotiť názvy zastávok, určiť základné a doplnkové smery, tarifnú integráciu a číselné značenie PAL (tam je trojcifra na mieste).
Po integrácii by to však bolo len s ohľadom na výpravu vozidiel. Inak by to už bolo jedno.
Michal Mazánik
Osobne ale nie som veľký zástanca toho, aby linky PAD nahradzovali vo väčšej miere MHD Trenčín. Nahrádzať linku 24 prímestskou dopravou mi príde ako nie dobrý nápad. Rovnako aj vedenie prímestských liniek cez Sihoť. Myslím, že tak exponované úseky, akým je Laugarício a sídliská (teda Juh a Sihoť) by mali byť prioritne obsluhované MHD. V obchodnej zóne by mohla byť zaujímavá zastávka na hlavnej ceste, pre spoje zo smeru/na smer Bánovce, ale určite by som to nebral ako náhradu linky 24.
Potenciál v tom, aby PAD linky nahradili MHD, vidím skôr v MČ Západ (obzvlášť Istebník, Orechové, Bratislavská ul. a možno aj Priemyselný park). Tam mi to príde efektívne a myslím, že na rozdiel od sídlisk a Lauga tam dokáže prímestské doprava ponúknuť lepšiu obsluhu ako MHD. Naopak čo sa týka Soblahova by som bol skôr za integrovanie tejto linky PAD do siete MHD a nie opačne.
Dôvod? PAD má síce podľa návrhu premávať pravidelnejšie a v atraktívnejších časoch, ako teraz, no stále myslím, že sa v rámci obsluhy krajského mesta nedokáže úplne MHD vyrovnať. Ide napríklad aj o usporiadanie prímestských vozidiel, nízky počet dverí, menší počet NP vozidiel, nižšia kapacita vozidiel a úplná absencia kĺbových vozidiel.
Ak by vozidlá na linke napr. TN - Bánovce, mali v úseku po Laugo nahradiť MHD, mohlo by dôjsť k preplňovaniu autobusov a vďaka malému počtu dverí aj k meškaniam. Nehovoriac o tom, že prímestské linky majú väčšiu vzdialenosť medzi zastávkami, ako MHD, čo by zhoršilo dostupnosť dopravy. Ak by naopak linky PAD začali zastavovať "pri každej vŕbe" ako MHD, zrejme by to neocenili cestujúci, ktorí cestujú do vzdialenejších miest/obcí. Potenciál, aby PAD nahradila časť MHD je zaujímavý skôr v menších mestách (Bánovce, Nové Mesto n/V, Púchov), ale nie v Trenčíne.