Reply on: Michal Mazánik #12413:
Presne tak, platí, že obsluha mesta či občan má byť vecou MHD (a preto konečne by toto malo v DCA z pohľadu financovania vyriešené a nech si zavedú MHD, veď dakedy bola veľmi slušná). Naopak, tam kde MHD plní skôr úlohu štatistu a existuje tam prúd PAD, kde kapacita musí zase postačovať pre prevzatie mestskej relácie, nebránim sa tomu ani ja. Ale v TN nehrozí, aby MHD nebola nosnou v smeroch Laugaricio, Juh, Dlhé Hony, Sihoť, Zlatovská, Záblatie, Kubrá, Kubrica. Inde sa dá uvažovať, čo to priniesie.
Po integrácii by to však bolo len s ohľadom na výpravu vozidiel. Inak by to už bolo jedno.
draxter
Ja preferujem, aby Orechová, Istebník a Bratislavskú ul. prevzala PAD. Je tam neskutočná frekvencia spojov, preto tam by MHD bola naozaj len doplnok. Naopak, vidím priestor, aby linka do Soblahova, či jediný spoj na linke Hrabovka bol daný pod MHD.
Na linke 309 424 je zase ukážka toho, že licencia na túto linku je prímestská, avšak spoje na nej nespĺńajú definíciu prímestskej linky, lebo nespájajú 2 a viac obcí. Reálne totiž ANI JEDEN neprejde obvod Trenčína, a teda by mali byť zaturnusované do MHD. Takto robia MHD konkurenciu a platí ich VÚC (úplne zbytočne). Ale sú tam poznámky o tom, že spoje 7, 10, 13 a 20 pokračujú na iných PAL. A to je potom už niečo iné. Ale zvyšok rozhodne MHD, spoje 3 a 11 rozhodne ako linka 6 a pod.
Na tomto sa musí seriózne začať robiť. Zjednotiť názvy zastávok, určiť základné a doplnkové smery, tarifnú integráciu a číselné značenie PAL (tam je trojcifra na mieste).