Reply on: Michal Mazánik #12411:
Pri frekvencii 10-15 minút v špičke nevidím príliš veľký priestor na výraznejšie preplnenie spojov. Tiež nie je nevyhnutné, aby takéto spoje v rámci sídlisk (špecificky rozťahanej Sihote) zastavovali na všetkých zastávkach.Pre porovnanie MHD 4 a PAD 309408 je v takmer identickej časovej polohe 7:26/7:25 medzi Opatovou Majákom a Legionárskou rozdiel 18 minút a 15 minút.
Je pravdou, že bez zachádzky na aut. stanicu, ak je však jej obsluha PAD nevyhnutná, potom treba brať do úvahy, že ide o približne 50 minútovú jazdu z prvej zastávky Dolná Poruba, horný koniec. Pri ceste z Omšenia je dĺžka jazdy porovnateľná s nejednou linkou MHD.
Každopádne, ja o tom rozhodovať nebudem. Ale ak mesto očakáva na príjmovej stránke rozpočtu -10% a v prípade Trenčianskeho kraja ešte viac, potom sa bude sekať hlava-nehlava. Áno, výdavky na dopravnú obslužnosť sú v princípe mandatórne výdavky, ale len v rozsahu, v akom je po nej dopyt a ako napísal napríklad poslanec TSK a primátor Trenčianskych Teplíc na svojom blogu v denníku N: "Kraj môže časť financií ušetriť v prevádzke úradu a v autobusovej doprave. Nebudú však v takej výške, aby sa čo i len približovali k avizovaným výpadkom."
Po integrácii by to však bolo len s ohľadom na výpravu vozidiel. Inak by to už bolo jedno.
Michal Mazánik
Naopak v hustejšie osídlených oblastiach by mala, samozrejme je to len môj názor, hrať prím MHD a pre zmenu môže byť obmedzená prímestská doprava (napríklad v úseku Hasičská - Dlhé Hony - Juh, čím by sa na prímestských linkách ušetrilo nemálo km).
Osobne som zástanca v rámci možností čo najjednoduchšej a najprehľadnejšej siete liniek a ak by na Sihoti niektoré linky zastavovali všade (MHD) a niektoré len niekde (PAD) spôsobilo by to ľuďom slušný chaos. Myslieť na to, že ak idem na Juh, idem na zastávku len nejakých 300 metrov, ale ak idem do Lauga (podľa Vášho návrhu PAD), musím vyraziť skôr, lebo na zastávku to mám povedzme 800 metrov. To by bolo dosť nepraktické...