Reakcia na: mathre #11504:
Predstavte si, ze dokonca keby zhorela RTO-cka, nedali by sme vyrobit repliku RTO-cky. Sam viete, ze tato otazka je "pritiahnuta za vlasy" u typov, ktore sa uz nevyrabaju.Co by sme urobili? To iste, co aj teraz. Ponukli by sme 4 varianty - jedna varianta opravit vozidlo, druha s ojazdenym vozidlom, tretia LE City a stvrta Urbanway. Mesto si moze ako aj teraz vybrat jednu z nich, dokonca moze ako mohlo urobit aj teraz, vybrat uplne iny typ vozidla od elektrobusu po hybrid.
Nasou prioritou nie je niekoho nasilu presviedcat o niektorej variante pri jedinom kuse autobusu. Nasou prioritou je zabezpecit aspon jednoduchu najnutnejsiu obnovu 16 novych vozidiel, aby sa do r. 2022 vozidlovy park MHD v Trencine uplne "nerozsypal". A je nam skutocne jedno, ktory novy typ to bude, ktory si mesto podla potrieb a svojich financnych moznosti vyberie.
SADka urcite nema zakladnu cennikovu cenu vyrobcu - s jedinou podmienkou: Naplanujete dostatocny pocet v dostatocnom predstihu - ako to bolo u primestskych autobusov 150 kusov na 5 rokov dopredu. Pocet 1 kus navyse mimo planu "strcit" vyrobnemu podniku uz do uzavreteho vyrobneho harmonogramu toto nesplna. Dokonca sme radi tej normalnej cene pri nasich specifikaciach, lebo uz som v predchadzajucom zamestnani zazil, ze mi bolo v mnou zelanom neplanovanom termine ponuknute neodobrate vozidlo povodne vyrabaneho podla uplne inej specifikacie pre uplne ineho zakaznika, ktory od objednavky na poslednu chvilu "uskocil".
Ako priklad vam odporucim skusit si ist do konfekcneho obchodu vybrat a kupit oblek vyrobeny v beznom planovacom roku odevneho producenta - alebo uprosit nejakeho krajcira, aby vam ho usil na mieru do 2 tyzdnov. Cena urcite nebude rovnaka. A podobnych prikladov by sa naslo urcite viac.
JurajZaTn
Igor, ako priklad ti uvadzam nepolozenu otazku, ktoru nielenze nikto nepolozil, ale ani nikto nevysvetlil napriek tomu, ze o nej diskutuje vela prispievatelov iMHD a vysvetlit by ju mohli ludia, ktori sa tohoto pre Trencin "umrtvovacieho" procesu zucastnili a aj v nom hlasovali.
-------------------------------------
dragster #11447 pise:
"Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.
Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo
Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku."
(Tu musim napisat, ze presne tento nazor mali a maju aj ludia zo SAD TN. Orientacne to vychadza priemerne rocne 4 nove autobusy az do r. 2022. Na rokovani jednej komisie, ktorej sa pravidelne zucastnuje aj tunajsi miestny prispievatel sme za SAD dna 19.1.2017 predlozili niekolko modelov kalkulacie systematickej obnovy vozidiel.)
------------------------------------
Richard Scepko, #11418
K téme zhoreného Crossway:
"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).
Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní."
(Tu sa pise iba o obnove v super-vynimocnych pripadoch - ak dojde k poziaru vozidla, havarii s totalnou skodou alebo k nehospodarnej oprave nad 20tis. €.)
-------------------------------------
Cely text je verejne dostupny tu:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/04/bod-10_Dodatok-%C4%8D.-12-SAD.pdf
Nechyba nieco? Nieco velmi dolezite? Nechyba systematicka obnova vozidiel ako ju popisuje draxter? Preco neexistuje? Lebo existuju ludia, ktori sa na tej komisii 19.1.2017 zucastnili a zatial nam nepovedali, co sa tam vtedy udialo a ako vtedy hlasovali... Ja som na tej komisii osobne bol a viem. No mne neprislucha informovat verejnost o vysledkoch, no oficialne verejne dostupne materialy chvalabohu existuju na webe.
Tu je zapis z prvej casti:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__19012017.pdf
A tu vysledny text vratane jednomyselneho hlasovania.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__z9.2.2017.pdf
Zaver: systematicka obnova vozidiel ....., lebo 2022. Takze tak, Igor. Nie SADka...