VozidláZubačky › Stadler GTW 2/6

Úvod

V roku 2018 vyhlásila Železničná spoločnosť Slovensko verejnú súťaž na dodávku piatich nových ozubnicovo-adhéznych elektrických jednotiek pre trate Ozubnicovej železnice a Tatranské elektrické železnice. Víťazom súťaže sa stala švajčiarska spoločnosť Stadler Bussnang AG, ktorá v roku 2021 dodá nové elektrické jednotky typu GTW 2/6. Nové vozidlá nahradia na ozubnicovej železnici pôvodné tri ozubnicové jednotky SLM-BBC z roku 1970 a zároveň budú môcť premávať aj tratiach Tatranských elektrických železníc. Zmluvná cena jednej ozubnicovo-adhéznej jednotky je 6,720 mil. € bez DPH.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Stadler GTW 2/6 495.951-6, 495.952-4, 495.953 – 495.955 2020 – 2021 2021 5
Spolu 2020 – 2021   5

Technické parametre

Dĺžka 34424 mm
Dĺžka so spriahadlami 35934 mm
Šírka 2650 mm
Výška 3852 mm
Výška podlahy 400 mm / 980 mm
1100 mm (v strednom článku)
Počet dverí 4 + 2 manipulačné
Maximálna rýchlosť 20 km/h (ozubnicová prevádzka)
80 km/h (adhézna prevádzka)

Prevádzka

Prvé vozidlo bolo privezené od výrobcu v polovici januára 2021. Schvaľovacie skúšky prebiehali na tratiach TEŽ od 29. marca 2021.

Katalóg vozidiel

495.951-6 495.952-4 495.953 495.954 495.955

Počet nevyradených vozidiel: 5 (100 %)

Počet vyradených vozidiel: 0 (0 %)

Legenda

495.955nevyradené vozidlo

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Will the new rack railway vehicle be using the same number as old EMU 49 overhead works vehicle?
https://imhd.sk/tatry/vehicle/6760/Motorové-vozne-Tatra-M-49-0-495-955-7