VozidláElektrobusy › SOR EBN 10.5Nízkopodlažný autobus s elektrickým pohonom predstavil český výrobca SOR Libchavy na výstave Autotec 2010, pričom elektrobus získal cenu Autotec Prix v kategórii Automobily a prípojné vozidlá. Vozidlo bolo vyvinuté v spolupráci s DP Ostrava a firmou Cegelec, ktorá dodala elektrickú výzbroj. Prvé dve vozidlá tohto typu boli dodané do Ostravy, tretie vyrobené vozidlo zakúpilo Tatranské dopravné družstvo pre projekt ekologického skibusu vo Vysokých Tatrách v zimnej sezóne 2010/2011. Zakúpeniu elektrobusu predchádzalo krátke testovanie ostravského prototypu v Tatrách v septembri 2010 Tatranským okrášľovacím spolkom, ktorý následne inicioval vznik Tatranského dopravného družstva za účelom prevádzkovania tejto ekologickej dopravy vo Vysokých Tatrách. Cestné vozidlo hromadnej dopravy s elektrickým pohonom sa tak na tatranské cesty vrátilo po 104 rokoch.


SOR EBN 10.5

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR EBN 10.5 PP-017CL 2010 2011 2014 1
Spolu: 2010   1

Technické parametre

Dĺžka:10370 mm
Šírka:2525 mm
Výška:2800 mm
Výška podlahy:360 mm
800 mm (vzadu)
Rázvor:6320 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:19 + 1
Počet miest na státie:66
Celkový počet miest:85 + 1
Pohotovostná hmotnosť:10200 kg
Celková hmotnosť:16500 kg
Elektrická výzbroj:Cegelec
Motor:Pragoimex TAM 1052 C6B, asynchrónny, šesťpólový, kvapalinou chladený, 400 V
Výkon motora:120 kW, krátkodobo preťažiteľný na 200%
Počet motorov:1
Celkový výkon:120 kW
Krútiaci moment motora:835/1785 Nm
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Riadenie:RBL C 500V, monoblokové, hydraulické
Nápravy:predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Rába, tuhá
Pneumatiky:285/70 R19,5

Prevádzka

Elektrobus bol slávnostne predstavený 31.12.2010 v Tatranskej Lomnici, pričom dostal meno Lomničák. Prevádzkovaný bol počas svojej prvej zimnej sezóny od januára do marca 2011 na skibusovej linke medzi Tatranskými Zrubmi a Tatranskou Lomnicou.

Koncom jari a v lete 2011 sa vozidlo prezentovalo v dopravných podnikoch v Maďarsku, na Slovensku a v Česku. V lete 2014 bolo vozidlo testované v DSZO.

Vyraďovanie a likvidácia

V marci 2014 bol elektrobus vrátený výrobcovi.

Katalóg vozidiel

PP-017CL

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.