imhd.sk
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
Bezbariérová doprava
S preukazom ŤZP
Preprava zvierat
Preprava bicyklov a lyží
Prepravný poriadok MHD Poprad
Prepravný poriadok železníc
Prepravný poriadok IDS Východ
Kontakty na dopravcov
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Jasná obloha
-1 °C
sk
English
Poprad-Tatry
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2025
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Slovensko a svet
›
Európa
›
Nemecko
› Heidelberg
Na medzimestskom úseku električkovej trate sa jazdí rýchlosťou 80 km/h
Hoci bežne na okružnej medzimestskej linke 5 môžu jazdiť jednosmerné električky, počas letnej výluky v roku 2022 to nebolo možné
Prestup cestujúcich z električky na autobus náhradnej dopravy
Električkové prieceste pri vjazde na odstavné koľaje obratiska
Dočasne zvýšené nástupište na ľahšie prestupovanie medzi električkami a autobusmi náhradnej dopravy
Dočasne zvýšené nástupištia na ľahšie prestupovanie medzi električkami a autobusmi náhradnej dopravy
#4153, linka 5, Dossenheimer Landstraße
Napojenie stavebnej výhybky na existujúcu trať
Napojenie stavebnej výhybky na existujúcu trať
Stavebná výhybka slúžiaca na mimoriadne ukončenie medzimestskej električkovej linky 5
Pracovný vozeň so self promo
Duewag GT6 #3200 (ex 200 ex 214) z roku 1964 slúži od roku 1997 ako pracovné vozidlo
Priebežná konečná zastávka liniek 24 a 26 s výdržou
Žltá tráva nebola v lete 2022 len na električkových tratiach, ale všetkých trávnikoch na západe Nemecka
Interiér jednej zo šiestich 2,5 metra širokých električiek Variobahn slúžiacich medzi Mannheimom a Heidelbergom
Duewag M8C z roku 1985 po rekonštrukcii s výmenou stredného článku za nízkopodlažný stojí na konečnej linky 26
Električka v novej štvrti Bahnstadt
Cesta v Bahnstadte nekopíruje celú električkovú trať, ale cez ňu viackrát prechádza
Toho času najnovšia električková trať v Heidelbergu, ktorá bola otvorená v roku 2018
Variobahn pod historizujúcimi výložníkmi
Električková trať v Eppelheime vedie pomerne blízko pri domoch
Električková trať je obojsmerne vedená v jazdnom pruhu po jednej koľaji
Návestidlá pri výjazde z konečnej Eppelheim
Konečná električiek Eppelheim
Asfaltový zvršok medzi hranou nástupišťa a koľajnicou zjednodušuje údržbu (čistenie zvršku napr. od cigaretových špakov)
#3287, linka 22, Montpellierbrücke
Udupaná tráva dokazuje, že aj v Nemecku sa zábrana na jednom z koncov električkového nástupišťa míňa účinku
Stromy v tesnej blízkosti električkovej trate
Zelený koľajový zvršok na zastávke
Pevná jazdná dráha na betónových pásoch so zazelenaním
Pevná jazdná dráha na betónových pásoch so zazelenaním
Aj v Nemecku sa dá nájsť slabo udržiavaná električková trať
Spoločný úsek trate pre električky a autobusy
Upozornenie na prednosť električiek a autobusov na priechode pre chodcov
Nástupište električiek a autobusov pred hlavnou stanicou
Osemuholníkový zastávkový prístrešok na prestupnej zastávke na okraji historického centra
Vozeň na výhybni spodného úseku
Maximálne stúpanie lanových dráh je 430 ‰, ako je však zrejmé z fotografie, vo výhybni sa ani zďaleka nedosahuje
Výhybňa horného úseku nazývaného Königstuhlbahn
Zariadenie horného úseku dodala firma Von Roll
Súčasti pohonu horného úseku lanovej dráhy
Elektromotor v hornej stanici
Pohľad z hornej stanice na Heidelberg
Historický vozeň v hornej stanici
Horný úsek má dĺžku 1020 m a prekonáva prevýšenie 261 m
Interiér historického vozňa z roku 1907
Na hornom úseku jazdia pôvodné vozidlá z roku 1907 vyrobené firmou Waggonfabrik Fuchs a upravené tak, aby zodpovedali moderným bezpečnostným normám
Horná časť lanových dráh bola otvorená v roku 1907 a od začiatku má elektrický pohon
Spodný úsek lanovej dráhy slúži od roku 1890, pričom pôvodne fungoval na princípe vodnej protiváhy
Asymetrická výhybňa Schloss s výhľadom na Heidelberg
Pohľad z vozňa do vozňa lanovky
Stanica Schloss sa nachádza vo výhybni
Pohľad z výhybne Schloss na najspodnejší úsek lanových dráh
Spodná časť vedie čiastočne v tuneloch a prekonáva prevýšenie 173 metrov na 455 metrov dlhej dráhe
Príchod vozňa vyrobeného v roku 2004 do spodnej stanice Kornmarkt
Heidelberské pozemné lanovky pozostávajú z dvoch častí
Zastávková informačná tabuľa na označníku
#8186, HD R 1886, linka 32, Marstallstraße
Prestavaná električka M8C z roku 1985 s nízkopodlažným stredným dielom
#0686, HP BC 636, Bismarckplatz
Náhradná doprava za vylúčený úsek medzimestskej električkovej linky 5
Dve generácie Citár pri električkovom termináli
Označenie električkového priecestia so signalizáciou
Jednokoľajná konečná Leimen Friedhof s možnosťou prestupu na autobus alebo bicykel
"Graffiti"-poťahy sedadiel
Menej frekventované priecestia sú zabezpečené signalizáciou s dvoma farbami (oranžová, červená)
Električkové priecestie na rampe k mimoúrovňovej križovatke
Prestupný uzol Rohrbach Süd
Konečná na radiále pre vybrané spoje, ďalej sa pokračuje aj po jednokoľajných úsekoch
Interiér električky RNV8ZR
Informácia o prestupoch na iné linky
Rôzne režimy vnútorných informačných obrazoviek
Prvá z heidelberských obojsmerných električiek RNV8ZR
Spoločné nástupište električiek a autobusov pred hlavnou stanicou
#6014, MA RN 6014, Kurfürsten-Anlage
Umenie v budove hlavnej stanice
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie