Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"Ešte v roku 1968, počas výstavby novej zubačkovej trate, dodala švajčiarska firma Asper, motorový vozeň (drezina) na údržbu troleja MU 20.0001 (889 951-0), ktorý sa používal jak na ozubnicovej, tak i na adhéznych tratiach TEŽ. Mal pohon na obe nápravy, jak ozubnicový, tak i adhézny. Jeho dĺžka bola len 2940 mm, výkon motora 29 kW. Bol súčasťou dodávky vozidiel pre zubačku. Píšem v minulom čase, teda že sa používal, pretože už sa nepoužíva. Toto šikovné a unikátne vozidlo skončilo svoju životnú púť pri vážnej dopravnej nehode v piatok 1. februára 1991 na pravé poludnie, medzi Tatranskou Poliankou a Vyšnými Hágmi. Vozidlo sa po chybe výpravkyne, čelne zrazilo na šírej trati v kilometri 17,270 s električkou 420 958-1. Bolo tak vážne poškodené, že jeho oprava, vzhľadom na to, že sa jednalo o atypický výrobok zo zahraničia, by bola nerentabilná. Vodič vozidla utrpel vážne zranenia, vlakvedúci bol zranený ľahšie. Mali šťastie, že išli plošinou napred. V opačnom prípade by to asi neprežili."
https://www.facebook.com/groups/365937803517677/permalink/3162301997214563/
Reakcia na: Dispecer #1625:
Áno. Je to presne táto elektrosorka. Je prenajatá Arrive Liorbus, prevádzka LM.
Reakcia na: Dispecer #1625:
A podľa storiek na IG je to to vozidlo, ktoré spomínaš
Reakcia na: Dispecer #1625:
Na prvýkrát tam nebol plagát, ale fotka odtiaľ: https://www.sor.cz/ebn/
Reakcia na: TeBeCe #1624:
Áno, len prefarbili žltú na fialovú... 😃

Ale teoreticky by to mohlo znamenať návrat SOR EBN8 #5E4 8103 na Slovensko, či?
Reakcia na: 3pa3ck3 #1623:
Zjavne uchmatli prvu fotku elektrobusu z webu sorky.
Je to super zmena, z Juhu do mesta každých 10 min spoj. Linky 1+7+8 v "x" sú polahoda. Len víkendy sú také dedinské stále.
Reakcia na: Dispecer #1620:
Keďže je to J&T, skôr by som čakal že dotiahnu nejakú predvádzaciu SORku aby to mohli prezentovať ako vrchol moderných technológií...
Reakcia na: 3pa3ck3 #1619:
Troliga elektrobusy? 🤔
TMR píše na FB, že počas odstávky pozemnej lanovky na Hrebienok (1. 10. - 13. 11.) zabezpečí náhradnú dopravu elektrobusmi
Tak to vyzera, ze od 1.10. budeme mat velku zmenu nazvoslovia zastavok. A tiez zmenu linkoveho vedenia.
Reakcia na: ramzi #1616:
Postupne ich pribuda, dnes uz je ich 5.
Aké milé prekvapenie 🙂 (Fotené v BA)
Reakcia na: Ike #1614:
Áno, jeho som označil ako obvyklé busy. Ale mieril som inam - či to má na seba a teda je niekde zverejnená úprava pôvodného znenia zmluvy, alebo robí subdodávku a teda sa porušuje nová zmluva 😃
Reakcia na: Viko #1613:
Jazdí tam Holub. Včera som tam bol.
Reakcia na: ramzi #1612:
Čo si ZSSK objedná, to má... Keď požadujú priestor na batožinu, je jasné, že dostanú luxy a nie nízkopodlahy (a že ich tam cez leto stojí zo skibusov nevyužitých hneď niekoľko...)

A vôbec, aký je aktuálny stav zazmluvnenia NAD? Je niekde zašité predĺženie zmluvy s Holubom, čo bola do minulého novembra? Alebo sa už čerpá z novej zmluvy ( https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4817390&l=sk )? Lebo ak platí to prvé, čaká nás časom ešťe väčšia švanda... Nedávny výheca regiónu od Mikuláša po Ľubovňu je totiž no-name firma bez webu či facebooku založená len minulý rok. V JIS CD má oprávnenie iba na jedno vozidlo, pritom v dodatku čestne vyhlásil, že nebude využívať subdodávateľov... a na zubačke od prvého dňa výluky kmitajú obvyklé busy, ktoré tam za normálnych okolností nemalo byť vidno. Už len tŕpnem, kedy to zaklincuje výskyt Javorského LC 735-ky 😃
Reakcia na: Ike #1611:
A aby bol ten výpis úplný:
- často sa stáva, že NAD odíde aj o 5 minút skôr oproti plánovanému odchodu
- zatiaľ čo zubačka na zmeškaný rýchlik (pokiaľ nešlo o desiatky minút) vždy počkala, u autobusov to už samozrejmosť nie je
- cez Lieskovec jazdí iba jeden autobus (ktorý kapacitne často nestíha a aby cestujúci zistil ktorý voz to vôbec je, musí sa spýtať sprievodkyne)
- v autobusoch nie sú označovače, takže lístky pečiatkujú zamestananci ZSSK
- zo začiatku slabé (až nijaké) označenie zastávok NAD, zastávka na Lieskovci je nakoniec v inej polohe než sa pôvodne avizovalo
- informácie v angličtine nulové
- napriek platnému cestovnému poriadku autobusy nahrádzajú iba celoročné spoje zubačky, v čase posilových sezónnych spojov nejde nič (čo nie je celkom v súlade s predpismi)

S mestkou verziou autobusov úplne súhlasím - keď už nič iné, je neprípustné aby bol nízkopodlažný vlak hradený vysokopodlažným turistickým autobusom bez akéhokoľvek multifunkčného priestoru. Čo sa týka toho náteru, niečo podobné spravili napr. v Štokholme: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Saltsj%C3%B6banan_-_Henriksdal_-_16_March_2017_05.jpg
Reakcia na: ramzi #1610:
Povedal by som, že na východe nič nové. Čistý zssk štýl výluky.

- 4x (aspoň čo som napočítal) lux verzia busu ako NAD. Zazmluvneny súkromník (možno viacerí)
- co vozidlo, to iný náter
- euroobal s a4 ako linkova tabuľa musí byť, je to písané takým veľkým písmom, že sa tam zmestil obrázok zubacky, ale nie ilustračný ale taky, ze aj text aj obrázok rozpoznať z diaľky 70 cm, ďalej nie.

Možno ma napadla teraz blbosť, ale nebolo by lepšie, keby zssk zobrala do nájmu mestské verzie busov (možno aj klbak), ktoré sa ako NAD za ozubnicu viac hodia a keď už špekulujú s natermi lokomotív a la kakaovnik, nedali im náter pripomínajúci aj z diaľky zubacku? Cieľ by mohol byť digitálna tabuľa, alebo popri zákonom v podobe celovozidloveho napisu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.