Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania
Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.
Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.
„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne.“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.
Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.
Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.
Davidoshmhd
V prvom rade sa ti ospravedlňujem, bol som v tom, že si Prešovom maximálne tak preletel vlakom podľa toho, čo si minule písal.
Čo sa týka linkového vedenia, už vtedy som ti v diskusii spomínal, že Prešov zmenu potrebuje, ale nie takúto a povedal som ti, že máš prísť do Prešova aspoň na týždeň. Optimalizácia od Diletantno Infatilného Centra neprinášala nič dobré (už som spracovával článok o tom, čo mala priniesť, ale som lenivý ho dokončiť). Vyjadrím sa k dvom bodom tohto príspevku:
1.) označenie liniek s 2-3 spojmi za deň za zvrhlosti:
linku 16 by som zrušil a hodil jej spoje do 45-ky (ktorá je už takto slušne poddimenzovaná, ale čo si Šariš objedná, to má)
linka 17 (ktorá sem nepatrí, ale má tiež málo spojov) jazdí plná a jej trasovanie je veľmi logické - no posilnenie nepotrebuje
linka 20 sa zriadila ako účelová pre Zariadenie pre seniorov - nie je potrebné na nej zriaďovať ďalšie spoje
linka 30 - niektoré spoje natrieskané, niektoré menej
linka 33 - odporúčam sa povoziť, jazdí veľmi slušne vyťažená a po jej trase iná linka nejazdí, tak jej spoje nie je kde zaradiť
linka 35 - nemám s ňou takmer žiadne skúsenosti, ale podľa grafu vyťaženosti je ranný spoj o 6:30 vyťažený na rovných 100%
linka 37 - tá funguje viacmenej ako objednávka pre Hinrichs, no zároveň zlepšuje základnú obslužnosť prepojenia Sekčova s okrajom Ľubotíc, takže jej dávam palec hore
linka 43 - VEĽMI SLUŠNE obsadené všetky spoje
linka 44 - jej spoje by som veľmi rýchlo začlenil do 19ky, iba to spraví pár km naviac..
linka 48 - síce mi je trňom v oku, ale rušiť linku, kde majú klbáky veľké kapacitné problémy, by bola hlúposť
2.) ktoré linky stoja za prd? Ak vykazujú dobrú vyťaženosť, asi tak za prd nie sú. No a skús v Prešove priemerného cestujúceho donútiť prestúpiť - zdrhne z MHD a už ho neuvidíš. ?