Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania
Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.
Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.
„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne.“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.
Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.
Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.
absurd
Ber do úvahy to, že zaplatíš na 10 rokov vytvorenie niečoho, čo zas za 10 rokov nebude dosť dobré a ešte dovtedy sa bude raz prerábať a dorábať. Ako keby si to nepoznal ako to na Slovensku chodí ... Ja som ti nič nevkladal nikam, nevyberal si žiadne percentá ... Prečítal som si a reagoval som. Neviem čo je toto za šlahnutú módu hodnotiť odpovede iného človeka. Ale som rád, že vieš, že sa robí mnoho zbytočnej roboty. Ale poviem ti to tak zmierlivejšie. Mne nevadí, že sa robia papiere a pod. veci, dobre, nech sú, ale nech to má význam a nech je jeden komplexný, ktorý sa nebude meniť hneď po voľbách a bude trvácny. Avšak robí sa kopa dokumentov iba za účelom aby občan prepadol ilúzií, že sa niečo robí a keď pozrie na stránku, tak kvantá dokumentov v ktorých sa nevyzná, lebo sa účelovo veci pomenúvávajú kadejakými modernými a premúdrelými pojmami namiesto toho aby sa to napísalo zrozumiteľne a nie, že po prečítaní 5% dokumentu to bežný občan zaklapne a vzdá to. To je práve účel to tak robiť a to sa mi prieči. Prečo by občan nemal mať nárok na zrozumiteľne vypracované dokumenty a tiež zákony? Veď keď človek číta napr. daňové zákony alebo celkovo zákony, tak má pocit, že je v labyrinte. Jednak krkolomné forumulácie a potom odvolávky na iné časti zákona, ku ktorým kým prídeš tak si nahratý. Opäť účelovo zmätočné zložité formulácie, ktoré nahrávajú gangstrom a slušný človek nemá šancu. Tomu dajú štátom prideleného právnika, ktorý si odbije svoje a dotlačí ho k priznaniu. Dík pekne za tak zastupovanie a celý systém ...
V minulosti boli aj výskumné ústavy a čo? Dnes nie sú? Vtedy ale aj niečo naše vlastné z nich vyšlo, dnes sú to pro forma existujúce inštutúcie, ktoré nemajú na to aby niečo konkurencieschopné dali dokopy pre strojárov a nebodaj pomohli nejakým našim strojárom. To by sa na západe nepáčilo. Však prečo po revolúcií boli pokradnuté dokumentácie z ČKD alebo Turčianskych strojární? Tí mali vyrábať techniku o ktorú bol aj na západe záujem, a zrazu prišiel prevrat a zrazu z nenazdajky neboli zakázky? Čistý podvod. A onedlho ani dokumentácia k mnohým veciam a projektom ... Áno boli aj zašivárne ale aj sa makalo, a makalo sa na zmysluplnejších veciach, ktoré si buď plnil a išlo to, alebo si letel do prdele, a nezachránilo ťa ani členstvo v strane. Dnes si v strane a máš vyžehlené. Zašívárne máš aj dnes a sprosté praktiky nieže pretrvali ale sa vyšperkovali o rôzne vzletné frázy. Dnes sú súkromníci aj takí, aj takí. V každom prípade keď počujem na čo všetko majú manažérov, poradcov a stretnutia, tak ti poviem, že je to minimálne rovnaká mašinéria za socíku, len kockované košele vymenili za biele, prestali nosiť na ksichtoch okuliare cez pol hlavy, nahodili kravaty a saká, a nabrali si silikónové asistentky. Minule keď mi hovoril chalan z USS KE, že američania tam investovali de facto HOVNO, iba urobili ekologizáciu pár procesov skrz zariadenia, aby spĺňali emisné normy (aj to je ovzdušie vo Veľkej Ide zahumusené) ale absolútne žiadna modernizácia výrobných procesov! Majú tam staré zariadenia zo 60. až 80. rokov, ktorými nevedia vyrobiť širšie spektrum plechov požadovanej hrúbky a nevedia konkurovať. Si zober ako rakušáci rozkradli doslova Solivar, či nemci naše cukrovary. Skúpili a zariadenie doslova rozkradli a vyviezli preč aby tu urobili závislú kolóniu na dovoze od nich, aby sme nemali ako obnoviť výrobu. A žiadne tresty a basa nikomu. A ešte si pochvaľujeme EÚ, ktorá toto potrebovala, idiotov čo sa dajú kúpiť. Mimochodom sa to riešilo aj, že zo solivaru vyteká soľanka, ktorá škodí vodám a stále sa nedarí aspoň výrobu technickej soli začať. To ako sa čo rozvinulo z pôvodných našich národných podnikov by som pomlčal. Svetlá výnimka je VW. Ostatné čo tu prišlo potom sú montované šopy a haly, ktoré rozmontuješ a výrobnú techniku vedia do týždňa odviezť v prípade, že sa im znepáči. To čo ten nemec zadrel, že u nich 400 ľudí a u nás 4000 tak to bol odrb, ktorý mu slabšie rozmýšľajúci zožrali. Nepovedal aké majú prestávky guleváľači nemeckí a koľko zarobia. V tom je ten vtip. A tu mu to zožrali takí ako ty. Vo VW nemci keď prišli tak núkali vyššie platy a vtedy nejaký degeš z ponovembrových demokratov povedal, že nám toľko netreba, že nám stačia menšie platy. Takže nemci si našich ľudí pochvaľovali, aj zaplatiť chceli. A ak chceš hovoriť o prejednávaní úloh, tak dnes to máš minimálne rovnaké. Veď boha tvojho vidím čo je dnes, opýtam sa človeka čo zažil dobu 30-40 rokov nazad a pýtam sa ho, či tento istý alebo podobný proces prejednávali a odkladali riešenie ako my dnes. A mám odpoveď, že neexistovalo robiť vtedy takýmto spôsobom. Možno pre niekoho bolo voľnejšie tempo a možno iba pre tých, ktorí si potrebujú vymýšľať a pľuť po režime kedy mal každý robotu a nemusel sa báť o strechu nad hlavou a mohol si založiť rodinu. Čo môže vadiť človeku na režime v ktorom nie je ako stroj a kde štát pomôže všetkým a nie ako dnes, že iba vybraným investorom milióny eur na úľavách tak to nechápem. Apropo, hlavne neskúšaj argumenty s cestovaním a strieľaním na hranici. Kto šiel cez oficiálny prechod a nie ako kriminálnik, tak sa mu nič nestalo. Prečo Donutil má plnú prdel zo socíku ako boli v zahraničí každú chvíľu a takíto herci a umelci si najviac v 1989 sťažovali, hoc im režim lízal prdele a hýčkal si ich.