Prešov bude mať po rokoch nový dokument dopravného plánovania
Mestu Prešov bol schválený projekt o dopravnom plánovaní s názvom Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov. Tento tzv. Masterplan je komplexný dokument dopravného plánovania vrátane cestných stavieb, modernizácie či rozvoja mestskej hromadnej dopravy i všetkých ďalších druhov dopravy v Prešove vrátane vzťahov v rámci regiónu Šariš.
Strategický dokument, ktorý umožní čerpanie eurofondov pre oblasť dopravy bol podporený v objeme 794 819,51 eur. Spoluúčasť mesta na schválenom projekte je 38 740,98 eur. Predpokladaný čas realizácie je od marca 2018 do mája 2018.
„Prešov bude mať takmer po dvadsiatich rokoch významný dokument, vďaka ktorému budeme môcť prostredníctvom fondov zlepšiť mestskú infraštruktúru, budovať ďalšie cyklochodníky, riešiť pešiu, železničnú i kombinovanú dopravu, riešiť statickú dopravu, modernizáciu existujúcich, rozširovanie a budovanie nových trolejových vedení, modernizáciu depa, nákup trolejbusov, budovanie buspruhov a podobne.“ vysvetlila primátorka Andrea Turčanová.
Primátorka zároveň doplnila, že Prešov doteraz nemal spracovaný komplexný dopravný dokument pre oblasť dopravy, ktorý je základným predpokladom pre získanie eurofondov. Za podobný dokument možno považovať Generel dopravy, ktorý bol spracovaný v roku 1998, avšak jeho platnosť skončila už v roku 2008.
Stratégia rozvoja dá realný pohľad na dopravné toky, popíše a analyzuje stav verejnej dopravy a ukáže jej pozitíva a negatíva v jednotlivých druhoch. Radnica bude následne vedieť spôsoby, akými rozvíjať autobusovú a trolejbusovú dopravu, ale dokument zároveň ukáže aj možnosti smerovania železničnej, či nemotorovej dopravy.
absurd
K poslednému odstavcu by som ale dodal, že aký je rozdiel medzi zaplateným externým odborníkom a stálym odborníkom, ktorého mám u seba? Ten externý má prečo byť garanciou, že to spraví lepšie? Prečo teda keď vieme, že chýba motivácia to robiť v štátnej správe pre nízke platy, tak prečo sa tento stav udržuje účelovo a neurobí sa s tým niečo aby tu boli ľudia, ktorí budú pevne na svojom mieste a budú okolo toho robiť a budú zodpovední za to, a bude možné ich priamo dotazovať občanmi?! Navyše neviem tiež, že prečo hovoríš o tlupe úradníkov, ktorá by to robila 10 rokov! Externá firma to spraví za koľko. Isto skôr. Prečo by to ale úradníci nemohli tiež skôr a lacnejšie spraviť, pretože oni si nebudú prirážať mastný bakšiš za prácu aby sa nabalila kdejaká dozorná a správna rada "externej firmy". Už ma totálne serie táto zhovädilosť, že na každé prdnutie si voláme darmožráčov z vonka a obhajujeme to ako báječnú vec. Na Slovensku už aj SaS tvrdí, že tieto poradcovské a analytické firmy sú z hľadiska prínosu potrebné ako druhá diera do prdele nakoľko robia draho, nekvalite a ich materiály sa aj tak založia do šuplíku. Nakoniec sa aj tak robí ako "silnejší pes" vo vedení mesta prikáže. A nejaké rozvrhnutie toho, kde sa bude čo stavať ... no dovoľ mi aby som sa poriadne vyšablil. ? Na Slovensku sa stavia kde aký developer si poručí. Neviem si inak absolútne vybaviť, že ktorý "developer" na Slovensku naplnil význam slova "develop = rozvinúť" a rozvinul mesto inak ako vystavaním bytoviek na zelených plochách kde ľudia chodili na prechádzky, či nasraním nákupných centier a parkovísk veľkých ako polia na zemiaky. Fakt neviem ... A v kontexte mrdníku podporovaného poslancami pre privátne záujmy ich rodinných firiem, či firiem ich kamarátov, alebo za úplatok verím menej ako ateisti v Boha, že sa podľa toho bude postupovať pri zástavbe. Tak tupý nie som. Všetci frflete pri pive a viete ako sa v tomto štáte klame a robí bordel a keď príde na lámanie chleba, tak ste ticho a tvárite sa, že tento krát to bude so starými podvodníkmi alebo mladými školenými starými kleptomanmi lepšie. Absurdné ... ?