Za schválenie hlasovalo 96% poslancov.
Mestské zastupiteľstvo Mesta Prešov schválilo Plán dopravnej obslužnosti a optimalizácie liniek MHD v alternatíve A, ktorý je minimalistický a bez výraznejších zmien. Obsahuje hlavne:
- ponechané súčasné číslovanie liniek,
- zrušenie liniek s 1 - 3 spojmi za deň,
- nezmenené školské linky,
- nezmenené výkony MHD.
Zhotoviteľom, spoločnosťou DIC Bratislava odporúčaná alternatíva B bola Komisiou pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie zamietnutá z dôvodu množstva nelogickostí a potrebných stavebných úprav (vybudovanie obratísk, doplnenie trolejového vedenia atď.) v sieti MHD. Navyše by priniesla zníženie už tak nízkych a nedostačujúcich výkonov mestskej dopravy o 8 - 10%.
Plán dopravnej obslužnosti musel byť vyhotovený pre vytvorenie Master plánu dopravy v Prešove a ďalších dokumentov, na ktorých je závislé schválenie financií z Európskej únie na rozvoj dopravy v meste, napríklad na budovanie nových trolejbusových tratí, preferencie vozidiel mestskej dopravy či nákup nových ekologických vozidiel.
723.6
Veľký Šaris čo si kritizoval, tak dva páry spojov L21v sedle a tri páry na L16 to neberiem. Radšej vložím po jednom spoji v špicke o 7, 14 a 15 h na L45 a mám kapacitu aj frekvenciu splnenú.
10 a 19 v návrhu existuje normálne a s častejšou premávkou dokonca, takže L19 nahrádza aj L44. Myslím, že intervaly aké majú niektoré linky v Prešove sú skôr na prímestské linky a nie do MHD, ak teda je záujem lákať do nej viac ľudí.
Linky ako 16, 25, 33, 35, 37, 43 kde máš pár spojov za deň to je treba rozumne upratať a premiestniť kapacity na linky, ktoré premávajú častejšie alebo BY MOHLI častejšie premávať.
Škoda bola ako vidím si hubu drieť s tým druhým príspevkom, lebo nevieme čo je tu linka a spoj, nevieme tiež, že viesť linky s minimálnym počtom spojov je nezmysel. Nechápeme ani návrhu taktu L 30, ktorý bol kópiou toho, čo je to dnes lebo každých 8h robí linka návozy a odvozy na Budovateľskú ulicu okolo 6:00, 14:00 a 22:00, s príchodmi 10 a 25 min. pred celou a odchodmi 7, 22 a o 14tej aj 37min po celej. Dúfam, že teraz je zas niečo jasnejšie z toho návrhu a aj to, že základné linky som nemenil takmer nijak. Skôr som mal obavy z reakcií na seknutie liniek 24 a 34 po Obr.mieru a tiež odklon 41 na Rus. N. Ves.
Apropo, napadla ma L18. Myslím, že jednu obec v podstate za mestom stačí jedna linka obsluhovať. Preto ak obec chce, tak pre prehľadnosť a úplnosť by som preferoval doobjednanie spojov na jednej linke a nie vymýšľanie druhej. Je to potom obdobný mrdník ako v Marianke kam premáva linka MHD a aj Slovak Lines a mrdník v tom je ako v kurník.