No DPMP najprv investoval cas a peniaze do polskeho muBusu kde GPS fungovali len v testovacej prevadzke s biednou dostupnostou nehodnou pre nesadenie do ostrej prevadzky. Udajne uz zopar ludi pripojenych na server ho tak vytazilo, ze padal.
Potom DPMP zacal nalievat peniaze do Ubianu a malo ich nie je... staci si tu http://zmluvy.dpmp.sk/index.php?agenda=F vyhladat firmu TransData a su to desiatky tisic... lietaju tam aj mesacne pausaly 600 eur. A vysledok zatial tiez nikde. A pokial nespustia GPS a grafikon v ramci Open Data, tak to bude riadna kopa penazi vysolena za proprietarne riesenie. Za toto a aj za fail s myBusom by sa mal riaditel zodpovedat, ale mesto ako vlastnik je taky isty kostlivec ako DPMP, takze vsetci su v podstate s pracou riaditela spokojny, vsetko je v najlepsom poriadku.
Konečne som sa dostal k napísaniu. Rád by som sa preto vyjadril, lebo do danej problematiky, domnievam sa, vidím najviac.
Nedávno som tu už spomínal evidentnú potrebu tlaku zdola. Postup, akým sa sprístupnila on-line poloha vozidiel najsprávnejší nebol, to ako sa to realizuje poslednú dobu, najsprávnejší už vôbec nie je.
Riaditeľ DPmP bol viackrát nielen na mestskom zastupiteľstve vyzývaný k reagovaniu, ako si daná spoločnosť predstavuje otvorenosť dát. Ak odpovedal, tak iba váhavo. Neodpovedali ani na poslednú korešpondenciu z firmy daných vývojárov.
Prečo DPmP tak záleží na znižovaní svojho PR, ak už teraz dosahuje hodnoty úplnej stoky?
,,v Presove bude vzrastat tlak, aby tento, vraj extremne jednoduchy ukon"
→ Tomáš, spomínaš tlak. Aký máš na mysli? Aj tu som skeptik a ja ho nikde nevidím.
Súhlasím. Informačné tabule v súčasnosti NIE sú zahrnuté v žiadnom investičnom programe. Na otázku, či budú skôr vybudované prestupné "uzly" (Levočská, ŽST) alebo osadené informačné tabule, p. riaditeľ odpovedal v prospech 1.
BTW.: preferencia MHD v podobe podmienenej na CSS zaznamenáva ďalšie štádium. Istá žilinská IT firma vypracovala štúdiu, a tak tlačenie deadlinov zo strany projektu nových trolejbusov snáď urobí svoje.
Trochu ma mrzí ta nekonzistentnosť v pohľadoch na celkovú komplexnosť problematiky u poverených ľudí.
V CR prave DPP prehral sudny spor, nakolko rovnako ako DPmP, nechcel spristupnit data pre sukromnych vyvojarov. Da sa teda ocakavat, ze v Presove bude vzrastat tlak, aby tento, vraj extremne jednoduchy ukon, cize spristupnenie API, DPmP zrealizoval. Defacto sa tym zbavi roboty, kedze appku uz jedna sukromna firma ma, vela ludi ju pouziva, len GPS nefunguje. Ubian mal byt vraj do konca r. 2017.
Tabule podla mna z mestskeho rozpoctu zatial nehrozia. Jedna na Levocskej v ramci noveho terminalu z IROP, druha na stanici (snad vsetko na oboch stranach ulic a ... snad budu tabule obojstranne a umiestnenie niekde v strede zastavky) a skusobna sa niekde vrati (M. Benku?) Po volbach, nejake dva-tri roky po nich, cakam, ze sa to bude postupne rozsirovat, ci uz z fondov alebo z mestskeho rozpoctu najma na hlavnu, sidlisko 3, sekcov a snad aj k vysokoskolskemu arealu, kde zastavka sa zastavkou ani nazyvat neda a pritom je to extremne vyuziva zastavka.
O automatoch s funkciou platby platbou sa hovorí už viac ako pol roka. Dalej článok spomína že nové tabule v tomto roku budu iba na rekonstruovaných zastavkach. A čo ostatne? A zase sa nic nespomina ohladom appky s realnymi odchodmi busov. Dokedy sa bude cakat...(hlavne ked nove palubaky su uz v prevadzke par rokov)
Príjemný deň prajem,
chcel som sa Vás iba opýtať, či sa neplánuje vytvoriť mapa schémy prešovskej MHD, ako je napríklad v košickej či bratislavskej sekcii. Viem, aj Prešov má svoju mapu, ale tie, čo som spomínal, sa mi zdajú prehľadnejšie (alebo je to iba vec názoru)... :))))
Nechcem do nikoho rýpať. :))
Zaujímavé.
L29, narozdiel od L39, neobsahuje žiadne garantované nízkopodlažné spoje.
L10 a L19 takéto spoje obsahujú. Nie však na oficiálnej stránke dopravcu. ?
V popise fotky je uvedené, že pochádza z roku 1958. Trolejbusy začali jazdiť až o 4 roky neskôr. Z knihy 40 rokov trolejbusovej dopravy v Prešove: "1964 - V spolupráci s Dopravným podnikom mesta Pardubíc zostrojené prvé montážne vozidlo na údržbu trolejového vedenia."
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Ďuri