Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #724:
Aby som nezabudol, zošitový linkový CP nájdete aj ako bezplatnú prílohu júlového vydania Kultúrneho mesačníka.

! - druhé drobné mínus. Pri tlači zošitových CP došlo k nesprávnemu nastaveniu CP, a tak časť liniek nevyšla na stranu celá a cestujúci tak nevidia na význam poznámok. Škoda 😞
Takže od dnešného dňa DPMP prudko zlepšil svoje služby opäť raz k lepšiemu. V predajniach cestovných lístkov na Tkáčskej ul. si môžete vybrať z nasledovného sortimentu cestovných poriadkov:
A. - súhrnný linkový cestovný poriadok - všetky linky za 6 Sk - zošitová forma, formát A5
B. - linkový cestovný poriadok ľubovoľne zvolenej linky - za 2 Sk, formát A4
C. - zastávkový cestovný poriadok z ľubovoľnej zastávky - za 2 Sk, formát A4

Okrem tohto nepochybne prínosného kroku DPMP obohatil svoje predajne o informačné letáky formátu A4, ktoré informujú o záklladných tarifných pravidlách (ako použiť a kde kúpiť JCL/PCL, aké sú ceny, aké sú zľavy a kto má nárok, čo je cestovanie do a z obcí, pokuty, kontakt na firmu, atď...). Letáky sú cestujúcim k dispozícii ZADARMO.

Informácie o novoposkytovanej službu sú okrem samotnej predajne vylepené aj v každom vozidle MHD ako súčasť oznamu o zmenách od 1.7., pričom pasáž o novej službe je pekne zvýraznená.

! - Aby som vás aspoň trochu z tej samej eufórie uzemnil, sklamalo ma, že k termínu spustenia tlače CP vyfasovala Tkáčska iba ihličkovú tlačiareň. A tá veru nevie robiť šrafovanie a aj písmenká sú viac než kostrbaté - asi preto, že som si vybral CP zo zast. L. Novomeského, kde je viac liniek. Ale to nič - nikto nezačínal v dokonalosti - a cení sa predovšetkým myšlienka.
Reakcia na: Palino #722:
Je to pravda. Bude ich 25, ale jedná sa o rámcovú zmluvu na dodávky autobusov na roky 2004 - 2008. To znamená, že síce príde 25 nízkopodlažných busov, ale ich dodávka sa rozloží na nasledujúcich päť rokov. Každý rok príde päť autobusov - tri kĺbové a dva krátke. Prvú päticu si budeme vychutnávať už túto jeseň.
25 novych busov pre Presov? Je to pravda? Kedy sa v nich budeme moct previezt?
Reakcia na: 9itt0 #719:
To je tak, keď robím na troch mestách. Celé popoludnie som zabil klepaním košických nových CP, a to ešte nemám všetky. Teraz sa môžem veseliť prešovskými. Ale hádam do dvoch hodín budú.
Vlado:

Hororil si že to v cestovných poriadkoch poriadky dokončíš.
Čo s tím?
Šak je len po
38-ku!!! ? ☺ ? ? ?
Vlado : Si premaž schránku, alebo si urob novú. ? ?
Reakcia na: ondris #715:
Viem len toľko, že v premávke sa zrejme objaví v priebehu prázdnin. Treba si teda vychutnávať 86, kým sa dá.

Re #716 prešovčan: Myslím, že veľmi niet čo zvažovať. Ikarusy 280 sú už skutočne na vyradenie. Donekonečna sa generálkovať nedá, pretože potom je už udržiavanie starého vozidla pri živote pomaly nákladnejšie ako kúpa a prevádzka nového. Najstaršie Karosy sú na tom podobne - darmo, 15ročný bus je 15ročný bus.
Zmien v dotovaní MHD od roku 2005 si sú na DPMP vedomí. Ak predsa vypísali súťaž na dodávku 25 NP busov, zrejme predpokladajú, že ich nákup zvládnu.
Zvládne DP nákup nových autobusov (25) a trolejbusov v budúcich rokoch bez štátnej dotácie ? Nemal by DP poriadne zvážiť vyraďovanie busov ?
Este vo stvrtok som bol milo prekvapeny ked som videl 106 vychadzat z DP asi isla na skusobnu jazdu. Na sebe mala este nedolepenu reklamu Tesco a vsimol som si aj oranzove madla ako v trM na dverach. Vyzeralo to zaujimavo, uz sa tesim kedy bude v prevadzke. Neviete o nej viac?
Reakcia na: vasi #713:
Áno??? Lebo ja som sa rozhodol, že nenastúpim, veď čo si budem kaziť nervy - starý vodič a ešte aj s trolejbusom s blbými zberačmi ?
Aj ja som si dnes vsimol 78. Kedze som ten trolejbus uz davno nevidel, tak som neodolal a nasadol. Jeho vodic, uz postarsi pan, ma svojim stylom jazdy velmi prijemne prekvapil. Nielenze zvlada vynikajuco trolejbusy s lahkymi zberacmi, ale bravurne si poradil aj s "lesenarskymi rurami" na streche 78icky. Zahanbil aj mnohych svojich kolegov, ktorym na streche tronia zberace ESKO. Len nech je takychto vodicov viac a viac.
Dnes prešovskú dopravnú verejnosť prekvapilo vypravenie Škody 14 Tr #78. Premávala v modro-bielom nátere - podkladej farbe zrušenej reklamy Alianz. Vozidlo veľmi dlho s cestujúcimi nejazdilo, v zime totiž slúži ako špeciálne vozidlo pre ošetrovanie trolejového vedenia pred námrazou.

V novom čísle Kultúrneho mesačníka už sú letné CP. No som zhrozený spôsobom tlače. Viaceré linky, ktoré majú viacero vysvetliviek a tým aj vyšší formát CP sa na jeden list nevošli, a tak posledné odchody a vysvetlivky k poznámkam vôbec nie sú zobrazené ?
Vladimir: Vdaka aspon za snahu. To, ze motivacne tabulky teraz nebudu a ze niektori vodici jazdia tak, ako jazdia, za to uz nemozete. Snaha z Vasej strany bola. Myslim, ze od zacatia Vasej spoluprace s DPMP sa toho vela v Presovskej MHD zmenilo k lepsiemu.
S499.1023: Vdaka za vysvetlenie.Trochu som sa v Plzni divil, ze preco je vedenie takmer nalepene na stene domu a ze preco nam v PO natiahli nove vedenie ponad travu. Trochu ma tak trklo, ze po mensom obluku sa pri rovnakej rychlosti moze zberac smykat pomalsie a tazsie vyleti, ale ze to je az take dolezite, som vobec netusil. Ten spominany stary obluk Skultetyho-17.nov. je tak trochu natiahnuty dostredivo, ale dost mierne.
Reakcia na: vasi #707:
Tak, tak. K hladkosti oblúka sa pridáva jeden ešte dôležitejší faktor . poloha oblúka musí byť taká, aby ho trolejbus mohol prechádzať tak, aby zberače tvorili dotyčnicu k oblúku, vtedy sú totiž bočné sily, pôsobiace na zberače, najmenšie. Sebalepší oblúk nie je nič platný, keď ho nejaký debil natiahne vonkajšou stranou a trombelus ho musí šmirgľovať znútra, hlavy zberačov sa musia potom pohybovať väčšou rýchlosťou než samotný trolejbus a odtredivé zrýchlenie má samozrejme tendenciu vyhodiť ich von. Preto sa inteligentné trolejbusové mesto pozná podľa toho, že trolej je v pravých oblúkoch prakticky na chodníkoch, zatiaľ čo v ľavých v protismere.
pokr. ...ktory mal vo zvyku prelietavat cez tento obluk. Jazdil na 121 a potom sa kamsi stratil. Zda sa mi, ze som ho minule zazrel na 104, ale nie som si tym taky isty.
Reakcia na: Papyr #706:
Zasah do cierneho. Zatialco rychlost prejazdov cez vyhybky zavisi od techniky a funkcnosti danej vyhybky, obluky su takmer vyhradne zalezitostou fyziky. K tym hustym prevesom s minimalnym zalomenim, ktore vytvaraju takmer hladky polobluk, by som este pridal aj tuhost celeho obluku, pretoze sa pri rychlejsich prejazdoch vobec nehybe, ako to maju vo zvyku niektore volnejsie obluky, a tym prispieva k vacsej stabilite zberacov. Teraz som si spomenul, ze bol este jeden vodic, taky mladsi blondak
Reakcia na: Vladimír #705:
Obluk na Skultetyho, rovnako ako aj obluk v otocke Dubrava su vyborne obluky, sice su prastare, ale maju vela prevesov a kazdy preves ma maly uhol odbocenia. Ak su v dobrom technickom stave, co by v Presove mohli, tak by sa cez ne dalo jazdit presne tak, ako s autobusom. Teda na Dubrave to je jedno, tam sa rychlo ist neda, ale na tej Skultetyho ano.

K pomalemu vodicovi: No vidis. Staci i jeden zataty vodic, ktory jazdi zasadne pomaly (hoci by mozno ani sam nevedel odovodnit preco) - a po zvezeni s nim sa hned vyroja hlasy od laickej verejnosti typu "zruste trolejbusy, bo su pomale." Tym skodi podniku mozno aj viac, ako nadspotrebou prudu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.