Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jan Vartas #24130:
uz je aj druha
Reakcia na: Jur@j #24123:
Všimol som si ho až neskôr. 😏
Reakcia na: Jan Vartas #24126:
Tak nabudúce vymením aj obrázok. Ešte raz sa ospravedlňujem za zmätok.
Reakcia na: Jur@j #24125:
Rozumiem. Ja len preto, že keby kolega lumbert tu nedal odkaz, tak si zmenu vôbec ani nevšimnem. 🙂
Reakcia na: Jan Vartas #24124:
Po prvej aktualizácii som to aj zaklikol, ale nakoľko som oznam ešte opakovane upravoval, upozornenie sa stále obnovovalo a tým pádom sa aj článok opakovane zdieľal na facebookovej stránke. Takže som "aktualizáciu" odklikol, ale namiesto toho som správu zvýraznil, čiže sa zobrazuje s tmavším nadpisom (ako keby ste ju ešte nečítali).

Neviem, či mi je takto rozumieť, ale snažil som sa to vysvetliť polopatisticky.
Reakcia na: Jur@j #24123:
Dovolil by som si takú malú poznámku. Nakoľko sa správa môže v budúcnosti viac krát aktualizovať bolo by dobré, keby upozornenie na aktualizáciu bolo viditeľné už pred rozkliknutím správy.
Reakcia na: N/A #24122:
Ďakujeme za príspevok, ale na našej stránke už oznam visí.
Reakcia na: Shadow #24120:
Ahoj,
Oficiálne zdôvodnenie je také, že takí týpci, ako Poliak zo Studénky, sa potom aj tak snažili obísť závory protismerom, kde to padalo o pár skúnd neskôr.
Domnievam sa, že by najmä profesionáli byť výrazne intenzívnejšie školení na to, ako sa správať pri uviaznutí na priecestí (a najmä na to, ako na priecestí neuviaznuť).
O dopravných prasatách Európy aka Poliakoch škoda reči, ja som slniečkár a vítač ale Poliaci na cestách (inak mám medzi nimi kopu kamarátov) sa vymykajú všetkým štatistikám.
Reakcia na: S499.1023 #24119:
Každopádne nechápem prečo sa závory štandartne nezatvárajú selektívne - pre každý smer jazdy najprv pred až potom za priecestím. úplne triviálna záležitosť a zabránilo by to mnohým nehodám. Napríklad v Studénke.
Reakcia na: 3pa3ck3 #24118:
Postupné otváranie závor slúži k niečomu úplne inému - a to k obmedzeniu prúdového odberu pohonov závor.
Reakcia na: Tomas #24113:
Normy v tejto oblasti vôbec nepoznám, ale nenapadá mi žiadne priecestie, kde by som videl, že by sa závory zatvárali na dvakrát.

Čo sa týka postupného otvárania, tak to, pokiaľ viem, slúži pre potreby záchranárov, aby mohli predbehnúť kolónu cez protismer a potom prejsť ako prví cez priecestie.
Reakcia na: matis #24116:
Ano, maju nahradit vacsinu Rošer. Ja som pisal hlavne o pripadnych buducich nakupoch dlhsich elektrobusov.
Reakcia na: rexino #24115:
Ale tých 5 elektrobusov nieje náhodou len do 9m ?
Mne trocha prišlo, že si na FB pár politikov získavalo politické body, ale to je na inú tému. Kritizovalo sa tam, že Prešov kupoval normálne trolejbusy, čo mi prišlo dosť mimo, keďže ich kúpa bola veľmi dôležitá.

Podľa mňa sú parciálne trolejbusy budúcnosť prešovskej MHD. S našou trolejovou sieťou si to priam na niektoré linky až pýta nasadiť parciálny trolejbus a verím, že eurofondové výzvy budú po tej na nákup 10 trolejov z opcie smerovať hlavne k parciálom.

Masterplan ale celkom odvážne navrhuje do 2040 úplne zelektrifikovať MHD v Prešove, ale ak to chceme dosiahnuť, tak potrebujeme aj elektrobusy, lebo ja osobne si neviem predstaviť, žeby parciál v jeho terajších možnostiach (hovorí sa cca o 10KM, je otázne, koľko mu trvá nabíjanie) zašiel aj do Bzenova, Malého Šariša a podobne, aj keď kto vie... tam by som rád počul nejakého odborníka, že koľko reálne parcial zvládne a za koľko sa stíha dobiť. Taktiež som zachytil kritiku terajších 5 elektrobusov čo sa idú kupovať. Ja si neviem predstaviť ísť 12m parciálom na Surdok🙂 ,tam sa aj to Rošero ledva vyhne protiidúcim autám. Jediné, čo som už viac krát vytkol masterplánu je, že počíta s trolej drôtmi na Prešovskej (v jednom z plánov len pre jediný trolejbus), ale nechce ich na Šváby, kde by sa na nich napájalo teoreticky až 5-6 trolejov.

Elektrobusy sú v ich terajších možnostiach ideálne na prevádzku, akú dnes predvádza Solaris, v špicke. Cez noc sa nabije, po rannej špicke sa nabije a poobede ide opäť. Ak sa teda cca 2 násobne nezvýši v najbližších rokoch dojazd elektrobusov, celodenné spoje sa budu dať riešiť iba 4 spôsobmi -
1. Parciálny trolejbus,
2. Striedanie dvoch elektrobusov na jednej výprave,
3. Rýchlonabíjanie na konečnej,
4. Ponechanie dieslu
Druha otazocka...zachytili ste (odbornu) polemiku k elektrobusom/vs parcialnym trolejbusom. Vas nazor?
Caute, ako to je so zavorami a normou? Kedysi bolo zvykom, ze najprv sa zavrela zavora na strane vodica a az potom za priecestim, takze vodic, ktory by si pripadne blikacky nevsimol, by priecestie mohol opustit aj bez potreby prerazenia zavory. Z nehod, ktore sa stali v poslednych rokoch v SR a CR (viacero tragickych), je dovodom prave skrat vodicov z prekazky pred sebou (spustena drevena zavora), neuvedomujuc si jednoduchost jej prerazenia. Aby v tom bol este vacsi zmatok, na Kupelnej sa zavory tiez spustaju naraz, ale otvaraju sa postupne, najprv opacny smer a potom strana vodica...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.