Reakcia na: Tomas #24113:
Normy v tejto oblasti vôbec nepoznám, ale nenapadá mi žiadne priecestie, kde by som videl, že by sa závory zatvárali na dvakrát.Čo sa týka postupného otvárania, tak to, pokiaľ viem, slúži pre potreby záchranárov, aby mohli predbehnúť kolónu cez protismer a potom prejsť ako prví cez priecestie.
Príjemný deň prajem .
rexino
Podľa mňa sú parciálne trolejbusy budúcnosť prešovskej MHD. S našou trolejovou sieťou si to priam na niektoré linky až pýta nasadiť parciálny trolejbus a verím, že eurofondové výzvy budú po tej na nákup 10 trolejov z opcie smerovať hlavne k parciálom.
Masterplan ale celkom odvážne navrhuje do 2040 úplne zelektrifikovať MHD v Prešove, ale ak to chceme dosiahnuť, tak potrebujeme aj elektrobusy, lebo ja osobne si neviem predstaviť, žeby parciál v jeho terajších možnostiach (hovorí sa cca o 10KM, je otázne, koľko mu trvá nabíjanie) zašiel aj do Bzenova, Malého Šariša a podobne, aj keď kto vie... tam by som rád počul nejakého odborníka, že koľko reálne parcial zvládne a za koľko sa stíha dobiť. Taktiež som zachytil kritiku terajších 5 elektrobusov čo sa idú kupovať. Ja si neviem predstaviť ísť 12m parciálom na Surdok
Elektrobusy sú v ich terajších možnostiach ideálne na prevádzku, akú dnes predvádza Solaris, v špicke. Cez noc sa nabije, po rannej špicke sa nabije a poobede ide opäť. Ak sa teda cca 2 násobne nezvýši v najbližších rokoch dojazd elektrobusov, celodenné spoje sa budu dať riešiť iba 4 spôsobmi -
1. Parciálny trolejbus,
2. Striedanie dvoch elektrobusov na jednej výprave,
3. Rýchlonabíjanie na konečnej,
4. Ponechanie dieslu