Mne trocha prišlo, že si na FB pár politikov získavalo politické body, ale to je na inú tému. Kritizovalo sa tam, že Prešov kupoval normálne trolejbusy, čo mi prišlo dosť mimo, keďže ich kúpa bola veľmi dôležitá.
Podľa mňa sú parciálne trolejbusy budúcnosť prešovskej MHD. S našou trolejovou sieťou si to priam na niektoré linky až pýta nasadiť parciálny trolejbus a verím, že eurofondové výzvy budú po tej na nákup 10 trolejov z opcie smerovať hlavne k parciálom.
Masterplan ale celkom odvážne navrhuje do 2040 úplne zelektrifikovať MHD v Prešove, ale ak to chceme dosiahnuť, tak potrebujeme aj elektrobusy, lebo ja osobne si neviem predstaviť, žeby parciál v jeho terajších možnostiach (hovorí sa cca o 10KM, je otázne, koľko mu trvá nabíjanie) zašiel aj do Bzenova, Malého Šariša a podobne, aj keď kto vie... tam by som rád počul nejakého odborníka, že koľko reálne parcial zvládne a za koľko sa stíha dobiť. Taktiež som zachytil kritiku terajších 5 elektrobusov čo sa idú kupovať. Ja si neviem predstaviť ísť 12m parciálom na Surdok
,tam sa aj to Rošero ledva vyhne protiidúcim autám. Jediné, čo som už viac krát vytkol masterplánu je, že počíta s trolej drôtmi na Prešovskej (v jednom z plánov len pre jediný trolejbus), ale nechce ich na Šváby, kde by sa na nich napájalo teoreticky až 5-6 trolejov.
Elektrobusy sú v ich terajších možnostiach ideálne na prevádzku, akú dnes predvádza Solaris, v špicke. Cez noc sa nabije, po rannej špicke sa nabije a poobede ide opäť. Ak sa teda cca 2 násobne nezvýši v najbližších rokoch dojazd elektrobusov, celodenné spoje sa budu dať riešiť iba 4 spôsobmi -
1. Parciálny trolejbus,
2. Striedanie dvoch elektrobusov na jednej výprave,
3. Rýchlonabíjanie na konečnej,
4. Ponechanie dieslu
Podľa mňa sú parciálne trolejbusy budúcnosť prešovskej MHD. S našou trolejovou sieťou si to priam na niektoré linky až pýta nasadiť parciálny trolejbus a verím, že eurofondové výzvy budú po tej na nákup 10 trolejov z opcie smerovať hlavne k parciálom.
Masterplan ale celkom odvážne navrhuje do 2040 úplne zelektrifikovať MHD v Prešove, ale ak to chceme dosiahnuť, tak potrebujeme aj elektrobusy, lebo ja osobne si neviem predstaviť, žeby parciál v jeho terajších možnostiach (hovorí sa cca o 10KM, je otázne, koľko mu trvá nabíjanie) zašiel aj do Bzenova, Malého Šariša a podobne, aj keď kto vie... tam by som rád počul nejakého odborníka, že koľko reálne parcial zvládne a za koľko sa stíha dobiť. Taktiež som zachytil kritiku terajších 5 elektrobusov čo sa idú kupovať. Ja si neviem predstaviť ísť 12m parciálom na Surdok
,tam sa aj to Rošero ledva vyhne protiidúcim autám. Jediné, čo som už viac krát vytkol masterplánu je, že počíta s trolej drôtmi na Prešovskej (v jednom z plánov len pre jediný trolejbus), ale nechce ich na Šváby, kde by sa na nich napájalo teoreticky až 5-6 trolejov.Elektrobusy sú v ich terajších možnostiach ideálne na prevádzku, akú dnes predvádza Solaris, v špicke. Cez noc sa nabije, po rannej špicke sa nabije a poobede ide opäť. Ak sa teda cca 2 násobne nezvýši v najbližších rokoch dojazd elektrobusov, celodenné spoje sa budu dať riešiť iba 4 spôsobmi -
1. Parciálny trolejbus,
2. Striedanie dvoch elektrobusov na jednej výprave,
3. Rýchlonabíjanie na konečnej,
4. Ponechanie dieslu
Príjemný deň prajem .
autobusar357