Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No, práve aj o to mi ide, že v rozmedzí zhruba 10 min. tam stoja 2 autobusy z toho istého smeru (L8 a L20), čo sa mi zdá trochu zvláštne, takže ten priamy spoj ráno by sa mohol bez problémov zrušiť. Neviem síce, koľko ním chodí ľudí, ale z toho, čo ho občas vídavam pri Kocke z nášho autobusu sa nezdá byť až taký plný.
Reakcia na: amater #926:
Nápad je to dobrý, treba to však hodiť na papier a napísať na Mesto. čo sa týka obsluhovania zast. Hoštáky, tak tam je zriadená špeciálna L20 - priamy spoj Sídl. N.Teslu-Hoštáky (bez zastavovania inde) aj ráno aj poobede 🙂
Hmmm, to bude asi nedorozumenie, ja som myslel posunúť 1. zastávku L20 na AS (a len ráno) s tým, že by sa na zastávke Okresný úrad čakali spoločne s L8, keďže L8 odchádza z Kocuríc 15 min. po L20. A zrušiť zachádzku L20 k Sídlisku pri Váhu s tým, že by pri zastávke Hot. akadémia čakala kôli prestupom na L8, keďže tá tam má príchod 3 min. po L20. L20 by potom mohla ďalej pokračovať k Štefánikova ul.,CZŠ až po Dubovú ul (tu sme sa asi nepochopili ?).

Poobede by som ju vôbec neposúval,len ráno, lebo sa dosť (aj časovo) kryje s L8. Ak by sa čakali pri Okresnom úrade, potom by žiaci, čo chodia do školy na Vodárenskú mohli ísť na autobus o 15 min. neskôr a pri Okresnom úrade by iba prestúpili na L20 a tí, čo by chceli ísť na zastávku Hoštáky (4. ZŠ) - nielen z Tesly, ale napr. aj z Trajana by pri Okresnom úrade z L20 prestúpili na L8.
Neviem, či by bolo rozumné L20 posúvať a hlavne ráno, lebo po konečnej zastávke (Dubová ul.) ide ako 18 (začína na zast. Kláštorská, Vŕšok-čo je presun cca 2min.). L20 by teoreticky mohla chodiť skôr, avšak už 6.55 z východzej zastávky je priskorý. Takmer všetky decká z Kocuric idú na konečnú L20.

Ale zmeny MHD Piešťany by mohli a mali nastať 🙂
Mňa by zaujímalo, či by nebolo praktické pouvažovať nad trasovaním linky 20 (predovšetkým v ranných hodinách), keďže sa v značnej miere kryje s linkou 8 (hlavne čo sa týka príchodu k cieľovým zastávkam v starých Piešťanoch).
Napr. by mohla linka 20 kľadne začínať zo zastávky AS o 7:10 a na zastávke Okresný úrad by sa oba autobusy mohli počkať a kto by potreboval, ten by prestúpil. Vďaka tomu by napr. vôbec nemusel premávať doplnkový spoj L20 v trase Vrbovská ul., N. Teslu - Štefánikova ul., Hošťáky.
Ďalej: linka 20 by vôbec nemusela zachádzať na Valovú ul., ale len počkať na zastávke Pod Párovcami, Hotelová Akadémia na spoj L8, ktorý tam má príchod 7:37 (kôli prestupom) a potom pokračovať po ul. Pod Párovcami, popr. zastaviť na niekdajšej zastávke pri Cirkevnom gymnáziu (Štefánikova ul., Rím. kat. kostol) a potom pokračovať na zastávku Štefánikova ul., CZŠ.
Poobede, čo som pozeral, sa tieto linky už nekryjú.

A tiež si myslím, že aj zmena trasovania L18 by nebola od veci.
Reakcia na: TomJ #922:
Linka 18 je dobra linka, lenže jej smerovanie je zlé! Osobne preferujem túto linku (bývam v častiach, kde premáva), takže je pre mňa ideálna. Osobne sa radšej veziem v bude, kde sa netreba tlačiť a cítiť spotených ľudí. Vyhovuje mi to. Avšak je fakt, že keď človek ide v bude sám, necíti sa taktiež dobre ?
L8 by mala premávať: Kocurice-Tesla-OÚ-CENTRUM-CZŠ-Vršok-Jánošíkova-Bodona-Sídl. pri Váhu-HA-CENTRUM-OÚ-Tesco-Kocurice (čiže pôvodná trasa+okruh Vršok-Jánošíkova)
L18 by mala premávať: Poliklinika-A.Trajan-Mlyny-Aut.st.-Kocka-Vršok-Jánošíkova-CZŠ- presun po ul.Hoštáky -Kocka-Aut.st.-Mlyny-A.Trajan-Poliklinika.
Tým by 8 obslúžila pre staré PN: sídl. pri Váhu, VÚRCH, Centrum, OÚ, Tesco a mestskú časť. 18 zasa opačné strany mesta: Kocku, AS, Mlyny, Trajan (Kaufland, PT), Polikliniku. To by boli asi najlepšie variácie MHD a verím, že MHD by bolo využívané.

L8 by sa s L18 dopĺňali (nechodili by súbežne), ale s odstupom času,aby si ich ľudia nemýlili + 18 y vykrila prázdne miesta medzi spojmi na Poliklinike. Napr. medzi 9.43 a 10.25, resp. 10.25 a potom ide až 11.16 (takže medzi hluchými miestami by premávala), napr. 10.50 🙂
Reakcia na: lukisho #921:
Zaujímavé ale je, že pôvodne 18 chodila k poliklinike a potom ju zmenili do súčasnej podoby. Neviem podľa čoho robili jej terajšiu trasu, ale je to zrejme najmenej využívaná linka v PN. Dnes som na ňu nastupoval o 15.43 na Nám. 1. mája. Prišla prázdna. Pri Auparku nastupovali 3 ženy, pričom dve vystupovali na AS. Tam nastúpila ďalšia. Ja som vystúpil pri Semafore, čiže na Vŕšok išli 2 cestujúci (pochybujem, že pri Kocke niekto nastupoval)! Páči sa mi trasa, ktorú si navrhol.
Reakcia na: TomJ #920:
veď s tým súhlasím práveže aj ja. To, čo obsluhuje L18-zastávky, tak z 50% obsluhuje aj L8, takže je zbytočná.

L18 by som nechal, ale s iným trasovaním. Problémom je dostať sa zo starých Piešťan na Polikliniku, tak by bolo lepšie zaviesť taký spoj, aby tam premával. Napr. trasa: Poliklinika-A.Trajan-Mlyny-Aut.st.-Kocka-Vršok-Jánošíkova-CZŠ- presun po ul.Hoštáky -Kocka-Aut.st.-Mlyny-A.Trajan-Poliklinika.

Túto linku by využívalo naozaj veľa ľudí. Ak by vznikla, tak L13 a 14 + L3 a 4 by som trasovanie nemenil.
Reakcia na: lukisho #919:
To sa mi zase zdá byť trochu zbytočná zachádzka. Ja ale linkou 8 moc necestujem, takže to neviem dobre posúdiť. Páči sa mi návrh, že by 8 zachádzala na Vŕšok, pričom túto zachádzku by mohla robiť aj cez víkend. V takom prípade by som ale 18 zrušil, alebo nechal iba pár spojov v trase AS - Vŕšok - Letisko - AS v pracovné dni ako prípoje k vlakom. Spojenie Vŕšku z AS však nepovažujem za také podstatné, lebo to zabezpečujú aj medzimestské autobusy SAD.
Reakcia na: TomJ #916:
to by nebol zlý nápad, avšak najvýhodnejšie by bolo, keby L8 premávala cez AS, Kocku a potom k OÚ a naopak taktiež. Či nie?
Linka 18 by pokojne ani nemusela byť (alebo len ako doplnková linka k L8) s tým, že by L8 od zastávky Štefánikova, CZŠ obsluhovala aj zastávky: Kláštorská-Vršok, Orviský kút, Jánošíkova-letisko, stred, hostinec a ďalej pokračovala vo svojej trase- Pod Párovcami-Bodona, Technické služby a podobne.

L18 by mala byť vedená inak, najlepšie tak, aby z AS premávala na Vršok priamo a potom v pôvodnej trase do CENTRA (zviezlo by sa viac ľudí od AS), ale neviem túto linku výhodne zakončiť, asi takto: AS-Kocka-Vršok-CZŠ-Kino-Aupark-OÚ-Mlyny-AS a spiatočná linka: AS-Mlyny-OÚ-CENTRUM-Kino-CZŠ-Vršok-AS (avšak to by bolo asi nevýhodné, lebo by kopírovala L8 od OÚ po CZŠ)
Reakcia na: TomJ #916:
K tým presunom: napr. končiaca linka č.18 s príchodom po 17tej na konečnú ide prázdna do SADky, čo by mohlo byť v CP zapracované ako: spoj premáva po SAD (čiže sa kľudne môžu ľudia odviesť na AS). To isté aj pri poslednom spoji tejto linky (ten vykonáva iný bus s iným vodičom).

Rovnako tak pri poslednom spoji v X,a linky 14, mohol byť zavedený spoj po 22.00 ako L2 premávajúca cez CENTRUM do vozovne SAD, by sa možno aj niekto zviezol.

Taktiež pri všetkých končiacich spojoch b y v CP mohlo byť zaprac. poznámka: premáva po Dopravná ul.,SAD
Napadlo ma, či by nebolo výhodné, keby linky 13 a 14 premávali cez víkend okolo mlynov a nie cez Teslu, pretože linka 13 aj tak pokračuje ako 8 na Teslu a linka 14 je pokračovaním linky 8 z Tesly. Tesla by tak nestratila toto spojenie, iba by dané autobusy išli najprv na Trajan až potom na Teslu. Trajan by mal naopak rýchlejšie spojenie. Pozitívum tejto zmeny vidím v tom, že by sa ušetrili vozokilometre a linka 8 v trase Trajan - Tesla a späť by mala väčší význam ako dnes. Z Trajana totiž jazdí 8 minút po 14 a z Tesly zase 15 minút po bezplatnom TESCOBUSE. Myslím si, že táto verzia linky 8 existuje iba kvôli prejazdu vozidiel z linky 13 na bežnú linku 8 a z tej zase na linku 14. Tiež by bolo vhodné prehodnotiť víkendovú obsluhu Kocuríc, kde je interval 4 hodiny asi taký, že to tam už rovno nemusí nič chodiť.
Čo si o tomto návrhu myslíte?
Neviem Ti povedať, prečo Mesto nevyužíva svoje kompetencie. Označenie busov je nové, ale nedomyslené. Neprehľadnosť, malé písmo (chudáci starí ľudia). Aj číslo je pomaly z diaľky problém vidieť.
Po dlhých rokoch sa začali opravovať zastávky, takmer každá je nedokončená, alebo odfláknutá (viď zastávka Bodona- oprava krytej zastávky prebehla, lavičkové dosky tam montujú už celý rok a ešte ani jedna tam nie je). Zastávky sú v katastrofálnom stave, človek nevie, či sú hnedé, čierne, červené alebo biele, či ružové. Na viacerých sú CP dokrčené (i keď novonalepené), na niektorých odrezali starý podkald s CP a nechali za ,,novým,, plexiskom (napr. Detvianska, Bodona...)
Reakcia na: AAA #909:
áno, zle som si prečítal lukisha. POzrel som si zmluvu aj licenciu, ale iné sa tam nič nehovorí. Takže bielo-čierne je zle.
Reakcia na: jvrabel #911:
ja dobre viem, ako to bolo s tým vyrovnávaním sa SAD a Mesto Piešťany, ale vieš, akonáhle ide o peniaze a soc.politiku, tak sa asi nikdy nezhodnú. Ono problém bol aj v tom, že namiesto nových elektr.tabúľ inštalovali staré, čo odkúpili za lacné eurá od iných SAD (tak som to aspoň počul) a to sa mestu nepáči.

V Piešťanoch nič nie je, ako má byť! Zastávky sú staré, neudržiavané- teraz po xy rokoch sa pristúpilo k akejsi oprave (aj to len aby sa nepovedalo), výmena CP nikdy neprebiehala (len keď tam CP už nebol,tak vtedy). SAD TT nedodržiava/la svoje podmienky, ktoré mala. Ani to označenie busu nie je správne (len jedna v predu malá smer. tabuľa, namiesto troch). Ani vo vnútri elektron.displeje zastávok nejdú tak,ako majú (bus stojí na zastávke a až potom naskočí zastávka, kt. je najbližšia). otras.
Reakcia na: lukisho #910:
Trnava trucuje, že sa z mestom nedohodli na preplatení montáže elektických tabúľ. Demontovali ich. Pritom sú to ozaj ich busy (EVČ TT) a prevádzkujú MHD pre mesto. Všade už dávajú - majú el. tabule len v Piešťanoch sa vrátili k ošarpaným starým papierovým a to ešte len malé v predu. Je to v prvejrade ostuda SAD Trnava!!!
Reakcia na: AAA #909:
SAD Trnava si vo svojich busoch MHD robí čo chce. Biely podklad, malé čierné písmo, ktoré splýva ako neorganiovaná správa, človek sa v rýchlosti nezorientuje. Dokonca na súčasnej L18 som orientačnú tabuľu vyrobil na svoje náklady ja, pretože som nezniesol, že linka premáva (v tej dobe) viac ako rok a mala len perom označenie č.18/20. Teraz aspoň viem, že linka je ,,upravená,, čo mohlo mať za následok, že sa neveziem sám, ale postupne pribúdajú cestujúci ako na iných linkách MHD.
Reakcia na: draxter #907:
Vyhláška hovorí o čiernom písme na žltom podklade, ak licencia nehovorí inak.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.