Reakcia na: desina #496:
Aha, takže zvýhodnenie cestujúcich na krátku vzdialenosť (odhliadnuc od toho, že v 40tisícovom meste sú všetky vzdialenosti krátke) by si riešil tým, že cestujúcim na dlhšiu vzdialenosť nanútiš prestup a súčasne zvýšiš cestovné? Na to ti poviem len jednu vec, cestujúcich na krátku vzdialenosť (keďže tomu nič neznížiš) ti nijako nepribudne a tých na dlhú vyženieš úplne. Keď už, tak si spravte systém dvoch pásiem, mesto a dediny, s cenovým rozdielom cca 20/10 centov (hotovosť/karta). Dodržiavanie možno kontrolovať robením revízorských kontrôl (zrazu by sme sa divili, koľko vodičov by prestalo voziť známych zadarmo alebo za polovicu - osobná skúsenosť v PB ešte počas pôsobenia SADky).Doprava sa MUSÍ prispôsobovať potrebám ľudí. Ale tiež s rozumom. V tvojom príklade má pravidelný interval ďaleko väčšiu prioritu ako začiatok omše. Ono totiž, ak budú ľudia chodiť 5 minút po začiatku, farár si ju posunie aj sám. A ak má ŽSR už pravidelný takt, treba naň naviazať aj autobusy, ktoré tak budú prichádzať z jednotlivých MČ k stanici (a teda aj ku kostolu) vždy v takte, takže nikto sa nebude sťažovať, že z Moštenca musí na začiatok omše čakať 40 minút, zatiaľ čo z Podmanína prídu akurát.
To že každý spoj má inú chronometráž je žiaľ len bordelom dopravcu.
Čo sa týka špeciálnych spojov, tie tiež vôbec nemusia byť. Ukáž mi, koľko ich je v Žiline (keď si si ju vybral za príklad). Holt, poslancom treba vysvetliť, že jednoduchosť systému musí mať prednosť pred individuálnymi potrebami jednolivcov (väčšinou v dôchodkovom veku). Lebo takto síce vyhovieme 4 cestujúcim, ktorí takto budú cestovať raz za týždeň, ale ďalší 10ti sa na cestovanie vykašlú.
Ako by som to riešil ja (a nie len ja), je spracované v materiály, ktorý sme ešte niekedy na jar posielali na MDS. Ako si môžeš prečítať v #493, zatiaľ sa dostal len do štádia prečítania si. Keby sa mi chcelo vymýšľať k tomu aj textovú časť, tak už to tu je dávno zverejnené. Ale dávať len CP, obehy vozidiel, prejazdy a tabuľky s dĺžkami jednotlivých služieb? No ja neviem.
Mike
To, že prestup z jedného busu na druhý je blbosť, uvidíš ľaho na príklade Trnavy, Nitry, žiliny, Banskej Bystrice, Prievidze, Popradu, ...ale napr., aj Českých Budejovíc, alebo proste miest s porovnateľným počtom obyvateľov - nikde to takto nafunguje a tu všade majú aj ľudia priamy spoj aj zokrajových častí mestapriamo do centra.
Lebo napr. súhlasím, že v okrajových obdobiach dňa stačí z hľadiska naplnenosti jeden spoločný spoj pre Podmanín, Zákvašov a Zem. Kvašov.. ale z neho sa nemusí prestupovať na Hlinách (SNP) na iný spoj, ale ten "z dedín" môže premávať priamo do centra...
Na koľko som sa trochu spolupodieľal na tom valcovom návrhu, aj keď iba "holé čísla" vrátane vzkm!! sa neoplatí dávať sem na net, na požidanie, ak sa zaručíš že to ďalej nebudeš vydávať za svoje ? by sme Ti to hádam aj mohli poslať mailom...A tam sú všetky linky v intervaloch, príp. v náväznostiach na vlaky, alebo zväzky liniek v spoločnosm preklade, číslovanie max 99 a každá ZŠ má aj tak nejaký školský spoj.. a opakujem vzkm aj počty vozidiel sedia... teda dá sa to...