Zaiste máš pravdu, ale komu by napadlo proaktívne kontrolovať, či práve počas víkendu, kedy sa na tej trati odvezie najviac cestujúcich za rok, bude výluka s NAD. Ja sa priznávam otvorene, mne to nenapadlo.
Ale napokon sa nič strašného nestalo. Posilové autobusy sme (ako vždy) pristavovali podľa reálneho príchodu ZSSK, nie podľa plánu z grafikonu. Najviac sa na odchode posilovky meškalo tuším okolo 20 minút, niektoré spoje boli zdvojené a iné naopak odrieknuté, pretože zmeškaná NAD ZSSK sa akurátne trafila na pravidelný odchod L19 a posilovku nebolo treba.
Čo bolo oveľa horšie, bolo to, čo v sobotu nastalo cca medzi 10:00 a 12:30 v meste. Obrovský prílev IAD spôsobil takpovediac dopravný kolaps na kilometre od Chrenovej. V kolónach vozidiel (neraz sa vôbec nehýbajúcich) uviazli aj vozidlá MHD, ktoré aj na pomerne krátkych úsekoch boli schopné naberať až hodinové meškania. Držiteľom rekordu je spoj L2 o 11:30 zo Šindolky, ktorý už beztak zmeškaný šiel úsek od Lomnickej po A. Hlinku, Centro (980 metrov) od 11:53 do 12:52, čím dosiahol celkové meškanie 73 minút.
Nie, nepočítalo, lebo sme o tom nič nevedeli (a vhodnosť súbehu výluky s najväčšou výstavou nekomentujem). Ale dnes jazdili vlaky s meškaniami do +62 min a improvizovali sme v snahe čo najviac vyhovieť, tak to snáď zvládneme aj v sobotu.
Situáciu v RAD nesledujem, ale v MHD bol ešte nedávno jednotným štandardom zákaz pitia akýchkoľvek nápojov. Povolenie pitia čistej vody je skôr ústupok a sprísnenie.
Nový prepravný poriadok regiobusov v NSK má veľmi zaujímavé body. Okrem zmien v zľavach myslím, že prišlo k zmenám viacerým bodom.
Vodiči dostali väčšiu právomoc na buzeráciu cestujúcich pri výstupe prednými dverami:
“ 8.9. Nástup cestujúcich do autobusu je určený prednými dverami autobusu a výstup je určený zadnými dverami pokiaľ vodič nerozhodne inak.”
A veľmi rozporuplný je podľa mňa bod s konzumáciou tekutín, nakoľko neochutená pitná voda mi príde ako príliš malá množina nápoj a nemyslím si, že dopravca či vodič dokáže vyhodnotiť zdravotný stav cestujúceho:
“ 8.14. IV. fajčiť v autobuse (vrátane elektronických cigariet), konzumovať v autobuse akékoľvek potraviny a nápoje, okrem prípadov požitia neochutenej pitnej vody podmienenej akútnym zdravotným stavom cestujúceho.“
Viem si predstaviť, zákaz konzumácie nápojov, ktoré nie sú v plne uzatvárateľných flaškiach, ale toto je veľmi nešťastná formulácia. Obzvlášť na regionálny linkách, ktoré majú bežne vyše hodinové spoje.
S polepom sa od začiatku počíta, vizuál je presne definovaný. Je len vecou poľutovaniahodnej koordinačnej chyby, že logický postup (najprv nalepím, potom zavesím) sa robí opačne. Ale oblepené to určite bude.
Áno, nasadená bola nová verzia, 11.6. na tri vytipované vozy, 12.6. následne na všetky.
- číslo linky sa po novom nezobrazuje v režime textu alebo pomocou obrázkovej ikony - vyzerá to lepšie a umožní to korektne zobrazovať neštandardné linky ako P15, H16, H17...
- upravená je logika striedania informácií v stredovom páse
- snáď vyriešený problém s nezobrazovaním reklám
- celkovo lepšie/logickejšie správanie, najmä pri prechode medzi zobrazovaním rôzneho obsahu
Aktuálne vyhodnocujeme. Nasledovať bude ďalšia verzia s opravou prípadných nedostatkov a s drobnými vylepšeniami.
Zastávkové tabule sú predsa už niekoľko dní na zastávkach osadené, je teda zrejmé, že spoločnom stĺpe s označníkom nebudú (budú na samostatnom stĺpe). Osádzať ich chceme zámerne v prednej časti zastávky, aby cestujúci vyhliadajúci príchod spoja mali v zornom poli aj tabuľu a nemuseli stále otáčať hlavu. Zatiaľ to takto vyšlo iba pri tržnici, pri Čedoku sa to žiaľ nepodarilo.
Posilová doprava je plánovaná po dobu jednej hodiny po skončení zápasu. Skoršie ukončenie nepredpokladáme, v prípade potreby sa môže predĺžiť. Zámer je, aby fanúšikovia po skončení zápasu mohli normálnym tempom dokráčať na zastávku a odviezť sa. Ak sa niekto bude chcieť po zápase zdržiavať (popíjať, debatovať, meditovať), tomu spojenie garantované nie je.
Bude to aj pre nás improvizácia, budeme sa snažiť spraviť to najlepšie.
Netvrdím že na nich niečo chýba ale môjho názoru vyzerajú zastarane. Dúfam že aspoň ta zastávkova tabuľa bude pripevnená k el. tabuli a nebudú tam dve tyče. A tá posilová doprava bude jazdiť napríklad hodinu po skončení zápasu každých 10/15 min alebo až keď budú autobusy prázdne?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Ale napokon sa nič strašného nestalo. Posilové autobusy sme (ako vždy) pristavovali podľa reálneho príchodu ZSSK, nie podľa plánu z grafikonu. Najviac sa na odchode posilovky meškalo tuším okolo 20 minút, niektoré spoje boli zdvojené a iné naopak odrieknuté, pretože zmeškaná NAD ZSSK sa akurátne trafila na pravidelný odchod L19 a posilovku nebolo treba.
Čo bolo oveľa horšie, bolo to, čo v sobotu nastalo cca medzi 10:00 a 12:30 v meste. Obrovský prílev IAD spôsobil takpovediac dopravný kolaps na kilometre od Chrenovej. V kolónach vozidiel (neraz sa vôbec nehýbajúcich) uviazli aj vozidlá MHD, ktoré aj na pomerne krátkych úsekoch boli schopné naberať až hodinové meškania. Držiteľom rekordu je spoj L2 o 11:30 zo Šindolky, ktorý už beztak zmeškaný šiel úsek od Lomnickej po A. Hlinku, Centro (980 metrov) od 11:53 do 12:52, čím dosiahol celkové meškanie 73 minút.