Malé zmeny, ale mohli by pomôcť.
Spoje linky 6 z Gorazdovej s odchodmi o 16:00 a 17:00 neviesť cez Vašinovu. Tieto spoje majú potenciál asi najväčší, v lete nimi vedia cestovať ľudia smer Mestský Park aj na hokej či tréningy. Takt narúšať nechcem, jedná sa iba o poobedné spoje z Chrenovej.
Rovnako by bolo fajn zaviesť spoj linky 8 o 12:18 z Rybárskej na Gorazdovu. Od Mlynov na Chrenovú by sa v tejto polohe hodil aj v prípade dochádzky na Univerzity. Autobus na to premáva už dnes.
Na linke 8 je aj večer zaujímavý problém. Prichádza na Štúrovu 19:46, linka 32, ktorá pokračuje po jej trase odchádza už 19:44.
Navrhujem preto zjednotiť večer časy linky 8 na odchody 18:12, 19:12 zo zastávky Centrum, MLYNY a 18:29, 19:29 zo zastávky Lužianky, Vinárska s tým, že príchod na Štúrovu bude 18:43 a 19:43.
Ďalším nápadom je zriadenie novej zastávky Hornostavská pre linky 32 a 33. Využiť by sa dal začiatok odbočovacieho pruhu do ulice Hornostavská od prechodu pre chodcov. Samozrejme s miernou úpravou dopravného značenia.
Miernou zmenou by mohla byť aj keď zasa trošku nešťastne zmena linky 14 počas víkendov, tak aby zo žel. stanice odchádzala až xx:15 zmena grafikonu prinesie príchody xx:12 z Trnavy.
Verím, že sa niektoré nápady budú spoločnosti páčiť.
Spoje linky 6 z Gorazdovej s odchodmi o 16:00 a 17:00 neviesť cez Vašinovu. Tieto spoje majú potenciál asi najväčší, v lete nimi vedia cestovať ľudia smer Mestský Park aj na hokej či tréningy. Takt narúšať nechcem, jedná sa iba o poobedné spoje z Chrenovej.
Rovnako by bolo fajn zaviesť spoj linky 8 o 12:18 z Rybárskej na Gorazdovu. Od Mlynov na Chrenovú by sa v tejto polohe hodil aj v prípade dochádzky na Univerzity. Autobus na to premáva už dnes.
Na linke 8 je aj večer zaujímavý problém. Prichádza na Štúrovu 19:46, linka 32, ktorá pokračuje po jej trase odchádza už 19:44.
Navrhujem preto zjednotiť večer časy linky 8 na odchody 18:12, 19:12 zo zastávky Centrum, MLYNY a 18:29, 19:29 zo zastávky Lužianky, Vinárska s tým, že príchod na Štúrovu bude 18:43 a 19:43.
Ďalším nápadom je zriadenie novej zastávky Hornostavská pre linky 32 a 33. Využiť by sa dal začiatok odbočovacieho pruhu do ulice Hornostavská od prechodu pre chodcov. Samozrejme s miernou úpravou dopravného značenia.
Miernou zmenou by mohla byť aj keď zasa trošku nešťastne zmena linky 14 počas víkendov, tak aby zo žel. stanice odchádzala až xx:15 zmena grafikonu prinesie príchody xx:12 z Trnavy.
Verím, že sa niektoré nápady budú spoločnosti páčiť.
Vladimír
Víkendové 32-ky nezvyknú meškať, tam sa ostrý režim dá celkom v pohode vyjazdiť (niektorým vodičom vyhovuje, niektorým nie). Meškania tam vznikali hlavne počas väčších výstav, čo už druhý rok po sebe riešime tým, že počas Nábytku, Agrokomplexu a Autosalónu máme iné (voľnejšie) turnusy ako bežne. Ich úlohou je absorbovať meškania, ktoré vznikajú jazdou okolo výstaviska. Nad prepojením obehov L14 a 32 som uvažoval, no má to svoje pre aj proti. Sám som kedysi prejazdy vozov medzi linkami zavádzal, no z prevádzkových dôvodov je lepšie, ak sú v tom nejaké pravidlá a nie že hocičo prejazduje na hocičo (dnes to tak často je, a bolo by fajn to trochu preriediť a nie ďalej podporovať). Uvidíme.
Trasa L6 okolo Kauflandu zabíja spojenie Predmostia s Chrenovou (neúmerne ho predlžuje). Každé iné riešenie si však žiada väčšie náklady. Súčasné riešenie nepovažujem za vyhovujúce, ale nič lepšie sme zatiaľ nevymysleli.
Vodiči L11 a 26 majú v turnusoch napočítané kilometre na otáčanie cez Palárikovu, Hodálovu a nábrežie, aby tou jednosmerkou jazdiť nemuseli. Minulý rok v decembri sme upravovali obeh na týchto linkách tak, že v pracovných dňoch poobede nasleduje spoj do Párovských Hájov po spoji z Metodovej do centra. Vo viacerých prípadoch sa tak dovtedajšie krúženie zrušilo, pretože končiaca L26 vysadí cestujúcich na začiatku výbočiska pri Priori a ostáva tam čakať až do odchodu na L11. Tieto linky by si však zaslúžili celkovo prekopať. Nejaké idey sú, ale nechcem to rozpisovať, kým to nie je isté. Predlžovanie spojov na stanicu mi zmysel nedáva, pretože tá je už dnes preexponovaná (a zbytočne to míňa kilometre z balíka) a najmä u L11 by išlo o zbytočné predĺženie súbehu s nosnou L24. Skôr mi dáva zmysel, že L11 by sa mala výhľadovo "vydať" niekam smerom na Fraňa Mojtu. Treba prihliadať aj prevádzkové pomery budúceho riešenia - obeh vozidla, infraštruktúra na konečných, typ vozidla (do Hájov dávame len 9,5m vozy).
Most na Cabajskej je takým extrémnym zásahom do celého systému MHD, že ho paradoxne nemá zmysel riešiť. Zasahuje toľko liniek, že príprava riešenia by zabrala viac času ako samotná oprava mosta. Prvá polovica mosta by mala byť hotová v novembri, a mali by ho kompletne otvoriť - to by sa mali meškania o dosť znížiť. Druhá polovica sa bude robiť na jar - vtedy budú meškania zasa veľké, ale snáď nie až tak ako dnes, keďže na jar predsa len jazdí autami menší počet ľudí ako v jeseni (rokmi odpozorované).