Malé zmeny, ale mohli by pomôcť.
Spoje linky 6 z Gorazdovej s odchodmi o 16:00 a 17:00 neviesť cez Vašinovu. Tieto spoje majú potenciál asi najväčší, v lete nimi vedia cestovať ľudia smer Mestský Park aj na hokej či tréningy. Takt narúšať nechcem, jedná sa iba o poobedné spoje z Chrenovej.
Rovnako by bolo fajn zaviesť spoj linky 8 o 12:18 z Rybárskej na Gorazdovu. Od Mlynov na Chrenovú by sa v tejto polohe hodil aj v prípade dochádzky na Univerzity. Autobus na to premáva už dnes.
Na linke 8 je aj večer zaujímavý problém. Prichádza na Štúrovu 19:46, linka 32, ktorá pokračuje po jej trase odchádza už 19:44.
Navrhujem preto zjednotiť večer časy linky 8 na odchody 18:12, 19:12 zo zastávky Centrum, MLYNY a 18:29, 19:29 zo zastávky Lužianky, Vinárska s tým, že príchod na Štúrovu bude 18:43 a 19:43.
Ďalším nápadom je zriadenie novej zastávky Hornostavská pre linky 32 a 33. Využiť by sa dal začiatok odbočovacieho pruhu do ulice Hornostavská od prechodu pre chodcov. Samozrejme s miernou úpravou dopravného značenia.
Miernou zmenou by mohla byť aj keď zasa trošku nešťastne zmena linky 14 počas víkendov, tak aby zo žel. stanice odchádzala až xx:15 zmena grafikonu prinesie príchody xx:12 z Trnavy.
Verím, že sa niektoré nápady budú spoločnosti páčiť.
Spoje linky 6 z Gorazdovej s odchodmi o 16:00 a 17:00 neviesť cez Vašinovu. Tieto spoje majú potenciál asi najväčší, v lete nimi vedia cestovať ľudia smer Mestský Park aj na hokej či tréningy. Takt narúšať nechcem, jedná sa iba o poobedné spoje z Chrenovej.
Rovnako by bolo fajn zaviesť spoj linky 8 o 12:18 z Rybárskej na Gorazdovu. Od Mlynov na Chrenovú by sa v tejto polohe hodil aj v prípade dochádzky na Univerzity. Autobus na to premáva už dnes.
Na linke 8 je aj večer zaujímavý problém. Prichádza na Štúrovu 19:46, linka 32, ktorá pokračuje po jej trase odchádza už 19:44.
Navrhujem preto zjednotiť večer časy linky 8 na odchody 18:12, 19:12 zo zastávky Centrum, MLYNY a 18:29, 19:29 zo zastávky Lužianky, Vinárska s tým, že príchod na Štúrovu bude 18:43 a 19:43.
Ďalším nápadom je zriadenie novej zastávky Hornostavská pre linky 32 a 33. Využiť by sa dal začiatok odbočovacieho pruhu do ulice Hornostavská od prechodu pre chodcov. Samozrejme s miernou úpravou dopravného značenia.
Miernou zmenou by mohla byť aj keď zasa trošku nešťastne zmena linky 14 počas víkendov, tak aby zo žel. stanice odchádzala až xx:15 zmena grafikonu prinesie príchody xx:12 z Trnavy.
Verím, že sa niektoré nápady budú spoločnosti páčiť.
Vladimír
L21 o 8:36 - neviem, či by som obsadenosť tohto spoja videl vyslovene ako problém (priemerné úsekové maximum z dostupných údajov vychádza zatiaľ na 41 cestujúcich). Áno, je pravda, že si nesadnú všetci, ale zas od preplnenosti to má ešte veľmi ďaleko. Samozrejme nevylučujem, že v niektorých dňoch môže byť obsadenosť vyššia ako je priemer. Ja osobne by som bol radšej za systémové obsadenie všetkých spojov L21 klbákmi, ale na tomto páre sa to zatiaľ nepodarilo.
L23 o 4:52 je skutočný problém, toto je jeden z mála spojov v našej sieti, kde sa ľudia skutočne každodenne tlačia. K preplňovaniu začalo dochádzať po tom, čo sa spoj predĺžil do Strategického parku a začal preto premávať skôr ako ostatné súbežné spoje. Žiaľ, národ má tendenciu za každých okolností sa tlačiť do prvého spoja, ktorý príde, na tie neskoršie ide len ten, kto sa do skorších nezmestil alebo ich nestihol. Neskoršie na skorší čas posunúť nemožno kvôli prípojom, ktoré tvoria, na pridanie nových zas nemáme voľné kilometre. Toto sa ale pravdepodobne od 15.12. bude musieť nejako upraviť, lebo dlhodobo je to neúnosné. Otázka len je - a to je ďalšie špecifikum Priemyselného parku - že nikto netuší, že dopyt bude pokračovať aj po Vianociach, lebo nebolo by to prvýkrát, keby firmy v decembri prepustili stovky sezónnych pracovníkov a spoje MHD by sa na niekoľko ďalších mesiacoch vyprázdnili.
Školské spoje (L14, 18) je strašne náročné riešiť, pretože školy si žijú vlastným životom a nemajú problém kedykoľvek nesystémovo naraz vypustiť niekoľko stoviek žiakov. Tam to potom vždy schytajú spoje, ktoré idú ako prvé. Otázka je, ako to riešiť, lebo držať niekde klbák kvôli tomu, že raz za dva týždne sa môže stať, že bude obsadený, naráža na nejaké ekonomické racio. Ako bolo spomenuté, Mlynárce po 6. vyučovacej hodine sa v júni riešili zdvojením spoja L18. Osobne sa veľmi teším, že sa tam kultúra cestovania zvýšila, len dúfam, že kritici budú mať pochopenie aj pre dni, kedy idú oba spoje takmer celkom prázdne. Lebo ten prúd študentov je veľmi premenlivý.