Reakcia na: kvorka #22812:
Musíš brať linku C35 ako normálnu linku, na ktorej platí tarifa MHD Nitra. Jediným rozdielom je, že je na ňu vypravované vozidlo, ktoré umožňuje prepravu bicyklov, avšak kapacitu na sedenie má v danom čase nepostačujúcu. Preto je zavedený doplnkový spoj, ktorý slúži aj pre ľudí, ktorí idú z parku, ale bicykel nemajú.Chápem načo narážaš, ale bol by asi vrchol SADizmu, keby sa zavedie nová linka, v rovnakej trase s intervalom dvakrát týždenne a premávkou len počas letných mesiacov. Zbytočne by bolo o linku viac, ktorá by bola dosť nezmyselná.
Možno, ale zlým nápadom by nebolo celoročne do tých oblastí odkloniť nejakú linku, ktorá chodí po Mostnej ulici. Avšak, netuším aký je tam reálne dopyt. Viem, že jedno leto jazdila 35ka s BNkami a úspech to veľký nemalo.
Môj osobný názor je, že mať stálu obsluhu danej oblasti by bolo fajn, avšak dopyt tam nie je taký, že by to uživilo linku, ktorá by jazdila iba do tej oblasti. Viem si tam predstaviť napríklad aj linku 7, ktorá už teraz má takú absurdnú trasu, že zachádzka k parku by jej neuškodila. Klokočine by ponúkla obsluhu mestkého parku, čo by mohlo byť lukratívne, zároveň by spojila park a okolie hradu so stanicami a CENTROM, Mlyny. Predlženie jazdnej doby by bolo možno o 3-4 minúty čo mi na linku akou je 7 príde úplne OK.
henko151
Osobne si myslím, že ľudí nenaučíš používať niečo, pokiaľ nie sú k tomu nútený. Teda napr. SMS lístky pred koronou si myslím, že využívalo minimum ľudí, kedže pokiaľ mali drobné v peňaženke (alebo aj nemali) si kúpili lístok u šoféra. Prišla korona a zrazu veľa ľudí zistilo, že aj nejaký SMS lístok existuje.
Apka je fajn, ale treba k nej aj alternatívu pre človeka, ktorý má cash a nemá všetky vymoženosti 21. storočia. Z vlastnej skúsenosti viem, že v Nitre sa takých veľa vozí. Síce veľa z nich si ani dnes nekupuje lístok, ale tak nechceme predsa zvýšiť ešte viac % čiernych pasažierov.
Zastávok je v Nitre okolo 200, ak správne viem a preto každú vybaviť automatom by bolo jednak drahé (ak berieme v úvahu, že na väčších zastávkach by muselo byť automatov viac), ale aj údržba automatu, ktorý je niekde sám na ulici je podľa mňa drahšia, kedže vandallizmu by sa nevyhol určite.
Vozidiel máme avšak len cca 90 a keby sa do nich na inštalujú automaty, ktoré by umožňovali zakúpenie CL aj v hotovosti aj cez platobnú kartu, tak si myslím, že by sa odbremenil šofér od predaja lístkov a zároveň by sa ušetrilo, kedže tých automatov by nemuselo byť toľko. Tento systém som videl v Nemecku a v Poľsku a vcelku sa mi to páčilo, že cestujúci si vie kúpiť lístok prakticky kdekoľvek, teda aj keď nastúpi na nejakej zastávke na okraji periférie.
Možno teraz sa vám načrtá otázka: A ako by sme urýchlili nástup, keď by začalo 15 ľudí stáť pred automatom v autobuse a v podstate sme nič neušetrili? Tak k týmto automatom vo vozidlách by som navrhol v strategických zastávkach vonkajšie automaty, ale tých by úplne v pohode stačilo tak do 20 v celej Nitre, kedže okrem zastávok Centrum, Mlyny, Andreja Hlinku, Centro, Rázcestia a ŽST Nitra sa pravidelne nekopia ľudia, ktorý si chcú kúpiť lístok v hotovosti.