Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Zana7 #22799:
Dobrý deň, nie som si istý, čo presne máte na mysli. Môžete, prosím, presnejšie opísať situáciu, keď Vám imhd nedovolí otvoriť stránku?
Neviem, či má niekto podobnú skúsenosť, ale mne nefunguje na tejto stránke zrazu vyhľadávanie v cestovnom poriadku cez mobil. Keď si zvolím spoj, zastávku a chcem vidieť časy odchodov, vypíše mi, že stránka neexistuje. Prečo?
Reakcia na: S499.1023 #22797:
Plne súhlasím s obomi – a u vodiča len celý. Dôchodcovia majú v drvivej väčšine karty a študenti sa apke naučia rýchlo a ľahko. Automat vo vozidle je dobrý nápad – ale kam presne ho umiestniť? Tak si predstavujem takú kĺbovú SORku a úplne neviem, kde by sa ten automat týčil...
Reakcia na: henko151 #22796:
Tak sa v prechodnom období nechá doplnkový predaj u vodiča s tučnou prirážkou.
Reakcia na: S499.1023 #22794:
Tak apka nemôže plnohodnotne nahradiť predaj CL vo vozidle, kedže aj v 2020 nie každý má smartphone vybavený mobilnými dátami a platobnú kartu, cez ktorú by si kupoval tie lístky.

Osobne si myslím, že ľudí nenaučíš používať niečo, pokiaľ nie sú k tomu nútený. Teda napr. SMS lístky pred koronou si myslím, že využívalo minimum ľudí, kedže pokiaľ mali drobné v peňaženke (alebo aj nemali) si kúpili lístok u šoféra. Prišla korona a zrazu veľa ľudí zistilo, že aj nejaký SMS lístok existuje.

Apka je fajn, ale treba k nej aj alternatívu pre človeka, ktorý má cash a nemá všetky vymoženosti 21. storočia. Z vlastnej skúsenosti viem, že v Nitre sa takých veľa vozí. Síce veľa z nich si ani dnes nekupuje lístok, ale tak nechceme predsa zvýšiť ešte viac % čiernych pasažierov.

Zastávok je v Nitre okolo 200, ak správne viem a preto každú vybaviť automatom by bolo jednak drahé (ak berieme v úvahu, že na väčších zastávkach by muselo byť automatov viac), ale aj údržba automatu, ktorý je niekde sám na ulici je podľa mňa drahšia, kedže vandallizmu by sa nevyhol určite.

Vozidiel máme avšak len cca 90 a keby sa do nich na inštalujú automaty, ktoré by umožňovali zakúpenie CL aj v hotovosti aj cez platobnú kartu, tak si myslím, že by sa odbremenil šofér od predaja lístkov a zároveň by sa ušetrilo, kedže tých automatov by nemuselo byť toľko. Tento systém som videl v Nemecku a v Poľsku a vcelku sa mi to páčilo, že cestujúci si vie kúpiť lístok prakticky kdekoľvek, teda aj keď nastúpi na nejakej zastávke na okraji periférie.

Možno teraz sa vám načrtá otázka: A ako by sme urýchlili nástup, keď by začalo 15 ľudí stáť pred automatom v autobuse a v podstate sme nič neušetrili? Tak k týmto automatom vo vozidlách by som navrhol v strategických zastávkach vonkajšie automaty, ale tých by úplne v pohode stačilo tak do 20 v celej Nitre, kedže okrem zastávok Centrum, Mlyny, Andreja Hlinku, Centro, Rázcestia a ŽST Nitra sa pravidelne nekopia ľudia, ktorý si chcú kúpiť lístok v hotovosti.
Reakcia na: S499.1023 #22794:
Súhlasím. Apka by bol(a) najlepší krok.
Reakcia na: Toom #22793:
Dnes? V čase aplikácií džgať peniaze do automatov?
Reakcia na: Ričard #22792:
ja som za. Automaty na lístky (s platnosťou lístka od vytlačenia) by vôbec neboli odveci.
Reakcia na: Šofér711 #22791:
Osobne by som predaj lístkov už ani neobnovoval... radšej investovať a vybudovať infraštruktúru na predaj lístkov mimo vozidiel MHD – zvýši sa cestovná rýchlosť, zlepšia sa podmienky pre vodičov a priblížime sa k západnému svetu.
Myslím si, že už je čas na obnovenie nástupu prednými dverami+predaja lístkov u vodiča a taktiež zastavovania na znamenie
Moja prvá schéma z "nedelnej" MHD v neďalekých Vrábľoch. 🙂

Nehovorím, že sa to vyrovná kvalite, ktorú robia chalani v oficiálnych mapách, ale tak nudu počas dnešnej noci som zahnal.

Vytvorené bez akýchkoľvek šablón a pod., len som sa snažil, čo najviac priblížiť k aktuálnemu dizajnu schém, ktoré sú napr. v LM a RK.
Reakcia na: Toom #22785:
To je predsa všeobecne známe. Na prelome rokov 2021 - 2022.

Od 1.1.2022 bude dopravu zabezpečovať dopravca, ktorý vzíde z tendra, ktorý by mal prebehnúť v druhej polovici tohto roka.

V rámci súčasnej zmluvy sa nové vozidlá už určite kupovať nebudú (bol by to nezmysel). Ako je mediálne známe, Arriva rokuje s mestom o možnosti prenajať si dočasne nejaké jazdené autobusy, keďže súčasný stav vozidlového parku nie je uspokojivý, a sú obavy, že do 31.12.2021 to "neutiahne".
Reakcia na: Toom #22785:
Aj ja sa pýtam, už niekoľko rokov…
Prosím Vás, kedy už Nitrianska mhd konečne dostane nejaké nové busy? najvyšší čas
Reakcia na: Ričard #22782:
keď sme pri tom tak na mercedese NR-551CA vzadu na displeji namiesto linky zobrazuje len pomlčku...
Reakcia na: Toom #22781:
Je to tak, trieskajú. Inak, keď už sme pri tom, môžeš skúsiť napísať na bratislavské fórum: „Na SORkách 1860, 1861, 1862, 1863, 1864, 1865, 1866, 1867, 1868, 2233, 2234, 2235, 2236, 2237, 2238, 2239, 2240, 2241, 2243, 2244, 2245, 2246, 2247, 2248, 2249, 2250, 2251, 4271, 4273 a 4274 neznesiteľne trieskajú všetky dvere.“ Miestna komunita šotoušov na imhd.sk Ti s tým možno bude vedieť poradiť o niečo viac.
Na jednom zo Solarisov neznesiteľne trieskajú zadné dvere. Dalo by sa to nejak opraviť?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.