Reakcia na: dingo #22247:
Tak zase kupovať ďalšiu značku do NR s ktorou nemáme absolutné skúsenosti by bola blbosť. Ale myslel som tie jazdenky z Genevy čo tu boli na testoch a potom skončili v Budapešti.Čo sa týka nových autobusov tak asi najradšej by som tu videl Solarisy alebo MANy, podľa mňa tieto značky ponúkajú slušné autobusy za vcelku rozumný peniaz a hlavne v Nitre majú skúsenosti s nimi. Za to na druhej strane Ivecu moc nefandím, kedže po tom čo som videl v Brne ako to nevládze to kopcov, neviem čo by to robilo tu. SORky nie su zlé, ale myslím že iba NBčky, ale tam mi trochu prekáža ten neprechodný interiér. Uvidíme ako budú vyzerať nové NS18, ale tak dúfam že zase sa nevydáme na cestu overovacej série ako to bolo v prípade NB18. Potom sú ešte Scanie ktoré sa v posledných rokoch predrali na CZ trh, ktorý je podľa mňa dosť podobný ako náš. Avšak, tam mi vadí aké hrkálky sú to. A ešte čo posledné spomeniem je MB, ale tam by sme mohli ostať tak pri Conecte s nejakou základnou výbavou, čo by asi aj tak vyzeralo.(hlavne ono tie MB mi prídu dosť precenované autobusy)
henko151
To že nie je garantovaný nízkopodalžný voz neznamená ešte že by nemohol isť, avšak nie je to isté. A kedže 14tku robia v tom čase zväčša delené turnusy (To sú také turnusy, ktoré jazdia iba cez špičku), tak na tieto spoje sú vypravované staršie autobusy ktoré nemusia byť nízkopodlažné. Je to z toho dôvodu aby takéto staršie autobusy najazdili čo najmenší počet km resp. aby tie nové autobusy mohli byť vypravené na turnusy ktoré jazdia celý deň
Či sa dá situácia riešiť, to neviem posúdiť, kedže momentálne často vidím aj na nízkopodlažných spojoch vysoké autobusy. Ak by sme ale brali do úvahy že na nízkopodlažných jazdia iba nízkopodlažné, tak by sa to možno dalo vyriešiť presunutím nízkopodlažného autobusu z inej linky aspoň na dve kolečka (netuším či by to šlo aj po stránke bezpečnostných prestávok a pod.).
Pridanie znamienok len tak bez toho aby sa niekde ubralo si myslím že bez toho aby prišla dodávka nových autobusov je nemožné.
Avšak stačí nám dúfať že mesto v novej zmluve od 2020 dá do podmienok čisto nízkopodlažný a klimatizovaný vozový park s max vekom do 15 rokov.
Tak vyjadril som sa, avšak počkajte si skôr na Vladimírovu odpoveď ktorý je asi viac kompetentný na vyjadrenie sa.