Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No ako je v ČR možné, že kraje platia na 1km v prepočte o 0,20 až 0,30 eura menej ako samosprávne kraje na Slovensku ale mzdy šoférov sú napriek nižším nákladom na 1km lepšie v ČR, než na Slovensku?

Kľudne napíšte svoje poznatky a domienky ale ja napíšem fakty tak, ako to poznám z pár SADiek. Peniažky, ktoré by mali ísť na lepšie mzdy a služby cestujúcim sa rozkotúľajú do iných vrecák a menoval by som všeobecne:
1) predstavenstvo + dozorná rada dopravcu
2) krajskí / mestskí poslanci
3) dealer autobusov, ktorý si delí "vreckové" s osobami v bode č. 1 pri nákupe vozidiel, servise a náhradných dieloch, ktoré dealer ponúka v exkluzívnom "servisnom balíku" za tak skvelú cenu, ktorú dopravca obhajuje slovami, že to robí v záujme objednávateľa výkonov aby cena bola čo najvýhodnejšia a jemu tak znížili náklady v podstate, no hotový altruizmus, asi ako keď mi niekto vykradne byt a povie mi, že mi nechal drobné na stole
4) spoločnosti, ktoré si dopravca objednáva na outsourcované činnosti: medzi obľúbené položky patrí umývanie vozidiel nakupované paušálne bez ohľadu na to, či je skutočne potrebné vozidlo čistiť, ďalej potom právnické služby (keby sa chcel objednávateľ brániť pred okrádaním zo strany dopravcu, tak za peniaze objednávateľa si obstarajú všetkými masťami mazaných právnikov, ktorí objednávateľa na súde zoderú z kože, onedlho to uvidíme v jednej VÚC na strednom Slovensku ...) a SBSka, ktorú vlastní poväčšinou kamarát niekoho z ľudí v bode č. 1 alebo 2, príp. je ich spoločný kamarát.
Reakcia na: 810zssk #22395:
Tak ale zase nizky plat je kompenzovany pracovnym casom. Ked si v praci tristo hodin mesacne, nemas peniaze kedy minut👍
Reakcia na: S499.1023 #22399:
Presne tak!
Reakcia na: Vladimír #22397:
Mylsím, že hlavnou otázkou na Slovensku je, či sú na lepšie ohodnotenie vodičov pripravení objednávatelia.
Reakcia na: 810zssk #22395:
Zhoodu okolností som dnes v čakárni u lekára listoval v bezplatnom plátku "metro" a zaujalo ma, že v pomukách práce už je v CZ vyššia mzda aj v strážnej službe.
Reakcia na: Peterzm #22396:
Snáď jedinou pozitívnou vecou toho blázinca z r. 2017 je, že potreba primeraného platového ohodnotenia vodičov sa stala verejnou témou a veci sa pohli správnym smerom. Určite fandím tomu, aby proces pokračoval ďalej a zárobky profesionálnych vodičov boli vyššie. V tom sa určite zhodujeme.
Reakcia na: 810zssk #22395:
Presne tak, nie je šanca aby akékoľvek vekové posunutie tento stav spasilo, jedinou cestou je spraviť niečo s platovým ohodnotením, nech to za tie riziká a o dosť horšiu pracovnú dobu ako inde stojí..
Reakcia na: Peterzm #22387:
Si predstavujem ako pride mlady clovek po strednej skole k nejakemu dopravcovi a tam mu ponuknu rovnaku mzdu ako zarabal ked brigadoval na pokladni v McDonald's za to ze bude robit rozne divoke sluzby od pol stvrtej rano, mat zodpovednost za stovky ludi, kopu stresu a neplatene prestoje... urcite nas spasi to znizenie limitu VO D na 21 rokov pri takychto pracovnych ponukach 🙂
Reakcia na: Karosák MHD #22393:
Áno, dá sa, aktuálne v MHD jazdí niekoľko brigádnikov. Bližšie informácie podá personálne oddelenie 037/6599222, ja sa týmito vecami nezaoberám, neviem odpovedať.
Reakcia na: Vladimír #22390:
A dá sa jazdiť aj brigádne? Tam sú aké podmienky?
Reakcia na: Peterzm #22391:
Informácia spred dvoch rokov hovorila o čistom zárobku v prepočte na normu. Číslo, ktoré som uviedol dnes, sú skutočne vyplatené mzdy, a teda vrátane nadčasov. A tých bolo vtedy a je aj dnes veľa, nakoľko vodičov je stále nedostatok.

Medzičasom samozrejme prebehla aj valorizácia miezd a efekt má aj motivačný príplatok od mesta 145 € v hrubom pre každého vodiča, ktorý v danom mesiaci odpracoval aspoň normu.

Ale neviem, či ďalšie detaily patria do tohto fóra... Ja by som to veľmi preberať nechcel.
Reakcia na: Vladimír #22390:
Pamätám si, že keď boli predminulý rok tie veľké výpadky, tak v médiách kolovala informácia o 550€ v čistom. Toto, ak správne rátam, znamená tak cca 900-950€ v čistom. To sa za ten rok mzda tak zvýšila, či si to médiá zas prikrášlili?
Reakcia na: frangar.14 #22384:
1) ARRIVA NITRA a.s. aktuálne zamestnáva 31 vodičov z Ukrajiny, z ktorých 26 pracuje na MHD Nitra a 5 na prímestských linkách v oblasti Zlatých Moraviec. Z iných krajín mimo EÚ nemá spoločnosť žiadneho zamestnanca.

2) Priemerná hrubá mzda vodiča MHD Nitra v roku 2018 bola 1258,21 €.

3) Nástupný plat neexistuje. Vodiči dostávajú mzdu v zmysle platnej PKZ od začiatku pracovného pomeru, dĺžka trvania pracovného pomeru sa nezohľadňuje. Jediným obmedzením je, že počas zácviku (prvé dva týždne pracovného pomeru) sa zamestnancovi nepriznávajú prémie.

4) Napriek snahe som sa k takémuto číslu nedostal. Mám však údaje o denných priemeroch. V pracovný deň so školským vyučovaním je priemerná dĺžka pracovnej zmeny 8:34, v pracovný deň počas školských prázdnin je to 9:11, v sobotu 9:00 a nedeľu 8:54.
Reakcia na: Ričard #22368:
Ricard, pekna praca 👍
Dam priklad za Bratislavu, myslim si ze sa za poslednu dobu drasticky platy nedvihali:

Pocas autoskoly / kurzu (ktory moze trvat aj 3 mesiace, alebo podla toho ci uchadzac spravi skusky na prvy pokus alebo nie) je vodic vedeny ako pracovnik v doprave za cca 330 eur v cistom. Potom maju novonastúpení vodiči s úväzkom 165 hodín mesačne priemerne od 905 eur v hrubom za jazdenie s električkou, 1024 eur za riadenie autobusu a 1111 eur za vedenie trolejbusu.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/17051/Naborovy-den-DPB-ocami-zaujemcu-o-pracu-vodica-elektricky
Reakcia na: dingo #22386:
Dosť slabé ohodnotenie, nejakých cca 750€ v hrubom za takú robotu.. ani sa nečudujem, že musia zháňať ľudí na Ukrajine
Reakcia na: frangar.14 #22384:
Nástupný plat je cca 3,8€, priemerný na Slovensku je ževraj 6€ v závislosti od regiónu.
Reakcia na: frangar.14 #22384:
Všetky štyri nedám, ale niečo skúsim.
1) Na mestskej doprave je ich niečo cez 30. Na prímestskej neviem o žiadnych.
4) Výkony služieb na MHD sú zvyčajne medzi 6:30 a 9:30 hodín denne, i sú aj terminátorské služby s výkonom cez 11 hodín a jedna ledva 5,5-hodinová paslužba. Väčšina vodičov robí päťkrát týždenne, niekedy to vyjde na šesť. Ku každému výkonu si treba pripočítať asi hodinu. Takže 5 dní krát 4 a pol týždňa krát cca. 9 hodín rovná sa ~200 hodín mesačne.
Mám otázku na stav šoférov v MHD v Nitre.
1) Koľko šoférov z krajím mimo EÚ (napr. Srbsko, Ukrajina, atď.) pracuje na linkách MHD Nitra v spoločnosti Arriva? Príp. jazdia aj na prímestských linkách?
2) Aký je súčasný priemerný plat šoféra MHD v Nitre?
3) Aký je súčasný nástupný plat šoféra MHD v Nitre?
4) Koľko hodín mesačne odrobí šofér MHD v Nitre ak uvažujem pod pojmom "odrobí" čas celkovo strávený vo vozidle - t.j. počítam čas jazdy a aj prestojov na konečných zastávkach medzi príchodom a odjazdom, okrem času vyhradeného na prestávku stanovenú zo zákona?
Reakcia na: dingo #22360:
Urcite ano, to co je zadane v podmienkach je podstatny posun vpred oproti existujucemu stavu 🙂 Ani by som sa nebal povedat ze ak to vyda, Nitra bude v urcitych ohladoch slovenskym lidrom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.