Reakcia na: Vladimír #23552:
Vieme aspoň výhľadovo, kedy by sa mohlo začať s obluhou JRL? Brzdí to mesto, alebo ich zmluvná doprava? Budu do tejto koncepcie zapojené súčasné linky, alebo by sa zvažovalo zavedenie nových?Víkendové 32ky, myslel som to tak, že Gorazdova je tam viac-menej bod, kde by sa vymena udiala, čiže nejaké extra prejazdy by sa zrejme nerobili. Ale chápem.
Čiže nejakú novú koncepciu liniek/linky okolo Kauflandu brzdí mesto? Bol som viackrát svedkom, že cestujúci vynadal vodičovi, že či on bude ešte o 10 minút dlhšie v autobuse, keď ide ešte cez Vašinovu a Kaufland, kvôli tomuto som to sem vlastne aj písal.
11/26 Ideálne a výhľadovo mozno Frana Mojtu a Mestský park (aby mohol aj vodic v kľude čerpať prestávku, nechať jazdiť 9,5 s cyklonosičom a zase priniesť niečo nové možno aj pre ľudí z Parovských Hájov.
Snáď ten most dajú dokopy čím skôr a premávka sa vrati aspoň do starých koľají.
A ešte taká bonusová otázka : prinesie nový rok nejaké výrazné zmeny? co sa chystá?
Vladimír
L21 o 8:36 - neviem, či by som obsadenosť tohto spoja videl vyslovene ako problém (priemerné úsekové maximum z dostupných údajov vychádza zatiaľ na 41 cestujúcich). Áno, je pravda, že si nesadnú všetci, ale zas od preplnenosti to má ešte veľmi ďaleko. Samozrejme nevylučujem, že v niektorých dňoch môže byť obsadenosť vyššia ako je priemer. Ja osobne by som bol radšej za systémové obsadenie všetkých spojov L21 klbákmi, ale na tomto páre sa to zatiaľ nepodarilo.
L23 o 4:52 je skutočný problém, toto je jeden z mála spojov v našej sieti, kde sa ľudia skutočne každodenne tlačia. K preplňovaniu začalo dochádzať po tom, čo sa spoj predĺžil do Strategického parku a začal preto premávať skôr ako ostatné súbežné spoje. Žiaľ, národ má tendenciu za každých okolností sa tlačiť do prvého spoja, ktorý príde, na tie neskoršie ide len ten, kto sa do skorších nezmestil alebo ich nestihol. Neskoršie na skorší čas posunúť nemožno kvôli prípojom, ktoré tvoria, na pridanie nových zas nemáme voľné kilometre. Toto sa ale pravdepodobne od 15.12. bude musieť nejako upraviť, lebo dlhodobo je to neúnosné. Otázka len je - a to je ďalšie špecifikum Priemyselného parku - že nikto netuší, že dopyt bude pokračovať aj po Vianociach, lebo nebolo by to prvýkrát, keby firmy v decembri prepustili stovky sezónnych pracovníkov a spoje MHD by sa na niekoľko ďalších mesiacoch vyprázdnili.
Školské spoje (L14, 18) je strašne náročné riešiť, pretože školy si žijú vlastným životom a nemajú problém kedykoľvek nesystémovo naraz vypustiť niekoľko stoviek žiakov. Tam to potom vždy schytajú spoje, ktoré idú ako prvé. Otázka je, ako to riešiť, lebo držať niekde klbák kvôli tomu, že raz za dva týždne sa môže stať, že bude obsadený, naráža na nejaké ekonomické racio. Ako bolo spomenuté, Mlynárce po 6. vyučovacej hodine sa v júni riešili zdvojením spoja L18. Osobne sa veľmi teším, že sa tam kultúra cestovania zvýšila, len dúfam, že kritici budú mať pochopenie aj pre dni, kedy idú oba spoje takmer celkom prázdne. Lebo ten prúd študentov je veľmi premenlivý.