Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: DUSTIN #1314:
Milý Dustin, ak ti to neušlo, tak nehody sa stávajú aj z iných dôvodov ako je nedodržanie bezpečnostných prestávok, a myslím si, že nikto z nás nepraje dopravnú nehodu inej firme len preto, lebo je to konkurenčná firma... Femo s Nickom len poukazujú na to, čo by sa tu nemalo stávať, keby zákony platili pre všetkých rovnako...
Reply on: Fero #1300:
...ak vieš o čom je vyhláška AETR, tak si ju prosím preštuduj ( o tom Femo píše )...ak dávaš vodičom minimálnu mzdu a platíš z toho 35,2 % odvody, tak je v tom obrovský rozdiel, ak tie odvody platíš zo sumy 6500,-Sk alebo zo sumy 15000,-Sk, za ten rozdiel (v odvodoch) by si aj Sadka dokázala kúpiť ročne pár nových autobusov (aj preto ten rozdiel v kvalite vozového parku)...inak budem informovať kompetentných o nekvalitných službách (vodiči a ich správanie) na linke NR - Bratislava, ak máš konkrétne skúsenosti, tak mi daj vedieť...
...len týžden som bol služobne vzdialený a pozerám, že sa to tu celkom pekne rozbehlo...
este k tym linkam a ich redukcii - jedneho casu som tu tlacil zrusenie linky c.3 ktora ma za den cca 6 odchodov tam aj spat a za nasledne pridanie tychto spojov do linky c.27 (ktora je potiahnuta do stitar) nepreslo mi to ? a co teraz??? ?
no, tak som zvedavy 🙂 vypada to nadejne a rozumne (tak to malo fungovat uz davno, ale hlavne ze to bude).
mesto - treba dufat, velmi dufat, lebo ako poznam mestsky urad a jeho cinnost a vztah k obcanom... ?

inak vladimir - nechem rypat, ale teraz prispevkom 1316 si odpovedal naraz vsetkym co si chcel. ani ty neschvalujes nove diskusne forum? ❓ take, kde bude kazdy registrovany, a bude pisat a citat a odpovedat na konkretne otazky a temy... kazdy si najde to co chce citat... nemusime sa prisposobovat ostatnym foram (ba, bb, ke...) ak to nebudu chciet oni nebudeme to mat ani my, resp. taky styl fora bude az potom ako ho budu mat ba-aci. bolo by to prehladnejsie... prisaham, keby som vedel programovat urobil by som to... ?
Vladimír: Zaveďte si pravidlo, ktoré má aj DP Ostrava - zmeny len v termíne zmien železničného CP + letné prázdniny (okrem neplánovaných vynútených zmien samozrejme).
Reply on: DUSTIN #1289:
Chem len upozorniť, že meškania spojov nám veľmi spôsobujú aj zápchy na cestách. Štúrova a Hlinkova sú bežne preplnené aj v mimošpičkovom čase.

Tým nákup lístkov u vodiča neobhajujem. Ani ja osobne súčasný stav neschvaľujem. Na druhej strane, po vypočutí dôvodov, ktoré v roku 2002 viedli k súčasnému stavu som musel uznať, že vtedy veľmi iné východisko ani nebolo.

Re #1296 Michal: Na novom cestovnom poriadku sa samozrejme horúčkovite pracuje. Aby mohol od 1.7. platiť, musí dôjsť k jeho schváleniu v definitívnej podobe aj na SAD a následne na úrovni mesta a obsluhovaných obcí. Termíny už teda začínajú pomaly, ale iste prihárať.

Zmeny budú veľké, nezostane jediná linka, na ktorej by sa nemenil cestovný poriadok. Nová linka nepribudne žiadna, skôr je snaha o zníženie niektorých neproduktívnych liniek. V konečnom dôsledku ale by sa mala dosiahnuť spokojnosť cestujúcej verejnosti, nakoľko je kladený dôraz:
1) na intervalovú dopravu - na (čo možno) všetkých linkách bude zavedená pravidelná - intervalová doprava, kde interval bude deliteľ alebo násobok čísla 60. Cestovné poriadky budú teda veľmi ľahké na zapamätanie a aj veríme, že prispejú k zatraktívneniu služieb (napr. odchody o 9.05, 9.35, 10.05, 10.35, 11.05, 11.35 atď...)
2) na koordinovanú dopravu - na spoločných úsekoch sa budú jednotlivé linky koordinovať. Ak teda do Krškan pôjdu v čase sedla tri linky s hodinovým intervalom, nepôjdu všetky tri naraz, ale ich spoje budú pekne rozložené do pravidelného 20-minútového intervalu.
3) na zreálnenie jazdných dôb - jazdné časy v čase špičiek sa budú predlžovať a v čase sobôt a nedieľ ako aj skoro ráno a večer skracovať. V špičke by tak mali autobusy oproti cestovnému poriadku menej meškať a mimo nej by sa už nemali musieť plaziť, aby neprechádzali do náskoku.

Popri tom:
4) si zorganizujeme prestávky na odpočinok pre vodičov tak, aby vychádzali na konečných, ktoré na to sú uspôsobené
5) si zorganizujeme obehy vozidiel na linkách tak, aby vozidlá boli čo najviac produktívne (t.j. zvýšenie výkonu na vozidlo na niektorých linkách, eliminácia zbytočných prestojov)
6) ušetríme náklady obmedzením premávky niektorých liniek, čo však cestujúcim vykompenzujeme väčšou pravidelnosťou, takže by celkovo mali prijať zmenu ako pozitívnu.
A ďalšie veci.

Zrušených bude len pár, doslova vzduch voziacich liniek, za ktorými by ozaj nikto (alebo skoro nikto) zaplakať nemal. Väčšie škrtanie počtu liniek by sa nemalo udiať, nakoľko to neprestupná tarifa (žiaľ) neumožňuje.

To je zatiaľ vízia, ktorá sa momentálne rodí na skutočnosť. Ale musí to schváliť mesto, inak si nepomôžeme. Ale som optimista.

Re #1303 Žofka: Za každý návrh a pripomenku sme vďační. Samozrejme nemožno vo všetkých prípadoch očakávať odvoz zo zamestnania pre každého do 5 minút, lebo to by mohlo byť aj na škodu. Nechcem byť zlý, ale v niektorých prípadoch (zvlásť u menších firiem) by niekedy bodla aj ochota prispôsobiť pracovný čas cestovnému poriadku. Ale budeme sa snažiť, aby cestovný poriadok vyhovoval viac.

Re #1305 Michal: Nie som žiaden absolutista (teda bude mať do toho čo povedať aj viac ľudí), ale hlavné bremeno tvorby nového CP nesiem JA.

Re #1309 kalimero: Názory cestujúcich SAD-ku zaujímajú. Samozrejme ale nie je možné do návrhu zapracovať každý názor. Spokojná musí byť väčšina. Menšina sa bude musieť prispôsobiť. A teraz už ide len o to, aby tá väčšina spokojná bola.

Re #1310 LUK: Veru, bude to znieť tvrdo, ale niekedy ani sám cestujúci "z chodníka" nedokáže objektívne zhodnotiť čo potrebuje.

Re #1312 kalimero: Čo bude potom, to je ešte otázne. Ani ja nie som za neustále zmeny. Ideálne by bolo meniť celý CP plošne tak 1-2krát do roka (ako napr. železnica alebo medzimestská doprava).

Re #1313 Papyr: Táto funkcia v Nitre nie je nainštalovaná. Počet cestujúcich sa ale dá veľmi presne zistiť počtom predaných CL + označených EZČK. Akurát to má tú chybu, že síce vieš, koľko ľudí si odviezol v priebehu spoja, ale nevieš, kde a koľkí vystupovali 🙂
Reply on: DUSTIN #1314:
Môžeš mi nejako osvetliť svoj myšlienkový pochod, ktorým si našiel súvislosť medzi NEobchádzaním zákona Turancarom a nehodou autobusu SAD?
NICK: takze turancar obchadza zakon... no neviem kto na mercedesi v SADke roztataril celne sklo tym ze nabural do autobusu ktory bol pred nim... inak klobuk dolu, jeden sofer z SAD je fakt na urovni: taky chudsi, ma okuliare, vzdy obleceny vo svetriku a ten stale jazdi tusim na bielom mercedesi, vacsinou spoj c.9. Vzdy na minutu presny, vykureny autobus, jazdi dostatocne rychlo a bezpecne zaroven a ma profesionalny postoj k svojej praci, v skratke, ako vodici v turancare. taki keby boli aj ostatni tak SADka by mala trosku inu reputaciu ako teraz...
Reply on: kalimero #1312:
Obsadenost sa da velmi presne zistit uz dnes. Okamzita hmotnost vozidla sa po celu dobu sluzby registruje, takze ked si das do suvisu cas, miesto a vahu vozidla, tak z toho mozes kdeco vysledovat.
ale bojim sa toho, ze realita dopadne tak, ze zase sa budu kazdy mesiac menit aspon 3 spoje...
inak za ten cas, odkedy sa nainstalovali ezck oznacovace sa uz muselo na nieco "dojst" kedy kolko ludi chodi, aka je na jednotlivych linkach vytazenost a tak, dufam, ze to bude hlavna priorita pri zostavovani poriadku...

ad2 ale chapes, ide len o to, aby sa vyjadrili (mali tu moznost) sad-ka si to aj tak spravi po svojom ? respect
kalimero: ...a navyše tvorcovia majú na krku dosť ostrý termín, aby to celé aj stihlo prejsť schvaľovacím konaním. 🙂 Skôr bude lepšie počkať, čo ukáže realita a podľa toho to doladiť.
kalimero: poznám ten štýl diskusie a nejak sa mi nepozdáva.

ad 2 - ja som nepovedal, že z toho nemôže vzísť aj zaujímavý nápad, ale tuším, ako by to prebiehalo - každý by sa dožadoval na minútu presne takého spoja, aký potrebuje práve a len on. A vysvetliť ľuďom, ktorí sa o dopravu nezaujímajú, prečo to nie je realizovateľné, bude ťažké.
Reply on: LUK #1308:
jaaaaaaj, tak potom prepac, ale ten kto si chce precitat konkretnu temu, tak si ju precita, precita si to, co ho bude zaujimat, ostatne nemusi.
ps: poznas ten styl diskusie???

ad2 - ale myslis, ze mhd-cku nezaujimaju nazory ludi, ktori nou dennodenne cestuju? kde inde maju moznost vyjadrit sa k cestovaniu? takto sa bude stale nadavat, mozno to mohla "nova diskusia" trochu zmiernit. netreba ist stale proti muru...
Michal: tvorcovia nových CP toto fórum čítajú, ale ich mená nie sú podstatné:-)

kalimero:
ad 1 - na každú otázku nové fórum - 'super', len kto sa v tom bude vyznať a stíhať to čítať?
ad 2 - nerealizovateľné... Koľko ľudí, toľko názorov. Ale nové CP budú také dobré (?), že budú vyhovovať drvivej väčšine. 🙂

Konečne toto fórum trochu ožilo, ale kde sa nám stratil uko?
zdravim, tak aj som pozrel, ze bude novy poriadok, dufam, ze to nedopadne tak, ze zase sa bude este v priebehu roka kazdy mesiac upravovat... - teda nikdy nebude "kompletny"

k tomu poriadku len tolko, myslim, ze by nebolo od veci:

1. zmenit cele toto forum na take ako je napr. http://nfs.phorum.cz/ kde je vsetko prehladne napisane, daju sa vytvorit nove temy, pre kazdy "problem", ku kazdej teme sa da presne vyjadrit... - treba vidiet (vela stranok ma takyto styl diskusie)

2. na tomto fore urobit dalsie forum

... aby sa ludia mohli vyjadrit co presne by chceli zmenit na novom poriadku mhd, ake a kolko by chceli spojov, o kolkej, co im vadi, kde nestihaju prestupit... - ludia napisu a potom podla ich nazorov nad to kompetentny zasadnu a pokusia sa urobit kompromis. takato vec - hlasovanie o nastavajucich zmenach sa moze dat aj do novin s odkazom na tuto stranku, nech potom ludia nenadavaju, ze nemali moznost ovplyvnit cestovny poriadok. ?
Reply on: TeBeCe #1304:

Hovoríš,že to vedia autori CP,ale ako potom vieš,že CP majú byť intervalové?Resp.sú autori CP aj v disk.fóre?Ak hej,aké sú ich mená? ?
Reply on: Žofka #1303:
myslim, ze ziadne skolske spoje nebudu, kedze CP budu intervalove, t.j. budu chodit pravidelne v rovnakych intervaloch
Dočítala som sa, že sa chystá nový cestovný poriadok.
Dúfam, že jeho kompetentní tvorcovia zasa urobia takú hovadinu, že zrušia tzv. školské spoje, ktoré z periférnych častí Nitry vozia okrem imaginárnych študentov cez školský rok aj a najmä pracujúcich po šichte domov. Konkrétne unikátna medzera v odchodoch linky č. 12 zo Záborského ul. v čase medzi 15.13 a 15.55 v smere do mesta. Tí čo chodia na 15.41 musia nadčasovať, aj keď sa im nechce, ak sa chcú dostať do mesta a na Chrenovú , ak končia o 15.30. Čistá strata 25 min.
Bolo by treba preveriť aj iné spoje , napr. č.2, ktoré chodia po 15.30 na Čermáň.
Ocenila by som, keby sa toto dozvedeli kompetentní.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.