Reply on: DUSTIN #1314:
Milý Dustin, ak ti to neušlo, tak nehody sa stávajú aj z iných dôvodov ako je nedodržanie bezpečnostných prestávok, a myslím si, že nikto z nás nepraje dopravnú nehodu inej firme len preto, lebo je to konkurenčná firma... Femo s Nickom len poukazujú na to, čo by sa tu nemalo stávať, keby zákony platili pre všetkých rovnako...
Vladimír
Tým nákup lístkov u vodiča neobhajujem. Ani ja osobne súčasný stav neschvaľujem. Na druhej strane, po vypočutí dôvodov, ktoré v roku 2002 viedli k súčasnému stavu som musel uznať, že vtedy veľmi iné východisko ani nebolo.
Re #1296 Michal: Na novom cestovnom poriadku sa samozrejme horúčkovite pracuje. Aby mohol od 1.7. platiť, musí dôjsť k jeho schváleniu v definitívnej podobe aj na SAD a následne na úrovni mesta a obsluhovaných obcí. Termíny už teda začínajú pomaly, ale iste prihárať.
Zmeny budú veľké, nezostane jediná linka, na ktorej by sa nemenil cestovný poriadok. Nová linka nepribudne žiadna, skôr je snaha o zníženie niektorých neproduktívnych liniek. V konečnom dôsledku ale by sa mala dosiahnuť spokojnosť cestujúcej verejnosti, nakoľko je kladený dôraz:
1) na intervalovú dopravu - na (čo možno) všetkých linkách bude zavedená pravidelná - intervalová doprava, kde interval bude deliteľ alebo násobok čísla 60. Cestovné poriadky budú teda veľmi ľahké na zapamätanie a aj veríme, že prispejú k zatraktívneniu služieb (napr. odchody o 9.05, 9.35, 10.05, 10.35, 11.05, 11.35 atď...)
2) na koordinovanú dopravu - na spoločných úsekoch sa budú jednotlivé linky koordinovať. Ak teda do Krškan pôjdu v čase sedla tri linky s hodinovým intervalom, nepôjdu všetky tri naraz, ale ich spoje budú pekne rozložené do pravidelného 20-minútového intervalu.
3) na zreálnenie jazdných dôb - jazdné časy v čase špičiek sa budú predlžovať a v čase sobôt a nedieľ ako aj skoro ráno a večer skracovať. V špičke by tak mali autobusy oproti cestovnému poriadku menej meškať a mimo nej by sa už nemali musieť plaziť, aby neprechádzali do náskoku.
Popri tom:
4) si zorganizujeme prestávky na odpočinok pre vodičov tak, aby vychádzali na konečných, ktoré na to sú uspôsobené
5) si zorganizujeme obehy vozidiel na linkách tak, aby vozidlá boli čo najviac produktívne (t.j. zvýšenie výkonu na vozidlo na niektorých linkách, eliminácia zbytočných prestojov)
6) ušetríme náklady obmedzením premávky niektorých liniek, čo však cestujúcim vykompenzujeme väčšou pravidelnosťou, takže by celkovo mali prijať zmenu ako pozitívnu.
A ďalšie veci.
Zrušených bude len pár, doslova vzduch voziacich liniek, za ktorými by ozaj nikto (alebo skoro nikto) zaplakať nemal. Väčšie škrtanie počtu liniek by sa nemalo udiať, nakoľko to neprestupná tarifa (žiaľ) neumožňuje.
To je zatiaľ vízia, ktorá sa momentálne rodí na skutočnosť. Ale musí to schváliť mesto, inak si nepomôžeme. Ale som optimista.
Re #1303 Žofka: Za každý návrh a pripomenku sme vďační. Samozrejme nemožno vo všetkých prípadoch očakávať odvoz zo zamestnania pre každého do 5 minút, lebo to by mohlo byť aj na škodu. Nechcem byť zlý, ale v niektorých prípadoch (zvlásť u menších firiem) by niekedy bodla aj ochota prispôsobiť pracovný čas cestovnému poriadku. Ale budeme sa snažiť, aby cestovný poriadok vyhovoval viac.
Re #1305 Michal: Nie som žiaden absolutista (teda bude mať do toho čo povedať aj viac ľudí), ale hlavné bremeno tvorby nového CP nesiem JA.
Re #1309 kalimero: Názory cestujúcich SAD-ku zaujímajú. Samozrejme ale nie je možné do návrhu zapracovať každý názor. Spokojná musí byť väčšina. Menšina sa bude musieť prispôsobiť. A teraz už ide len o to, aby tá väčšina spokojná bola.
Re #1310 LUK: Veru, bude to znieť tvrdo, ale niekedy ani sám cestujúci "z chodníka" nedokáže objektívne zhodnotiť čo potrebuje.
Re #1312 kalimero: Čo bude potom, to je ešte otázne. Ani ja nie som za neustále zmeny. Ideálne by bolo meniť celý CP plošne tak 1-2krát do roka (ako napr. železnica alebo medzimestská doprava).
Re #1313 Papyr: Táto funkcia v Nitre nie je nainštalovaná. Počet cestujúcich sa ale dá veľmi presne zistiť počtom predaných CL + označených EZČK. Akurát to má tú chybu, že síce vieš, koľko ľudí si odviezol v priebehu spoja, ale nevieš, kde a koľkí vystupovali