Reply on: balky #4770:
Nesúhlasím s nesúhlasením s mojím názorom na L36 
Pravdaže na Americkej triede žijú ľudia. Ale tento argument vyznieva tak trochu polulisticky. Pozrime sa na to z dopraváckeho hľadiska. Podľa všeobecne uznávaných noriem sa považuje za štandardnú dochádzkovú vzdialenosť k MHD vzdialenosť 700 m, v husto obývaných častiach miest vzdialenosť 500 m. Sídlisko Ťahanovce spĺňa nároky na 500m dochádzkovú vzdialenosť.
Ak máme spoj idúci priamo po Americkej triede, ktoré, inak nobslúžené, zastávky obslúži? Zastávku Miestny úrad môžeme vyškrtnúť, pretože tá sa obslúži aj cestou po Ázijskej triede. Ako jediná "vlastná" zastávka trasy po Americkej triede zostáva zastávka Kostol. Na druhej strane tu stojí fakt (treba sa s tým zmieriť), že táto zastávka obsluhuje územie, ktoré je v rámci 500m normy obslúžiteľné aj z iných zastávok (Miestny úrad a Sofijská). Inými slovami, ak by som hneď od zajtrajšieho dňa zrušil zastávku pri kostole, dotknutí obyvatelia sa nebudú mať horšie ako mnohé iné dnes takto obsluhované oblasti.
Vedenie trás priamo po Americkej triede má svoje opodstatnenie v špičke, kedy sa hromadia prúdy cestujúcich a je žiadúce ich rýchlo a efektívne prepravovať čo najkratšou cestou a súčasne v rámci snahy o rovnomerné zaťaženie vozidiel deliť tieto prúdy do vetvy cez Ázijskú na Hanojskú a cez Americkú na Madridskú.
Reči o 10minútovej vyhdliakovej jazde po sídlisku sú prehnané. Jazdná doba Madridská - Hypermarket TESCO je pre L27 (cez Ázijskú) 10 min. a pre L36 (cez Americkú) 7 min. Rozdiel teda činí len 3 min., ktoré sú v mimošpičkovom čase (cestujúci sa tak neponáhľajú) zanedbateľné. Cestujúci zo zastávok Madridská, Nadchod a Miestny úrad pocestujú o 3 min. dlhšie, ale kompenzáciou pre nich môže byť konečné zladenie spojov na trase a tým dosiahnutie atraktívnejšieho intervalu medzi spojmi. Ak by Madridskú obsluhovala v sedle vo vzťahu k Mieru a Mlynskej bašte len jedna linka v 15 min. intervale, bola by to iste výhra v porovnaní s dnešnými dvoma 30 min. linkami, ktoré odchádzajú z Madridskej takmer naraz.
eMareq
L53 prepaja Tahanovce s Tahanovcami (vzdialenost jednej konecnej od druhej je 5 zastavok) cez NO. Za taznu linku povazujem L27 a L34 na nich by som pridaval intervaly.
Naviac z L53 by sa stala asi uz len obycajna linka a neplnila by "expresne vlastnosti" - na to bola urcena. Zrejme by musela stat na kazdej zastavke.
Siet nocakov sa mne zda ako dobra i ked Kuzmanyho nieje obsluhovana (kedysi to robila L104, ktora stavala pri Hl. poste - samostatna zastavka)
Na juznej triede nocak je - L103.
To s tou L9 - stacilo ak by sa obnovila L1 (ktora mala taku trasu ako spominas) naviac ak by to tak bolo, vnieslo by to len chaos do CP. Denna L9 po starej trase a nova uplne inaksie. - Zamietam jednak aj L6 aj L9. Preco je pisane vyssie.
Tolko moje nazory.