Reply on: eMareq #4777:
Ak mám byť úprimný, celkom som nepochopil, v čom spočíva prínos Tvojho riešenia. Bavme sa v sedlových rozmeroch. L17 predlžuješ (doba obehu je dnes napasovaná tak, že je jasné, že bude treba vypraviť o jeden voz navyše), L11 tiež predlžuješ, a to dokonca dosť výrazne (rovnako sa sedlová výprava vozov zvýši o jeden). L36 sme zrušili. Tá mimo špičky mala štyri vozy, z nich dva sme už "rozbili" na predĺženie L11 a 17. Ostali nám dva. Pýtam sa, ako prerozdelíš tieto dva zvyšné vozy, aby:a., bolo zachované spojenie Sídl. KVP so severom centra (NMM, MB) šiestimi spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na štyri spoje.
b., bola zachovaná obsluha severu Popradskej troma spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na jeden spoj.
c., bolo zachované spojenie severu centra (NMM, BM) so Sídl. Ťahanovce šiestimi spojmi za hodinu ako dnes? Hrozí prepad na štyri spoje.
Obávam sa, že to s dvoma vozmi nezabezpečíš. Ak tie zvyšné dáš na L11, môžeš v sedle stiahnuť interval tak na 20 min. Z Ťahanoviec pôjdu cez Mier v sedle štyri spoje a cez Prešovskú šesť spojov, čo nepovažujem sa dobré.
Vladimír
Nerozumel som presne nasledujúcej vete: "Lenze neda sa to, to by L71 a L72 jazdili za sebou bud v 5 alebo 10 min.zavese." A stále tomu nerozumiem. Prečo by sa to nemalo dať a prečo by jazdili za sebou buď 5 alebo 10 min. závese? Ak chceš na trati KVP - Furča zaviesť 5 min. interval, treba dať L71 a 72 na preložený 10 min. interval...
Re #4761 mišo: Ojojóóój... A koľko ich je zbytočných. Určite nielen L36. Tiež patrí k tým, ktoré mi pijú krv. Ale obávam sa, že súčasný stav linkového vedenia autobusov v Košiciach je nereformovateľný, t.j. treba linky zostaviť na novo. Požiadavky sú jasné -> liniek čo najmenej, intervaly medzi spojmi čo nakratšie.
Nočná električková doprava. Možno by som nemal byť taký nezáživný realista, ale keď si aj odmyslím veci ako napr. hluk, stále mi ostáva neekonomickosť riešenia v tom, koľko električkových vozňov by som potreboval na zabezpečenie 60 min. intervalu na nimi obsluhovanom území. Realita je taká, že súčasné "vymetacie" autobusy 101, 103, 105 najlepšie obslúžia územie za súčasných najnižších nákladoch.
Re #4763 eMareq: L36 premáva po Americkej preto, lebo keď zrušili L17 a nahradili ju L36 po Ázijskej, cestujúca verejnosť sa iša rozpučiť od hnevu, že berú priamy mimošpičkový spoj po Americkej. Po tomto tlaku prehodili L36 na Americkú triedu a potiahli ju na Madridskú. Môj názor? Po Americkej triede mimo špičky priame spoje netreba.
L35 by som určite nezexpresňoval. Ktoré zastávky by si vyhodil? Sokolovskú, Pri hati a HyperTesco? To je smiešna úspora, čo spôsobí ešte menšiu vyťaženosť linky. O vyrazení zastávky Obchodná akadémia Ti nedovolím ani uvažovať - už to je chyba, že L55 tam nestojí a pekne sa to odráža na nerozovnováhe záťaže na L18 vs. 55.
Akože Kuzmányho nie je v noci obslúžená? Pri hlavnej pošte stojí L105.