Reply on: balky #4770:
vravíš, že aj na Americkej triede žijú ľudia, ale keď si to tak vezmeš, tak pod hlavnou cestou nie je nič, skutočne nič na obývanie a nad cestou je možno sto metrov široký miniparčík, za ktorým je ulica Budapeštianska a ešte pred ňou vežiaky Americkej triedy. zastávka Sofijská je však priamo pod týmito vežiakmi a teda omnoho dostupnejšia ako zastávka Kostol, to isté platí pre celý prvý blok Budapeštianskej ulice. zastávka Kostol teda obsluhuje z väčšej časti neobývané územie, je teda neefektívna. snáď má význam ako výstupná zastávka, ale rozdelenie dopravy na Ťahanovciach na dva nevyvážené ťahy je nešťastné
Vladimír
Pravdaže na Americkej triede žijú ľudia. Ale tento argument vyznieva tak trochu polulisticky. Pozrime sa na to z dopraváckeho hľadiska. Podľa všeobecne uznávaných noriem sa považuje za štandardnú dochádzkovú vzdialenosť k MHD vzdialenosť 700 m, v husto obývaných častiach miest vzdialenosť 500 m. Sídlisko Ťahanovce spĺňa nároky na 500m dochádzkovú vzdialenosť.
Ak máme spoj idúci priamo po Americkej triede, ktoré, inak nobslúžené, zastávky obslúži? Zastávku Miestny úrad môžeme vyškrtnúť, pretože tá sa obslúži aj cestou po Ázijskej triede. Ako jediná "vlastná" zastávka trasy po Americkej triede zostáva zastávka Kostol. Na druhej strane tu stojí fakt (treba sa s tým zmieriť), že táto zastávka obsluhuje územie, ktoré je v rámci 500m normy obslúžiteľné aj z iných zastávok (Miestny úrad a Sofijská). Inými slovami, ak by som hneď od zajtrajšieho dňa zrušil zastávku pri kostole, dotknutí obyvatelia sa nebudú mať horšie ako mnohé iné dnes takto obsluhované oblasti.
Vedenie trás priamo po Americkej triede má svoje opodstatnenie v špičke, kedy sa hromadia prúdy cestujúcich a je žiadúce ich rýchlo a efektívne prepravovať čo najkratšou cestou a súčasne v rámci snahy o rovnomerné zaťaženie vozidiel deliť tieto prúdy do vetvy cez Ázijskú na Hanojskú a cez Americkú na Madridskú.
Reči o 10minútovej vyhdliakovej jazde po sídlisku sú prehnané. Jazdná doba Madridská - Hypermarket TESCO je pre L27 (cez Ázijskú) 10 min. a pre L36 (cez Americkú) 7 min. Rozdiel teda činí len 3 min., ktoré sú v mimošpičkovom čase (cestujúci sa tak neponáhľajú) zanedbateľné. Cestujúci zo zastávok Madridská, Nadchod a Miestny úrad pocestujú o 3 min. dlhšie, ale kompenzáciou pre nich môže byť konečné zladenie spojov na trase a tým dosiahnutie atraktívnejšieho intervalu medzi spojmi. Ak by Madridskú obsluhovala v sedle vo vzťahu k Mieru a Mlynskej bašte len jedna linka v 15 min. intervale, bola by to iste výhra v porovnaní s dnešnými dvoma 30 min. linkami, ktoré odchádzajú z Madridskej takmer naraz.