Ja sa teda obávam, že fakt, že vodič môže vyhodiť cestujúceho bez platného CL NIE JE to isté ako to, že môže zaviesť nástup prvými dverami. A všeobecne ma riešenie "nástup prvými dverami na niektorých zastávkach" mimoriadne irituje.
Napríklad v tom, že vozokilometer električky je podstatne drahší ale miestokilometer zase lacnejší. A že cena vozokilometra s odpismi závisí aj na veku vozového parku a pevných trakčných zariadení.
Pri funkčnom motorgenerátore sú koľajnicové brzdy funkčné aj s vybitými batériami. Okrem toho s vybitými batériami by vodička "nenaštartovala" vozidlo (nezapla riadenie) už ráno vo vozovni alebo na konečnej.
Existuje veľa možností, prečo v inkriminovanom pripade nemuselo dôjsť k nabehnutiu prúdu prípravy a automatickému brzdeniu vozidla. Od závady na obmedzovacom relé cez vypálenie 100A poistky pri odpojovači batérií až po podľa mňa najpravdepodobnejšie zlepenie M stykačov. A prečo vodička nesiahla po vypínači riadenia? Vodičov v kurze učia, že po dotyku brzdového pedálu MUSÍ jazda vypnúť a keď sa tak nestane, vodič je v situácii, na ktorú nie je ani len teoreticky pripravený. A vtedy by som si nestavil ani na najskúsenejšieho vodiča, že sa zachová správne, obzvlášť ak nerozumie "elektrike" a nedokáže si v hlave namodelovať, čo sa vlastne v tých stykačových skriniach a v zrýchĺovači vlastne deje.
Také pomerne nezaujímavé číslo z tohto príspevku vypovedá o zúfalstve MHD v KE - v 250-tisícových KE denne prepraví MHD 150 tis. ľudí. V 1,2 miliónovej Prahe je to denne vyše 2 mil.
A kto by to mal riešit? Vodič môže podľa prepravneho poriadku vyhodiť cestujúcich bez lístka a myslím, že je dobre ak to vodiča "trápi" koho pusti do voza. ?
Obávam sa, že podobné problémy by NEMAL riešiť vodič vlastným rozhodnutím o zmene spôsobu tarifného odbavenia na tej-ktorej zastávke. A celé je to dôsledok absolútne nekoncepčného riešenia tejto problematiky v DPMK.
Pardon, v princípe s tebou súhlasím (nesuplovať vzťahy riešiteĺné ED autobusmi) ale akú SIEŤ elektrickej trakcie majú v Liberci? V súčasnosti je tam JEDNA električková trať Horní Hanychov-Lidové Sady a medzimestská trať do Jablonca, ktorá vnútroliberecké vzťahy nerieši.
Nooo, ten semafor tam uz vyzera lepsie. Mimochodom: semafor pri vyjazde zo zastavky Palackeho bude aspon dynamicky preferovat MHD? Alebo len klasicky = naskocena zelena na zastavke par sekund skor ako na prechode?
To budu zase čakačky a hlavne ked mi ujde kvoli tym semaforom bus na druhej strane bude super. Ešte by trebalo dať semafory za most kde sa schádzaju cesty z Colnice a Jazera ☠
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023