Reply on: PvvS #1092:
No skúsim sa opýtať Krnovákov, tí mi hovorili akurát o tom, že na 1737 je tá veľká škatuľa nad NP článkom preto taká veľká, lebo sú tam pôvodné veci spod podlahy. Na 1738 je už skutočne nový a oveľa menší statický menič. Inak čo sa týka vypruženia, tak údajne do všetkých GO v KOS Krnov sa dosadzujú tlmiace silikónové vložky na všetky spoje a spodok vozidla je nastriekaný antivibračným lakom. Na tie podvozky sa však ešte opýtam, ale som presvedčený, že sú pôvodné.
Sarko
Tak ja Ti to vysvetlím, aby si sa toľko netrápil ;o)
1737 ex 519, bol v KE riadne prevádzkovaným vozidlom, i keď je pravda, že bol tiež jeden čas po DN brakovaný, ale našťastie pred totálnym vybrakovaním ho zachránila dodávka ND a preto sa pomerne rýchlo dostal do prevádzky. Po oprave dostal tmavší odtieň červenej, kvôli ktorej si vyslúžil prezývku "Ikarus".
Naopak, 1738 ex 504, to je vozidlo, ktoré si v KE zajazdilo od 27.7.1989 do veľkej DN dňa 15.2.1993, t.j. iba o niečo viac ako 3 roky. Vozidlo sa čelne zrazilo so súpravou T3 a aj keď samotná oprava netrvala dlho, jeho sprevádzkovaniu bránil pokročilý kanibalizmus. Z tohto dôvodu si toto vozidlo po predaji do Brna vyžiadalo aj väčšie investície, pričom však karoséria ako taká bola v zachovalom stave, nosný rám pri nehode nebol ohnutý.
Takže zhrnieme, 519 premávala v KE 12 rokov, predaná ako prevádzkyschopná, väčšie opotrebenie karosérie, ale menšie investície do GO. 504 premávala v KE 3 roky, predaná ako nepojazdná, minimálne opotrebenie karosérie, ale kvôli technickej kanibalizácii vyššie investície do GO.
Napadá mi ešte jedna vec, ako je riešené chladenie odporníkov na streche? Pokiaľ tam sú pôvodné ventilátory, ktoré sú vo vozidle najhlučnejšie, aj to môže robiť veľký rozdiel. Zisti si, či v 1738 ventilátory zostali, počuť to počas stánia vozidla.