Tá druhá otázka je samozrejme na mieste, hlavne keď sa pozrieme na to, koľko to stálo predtým a teraz...
No ale tie kritériá, nech je to niečo konkrétne, nie len všeobecný blábol. Ak by sa mali zostavovať, tak najprv treba zistiť, kde budú vozy využívané a podľa toho určiť kritériá. Prvým by mala byť určite cena (minimálne u nás), tá sa odhadne podľa cien na trhu. Napríklad sa stanoví, že to musí byť menej, ako 400.000 €, to bude napríklad za 10 bodov. Ak to bude pod 350.000, tak sa tomu priradí koeficient (napríklad 1,2, čiže záujemca s touto a nižšou ponukou dosiahne nie 10, ale 12 bodov). Druhým kritériom by bola spotreba. Tu fakt neviem koľko plynu to môže byť, ale ako minimum by sa mal určiť aspoň priemer (povedzme za 15 bodov). Ak bude predložená ponuka spĺňať lepšie kritériá, tak sa určí koeficient a odstupňuje sa to (1,1 za úspornejšie vozidlo, 1,2 za ešte úspornejšie...). Ďalej kapacita - vozy nahradia Ikarusy, čiže kapacita by mala byť aspoň 145 miest a to bude limit na napr. 3 body. Ak bude mať ponuka kapacitu nad 160, tak sa priradí koeficient 1,1, nad 170 miest 1,2, nad 180 1,3. Môžu byť ďalšie kritériá na počty náprav, na poruchovosť z referencií, na výkon motorov... Minimálne hodnoty sú záväzné, všetky musí ponuka spĺňať, vtedy dosiahne minimálny počet bodov. Ak bude lacnejšia, získa ďalšia dva body, ak bude obsahovať model s vyššou kapacitou, tak získa 0,3 boda navyše a tak ďalej... Všetky tieto dosiahnuté hodnoty sa zrátajú a vyhrá účastník s najvyšším počtom dosiahnutých bodov. Toto je podľa mňa príklad férovosti, transparentnosti, nie toto v podaní nášho mesta.
Tak skús navrhnúť nejaké kritériá a ich bodové ohodnotenie tak, aby to Pemtus nevyhral a súčasne nemohol úspešne napadnúť. Hlavne si položme otázku, či to výberko nebolo napísané práve pre Pemtus...?
Tak to som teda zvedavý, čo všetko za 48 tisíc eur bude v tých vozoch navyše. Výkonnejšie motory by určite nezaškodili a hlavne dobre nakalibrované prevodovky.
Re #52694 S499.1023: Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka sa musí zistiť podľa zadaných kritérií a bodového ohodnotenia, resp. koeficientu, prideleného ku každému kritériu. Každé kritérium teda zaváži viac, či menej podľa toho, na čo chceš klásť dôraz. Na základe počtu bodov následne zistíš víťaza. Pokojne teda môže vyhrať drahšia ponuka, napríklad pokiaľ trhne veľa bodov na nákladoch na spotrebe paliva, obsaditeľnosti, údržbe a podobne. To, že kúpiš drahší voz vôbec nemusí znamenať, že na ňom prerobíš viac, ako na low-coste. Lenže to musia pochopiť iní ľudia.
To je fakt. Suhlas. Ale ked vychadzam z toho, co bolo v predchadzajucich tendroch - sice vypisanych podnikom, nie mestom - tak mi nevychadza ine ako najlacnejsia kombinacia.
To nie je pravda. Do podmienok si môžem napísať kabínku, motor o výone 500 kW, individuálnu klimatizáciu pre každého cestujúceho a POTOM vyhodnocovať podľa najnižšej ceny.
Mozno nebudu uplne rovnake, ako tych prvych desat kusov.. Mozno bude protiteroristicka (plne oddelena od cestujucich) kabinka a silnejsie motory. Boh vie