Reply on: monoblok #83864:
Je mi to ľúto, obidve časti Vašej odpovede sa zameriavajú na úplne iné veci, než o ktorých som písal ja. Preto radšej zavčasu končím debatu s Vami. Poprosím, keby ste aspoň Vy paušálne nevyhlasovali veci, ktoré ste nepochopili, za blbosti. Kto mohol pochopiť tie predošlé príspevky, ten už pochopil. Na dobré argumenty komukoľvek rád odpoviem naďalej a pri ostatných mi prepáčte, keď neodpoviem, alebo keď osobné útoky zmaže admin. Pekný večer.Nápoveda k #83861 ak je tu nejaký ďalší monoblok:
1. Na zastávkach nie je povinné uvádzať cenu lístka a preto nie je potrebné ju nikde vystavovať a chodiť prelepovať. Zastávka má mať označenie zastávky a cestovný poriadok dopravcu. Pri zložitej tarife aj tak nie je možné cenu lístka uspokojivo vypísať jedným alebo dvomi údajmi.
2. Cena lístka sa nenastavuje priamo úmerne času alebo vzdialenosti, ale dáva sa jej skôr logaritmický priebeh + konštanta. Preto 15-minútový lístok musí stáť 85-90% ceny 30-minútového lístka, nie 50%. Ak by sme chceli zľavnený lístok, ktorý by stál iba 70%, mohol by trvať iba veľmi krátko, napríklad spomínaných 6 minút. A vysnívaný lístok v cene 60% základného lístka nemôže existovať vôbec (veď ho ani žiadny DP neponúka), lebo lístok musí zarobiť štandardné peniaze, ak má mať zmysel.
mi.v
Skúste dať nejaký argument na svoju prvú vetu. Ste pracujúci? Chcete aby ste v roku 2019 dostávali výplatu, ktorá sa naposledy upravovala v roku 2012 a potom sa naraz navýši až v roku 2019? (Choďte o to požiadať svojho šefa
Súhlasím akurát s tým, že ceny papierových lístkov by mohli zostávať zaokrúhlené hore kvôli organizácii ich výroby a predaja.
Ďalej: krátky lístok môže podľa mňa trvať 15 minút iba keby stál 95% ceny 30-minútového lístka a to už nemá veľký význam. Cieľom krátkeho lístka nie je "prejsť pol mesta za dobrú cenu", ale jazda na malé vzdialenosti v rámci lokality – teda určite nie na cestu zo sídlisk do mesta. Pre takú cestu je určený 30-minútový.
Za 6-minútový sa dajú v priemere prejsť 4 zastávky (napríklad v rámci sídliska Ťahanovce aj 5) čo je presne to, čo tu bolo a zároveň vhodne upraví možnosti ciest cez dlhé medzizastávkové úseky (cesta do Šace a pod. – boli by možné bez špeciálnych výnimiek, ale lístok pokryje iba 1-2 zastávky).