Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Čo zo starými lístkami ked ich do 1.9. nespotrebujem ? Nežijem trvale v Košiciach a mám ich určitú zásobu.
Dajú sa aspon do 1.9. vymeniť za hotovosť alebo nové lístky v odpovedajúcej cene ?
Reply on: monoblok #83860:
Na uvedenie ceny lístka treba lepiť plagáty na zastávky? Čítam dobre? Napríklad na tejto zastávke bude treba prelepiť staré plagáty s cenami lístkov, ktoré tam vždy viseli a visia, novými: https://imhd.sk/ke/galeria-media/114725/

K tomu druhému sa už nevyjadrujem, lebo sa opakujete. Prečítajte si odstavec "Ďalej: krátky lístok..." a prípadne sa skúste dohodnúť s nejakým taxikárom, že chcete ísť iba 3/4 cesty, ktorú s ním jazdia ostatní, tak či Vám dá 50% zľavu z cestovného. A opäť: trvajte v tom dohadovaní na svojom a buďte neoblomný! Potom sem napíšte, ako to dopadlo.
Reply on: mi.v #83859:
Ten návrh je úplná hlúposť, museli by sa stále tlačiť minimálne nové papiere na všetky zastávky, kde je cena elektronických lístkov uvedená a to zvýšenie o 1cent prejazdia ľudia, ktorí budú tie nové plagáty vylepovat, nehovoriac o cene plagátov. Teoreticky sa tam dostanem, v praxi to ide málokedy, bavíme sa predsa o tom, ze stvorzastavkovy lístok v súčasnej podobe je zlý, nevidím na problém v existencii 15 minútoveho lístka, pokojne nech neplatí do Sace, ale prečo by nemal platiť ako spojenie do mesta? Je pravda, ze v takom Oulu stojí lístok 1,5€ na 60 minút, ale pomer kúpnej sily oproti Košiciam neporovnateľný a to tam nejazdia haraburdy ako SOR a musia kúriť o dosť viac ako v Košiciach.
Reply on: monoblok #83858:
• O neelektronických lístkoch som napísal praktickejšie riešenie, nájdete ho v odstavci "Súhlasím akurát s tým...". Prečítajte si ho znovu. Ceny takých lístkov by sa menili iba raz za pár rokov. Ale nie je praktický dôvod brániaci tomu, aby sa ceny bežných elektronických lístkov automaticky nezvyšovali raz ročne o pár centov rovnako ako rastú u všetkého ostatného.
• Zo Starozagorskej sa za 6 minút dostanete v špičke po Považskú (Ondavskú), podľa cestovných poriadkov dokonca až po Cassovar. A kto si naozaj nechce kúpiť lístok, ten si ho nekúpi ani keby stál polovicu. Kde vidíte obavu zo zneužívania? Krátke lístky sú na krátke jazdy, dlhšie lístky sú na dlhšie jazdy. Aj v taxíku za kratšiu jazdu zaplatíte menej a za dlhšiu viac. Ale táto diskusia teraz veľa neprinesie, lebo súčasný návrh kratšie lístky vylúčil.
Ked to môže fungovať po celom svete, nerozumiem, prečo by to nemohlo fungovať aj u nás. MČ by ostali v podobe úradov, ale zastupiteľstva by boli ako Košice I-IV a magistrát. Tu sa nám vyhadzuje tak milión€ ročne.
Co sa týka tej ceny, v Brne je podobná, akurát môžem na tento lístok so sebou zobrať 1 dospelého a 2 deti do 15 rokov zdarma (vek detí si nie som istý na 100%)
mi.v, áno chodím do práce uz nejaký ten rok aj som trochu pocestoval po svete, nikde som nevidel, zeby upravovali ceny lístkov každý rok, stále je to po nejakom období, pretože to znamená výmenu starých a distribúciu nových, co nie su úplne malé náklady. Teda aj tie automaty musí niekto prestavit. Ja mám mzdu z fixnej a flexibilnej zložky, takže mám každý mesiac inu mzdu, fixnú mi reviduju každý rok, ale väčšinou to upravujú tak každé 3 roky.
Ak by bol integrovaný systém, sídliska by mohli byť zóna 2 a mesto 1, v rámci nich by bol ten kratší lístok. Zase sa len u nás vymýšľa blbosť, ze to niekto bude zneužívať, pokiaľ niekto chce ísť dajme tomu zo Starozagorskej na Ondavsku busom, na co mu bude 30 minútový lístok, keď necestuje ani 10? Taký tou MHD pôjde načierno alebo vôbec.
Reply on: monoblok #83854:
Na mňa reagujete? Bolo by to jasnejšie, keby ste odpoveď začali kliknutím na ikonku vpravo.

Skúste dať nejaký argument na svoju prvú vetu. Ste pracujúci? Chcete aby ste v roku 2019 dostávali výplatu, ktorá sa naposledy upravovala v roku 2012 a potom sa naraz navýši až v roku 2019? (Choďte o to požiadať svojho šefa 😁 a buďte neoblomný.) Lebo väčšina ľudí čaká, že sa im výplata upravuje priebežne, každý rok-dva, hoci len o málo. A ceny tovarov sa upravujú priebežne. Aj vodiči DPMK chcú, aby im výplaty rástli priebežne a je im opakovane vyhovené. Naozaj skúste okrem výlevu "je to blbosť" napísať, prečo by ceny lístkov mali stúpať iba raz za 5 rokov. Ja tvrdím, že by sa mali meniť priebežne a automaticky, každý rok tak ako ostatné príjmy a výdavky ľudí.

Súhlasím akurát s tým, že ceny papierových lístkov by mohli zostávať zaokrúhlené hore kvôli organizácii ich výroby a predaja.

Ďalej: krátky lístok môže podľa mňa trvať 15 minút iba keby stál 95% ceny 30-minútového lístka a to už nemá veľký význam. Cieľom krátkeho lístka nie je "prejsť pol mesta za dobrú cenu", ale jazda na malé vzdialenosti v rámci lokality – teda určite nie na cestu zo sídlisk do mesta. Pre takú cestu je určený 30-minútový.
Za 6-minútový sa dajú v priemere prejsť 4 zastávky (napríklad v rámci sídliska Ťahanovce aj 5) čo je presne to, čo tu bolo a zároveň vhodne upraví možnosti ciest cez dlhé medzizastávkové úseky (cesta do Šace a pod. – boli by možné bez špeciálnych výnimiek, ale lístok pokryje iba 1-2 zastávky).
Reply on: Dispecer #83845:
242 eur za ročný lístok je pri tých balkánskych službách veľa.

A presne toto mala byť cesta. Abonentné lístky nezdražovať a jednorázové (najmä papierové) áno. Lenže už zase bola šanca niečo začať robiť poriadne a zasa ostala nevyužitá. Tak snáď niekedy o desať rokov...
Reply on: monoblok #83854:
Zase tá obohraná platňa o menej prachoch na radnice? Ešte skúsme dať aj tú o znižovaní počtu MČ 😁

Ako by to vyzeralo, sme už videli v Myslave.
Blbosť, ked tak sa upravuje výška dotácie mestom, ale určite nerastú ceny lístkov každý rok alebo dva.
Nezmysel je zrušiť krátky lístok, za 6 minút sa nikam nedostaneš, chcelo by to aspoň 15 minútový, hoci by platil len v rámci Stareho mesta a okolia alebo napríklad z KVP na Terasu.
Inde majú aj integrované systémy, tomu košickému primestu nerozumiem vôbec, raz autobus za dvadsať minút inokedy za 90, o 22:40 ide do Klatova pre 200 ľudí, ale do Basky pre 600 len o 20 nieco a aj to z Moskovskej, takže platím ešte dvakrát.
Nové busy, no minule som nedorazil lebo porucha, predtým nevedel zaradiť inú rýchlosť ako 1, takže som cakal na ďalší spoj 13 minút, za ten by mi uz inde šiel pomalý aj druhý v danom smere.
Možno by stačilo dať menej prachov na radnice, miestne úrady a všetko okolo a bude aj na MHD. Nemáme ani P+R a to uz stihol Poliacek celkom dokafrat vyrovnanie s EEI, takže opäť nic na zlepšenie parkovania a lepšiu MHD.
Reply on: reparil #83852:
Kedy naposledy v Košiciach MHD zdražovala?
2001... (údaj je v článku nižšie)
2007... https://kosice.korzar.sme.sk/c/4460211/o-zvyseni-cien-mhd-rozhodnu-26-aprila.html
2012... https://kosice.korzar.sme.sk/c/6535504/kosicka-mhd-bude-drahsia-priemerne-o-pat-centov.html
2019... podľa mňa najvyšší čas vrátiť sa do reality cien

Vždy keď sa to deje, strhne sa vlna pobúrenia a rozumiem jej. Ale ako napísal busmechanik: "Chyba je v tom, že v civilizovanom svete stúpa cena lístkov každoročne o úroveň inflácie."
Osobne by som tiež bol skôr bol za to, keby sa ceny lístkov o úroveň inflácie navyšovali automaticky, napríklad k 1.7. v každom roku. Tak by ľuda neboli vystavení šokovej terapii, na ktorú sa väčšinou nepripravujú. Každý by si v novinách 1.7. pozrel nové ceny vyššie o pár centov a išlo by sa ďalej. Ak si pozrieme ako zdražuje iná základná komodita, napríklad chlieb, je to vždy tiež iba "pár centov" a za posledných 30 rokov zdražel na 10-násobok (1kg chleba z 0,10 € na 1,00 € – aj to rátam iba najlacnejší akciový).

Pozrite si článok https://www.etrend.sk/financie/europska-centralna-banka-nie-je-spokojna-s-vyvojom-inflacie-v-eurozone.html ktorý hovorí, že "Inflácia v eurozóne nie je na úrovni, na ktorej by ju chcela mať Európska centrálna banka (ECB)." Ďalej sa píše: "Ceny v eurozóne v apríli medziročne vzrástli o 1,7 percent, v marci išlo o 1,4 percent. Toto zvýšenie ponúklo ECB, ktorá chce dosiahnuť infláciu na úrovni tesne pod dve percentá, len miernu úľavu. Podľa K. Knota súčasná situácia nezodpovedá tomuto cieľu. 'Predstavujeme si číslo, ktoré je oveľa bližšie k dvom percentám než čísla, ktoré sme videli v posledných piatich či šiestich rokoch,' cituje z rozhovoru agentúra Reuters."

Inými slovami, podľa ECB máme teraz v eurozóne príliš nízku infláciu a oni pracujú na tom, ako ju zvýšiť až ku 2% ročne. Teraz si predstavme, že by sa nejaké akože 2% pridávali aj doteraz k cene lístka:
2012... 0,70 €
2013... 0,71 €
2014... 0,73 €
2015... 0,74 €
2016... 0,76 €
2017... 0,77 €
2018... 0,79 €
2019... 0,80 €
Tu máte inflačnú kalkulačku pre Slovensko, ktorej vyšli miernejšie čísla (2019... 0,77 €) vďaka nízkej inflácii v minulých rokoch https://fxtop.com/en/inflation-calculator.php?A=0%2C7&C1=EUR&INDICE=SKCPI2013&DD1=01&MM1=01&YYYY1=2012&DD2=06&MM2=07&YYYY2=2019&btnOK=Compute+actual+value ...vyšla nižšia cena, než v modelovom príklade, ale pointa je jasná.

A to som ukázal iba na infláciu a nie na ďalšie dôvody rastu cien. Vedenie mesta za uplynulé roky možno podľa mňa skôr obviňovať z toho, že ceny lístkov nestúpali priebežne. Za zdraženie na úroveň roku 2019 by som nikoho nového, kto bol zvolený až teraz, neobviňoval. Hoci osobne by som si vedel predstaviť miernejšie zdraženie, než to pripravované, ale zatiaľ nás asi radšej liečia šokom, prichádzajúcim raz za pár rokov (...zase stabilné ceny do roku 2026?) než primeranou každoročnou úpravou cien. Dalo by sa aj za 2 roky, ale menej často už nie... skôr by som dal každý rok k pravidelnému dátumu, nech si na to každý zvykne, ideálne k 1.7., nech je do septembra čas sa prispôsobiť.
A tiež si myslím, že bo bolo dobré ponechať lístok na veľmi krátke cesty namiesto 4-zastávkového (6-minútový?). Ale však už máme tie Antik bicykle 😉 (pre porovnanie: 0,10 € / 6 min.) a "stále živý" je aj odkaz uja Rašiho, že máme dostať šport do Košic. 🙂
Reply on: romeo #83843:
"tesme sa" dalsie skvele "dielko" Polaceka za 90 centov sa im zvysoka na celu ich mhd vyprdnem a vozovy park po smerackych sudruhoch same sroty s klimou polofunkcnou vypnutou alebo vozy bez klimy vid kadibudky taskentwagen na kolesach.... vytahujem bajk a budem chodit na bajku aj v zime na snehu pre mna za mna.. ak si mysli ze takymto skokovym zvysenim cien v mhd a zrusenim 4 zastavkoveho listka bez nahrady a pod opatreniami prilaka viac obcanov z aut do mhd veelmi hlboko sa myli..to zistia v dpmk a vedeni mesta velmi rychlo ako narazili.. a len pribudne skokovo rapidne viac ciernych pasazierov za to dam kludne ruku do ohna..
Reply on: Troll #83848:
Neviem ako do tvojej MC, ale do tej mojej stoji taxi vyrazne viac ako 2 nocne listky. A kedze nocak mi sem vlastne ani nechodi, tak si radsej zavolam odvoz alebo pridem vlastnym autom. Ved aj kofola je fajn.
Reply on: monoblok #83849:
Batožinový lístok nie je taká rarita, existuje to minimálne v Bratislave, akurát pre zhodnú cenu sa to vydáva ako jeden lístok, ktorý sa da použiť buď ako zľavnený, alebo pre kufor či psa.
Reply on: tbus #83847:
Z akého zvyku, ved je to rarita na Slovensku, podobne ako lístok za batožinu. Dúfam, ze pri zvýšenom cestovnom sa upravia aj intervaly a 71+72 v 5 minútových intervaloch a 36+19 preklade 7-8 minút. Posledné dve cesty s DPMK som ani nedokončil, lebo autobus skapal a čakať na ďalší sa mi nechcelo, nez došiel, bol som v cieli. Chápem, že nemajú peniaze, ale radšej mali zrušiť viaceré mestské časti a ich zastupiteľov, tam sa ušetria miliony ročne a nebudú sa dávať ani množstva pripomienok
Reply on: 810zssk #83846:
Nuž, po novom už bude stačiť, aby sa nedohadovali traja, ale iba dvaja a taxík ich už vyjde rovnako, ako keby šli nočným autobusom...
Reply on: 810zssk #83846:
Nočný lístok existuje asi len zo zvyku, ale teší ma že sme sa zbavili štvorzastávkového. I ked taký 10 minutový by si našiel využitie, ale vzhľadom na vzdialenosti niektorých sídlisk od centra sa asi báli, že by sa stal aj najpoužívanejším typom lístka 🤔
Reply on: romeo #83843:
Mňa najmä fascinuje 1,50 za nočný lístok. Okrem toho že celkovo nerozumiem prečo by nočná doprava (ktorá ponúka menšiu frekvenciu spojov a pokrytie mesta ako denná) vôbec mala mať osobitnú tarifu, tak táto cena naozaj pôsobí ako keby niekto cielene chcel nočnú dopravu spraviť neatraktívnou.
Reply on: myslavcan #83844:
Prečo by si platil 300 € na mesačníkoch, keď celoročný stojí 242 €? 🙂
Reply on: romeo #83843:
Upozornenie hneď na začiatok, týmto nechcem nahovárať na jazdu načierno, chcem len poukázať na úskalia novej tarify.

Mesačník 25 eur, pokuta na mieste 40 eur. Aj keď cestujem MHD takmer denne, tak revízora stretnem tak približne 3-4 krát do roka. Ak nepríjmu dvojnásobok revízorov, tak bude pre mňa "výhodnejšie" zaplatiť ročne 160 eur na pokutách, ako 300 eur na mesačníkoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.