Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: myslavcan #79302:
Niekto tú objednávku zostavoval. To znamená, že ten niekto je zodpovedný za to, že sa nakúpilo niečo, čo nespĺňa normy. Taktiež niekto tú objednávku musel schváliť. Tiež mu to evidentne nevadilo. Však karavána ide ďalej.
Reply on: Tatranka #79303:
Zdroj: BKV.
Reply on: S499.1023 #79300:
Napríklad BKV panely sa mali ukladať do teplého asfaltu, kým nejaký socialistický zlepšovateľ nevymyslel zlepšenie, že sa budú klásť na zhutnenú štrkodrť.

V Košiciach je to výhradne záležitosť prvej stavby na BKV, čiže Jazero. Ostatné úseky boli stavané v technnológii štrkodrť-betónová platňa-asfaltová vrstva-BKV.


...................................na rýchle budovanie provizórnych tratí (stavebných preložiek a podobne)... Nejaký relevantný zdroj informácie???
Reply on: TA #79301:
No DPMK v tom meganákupe nechcel od SORu ani jeden infopanel. V kúpnej zmluve je len pomerne nekonkrétna veta: "10.6 Príprava kabeláže pre kompletný informačný systém, kompatibilný so systémom používaným v prevádzkovaných vozidlách Dopravného podniku mesta Košice, akciová spoločnosť" Takže právnici sa môžu hádať aj 10 rokov, či to dodané elektrobusy spĺňajú, alebo nie... Ale predpokladám, že keď tam nie je otvor na displej, tak k nemu asi nevedie ani kabeláž.
Reply on: veteran #79281:
Prevziať je jedna vec. Ale ako znela objednávka? Tak, že DPMK vôbec nechcel zadný infopanel?
Reply on: Bjorn #79299:
Samozrejme, že platí Granite01-ho prvý odstavec aj pre stavbu električkových tratí. Napríklad BKV panely sa mali ukladať do teplého asfaltu, kým nejaký socialistický zlepšovateľ nevymyslel zlepšenie, že sa budú klásť na zhutnenú štrkodrť.
Technológia BKV nebola NIKDY špičková. Techniku veľkoplošných panelov s blokovou koľajnicou vymysleli v Budapešti na rýchle budovanie provizórnych tratí (stavebných preložiek a podobne). Len zase nejaký socialistický zlepšovateľ prišiel s tým, že je to lacné, tak poďme tak budovať aj trvalé trate
Reply on: Granite01 #79298:
Prvý odsek nespochybňujem. Určite sa ale vzťahuje na to, o čom bola reč? Ja si to nemyslím.

Druhý odsek - čo chceš povedať citáciou súčasných poznatkov? Vtedy bola iná doba, na ktorú bolo toto zvolené riešenie špičkové. Stavalo sa to pred 30 rokmi a použili sa najnovšie technologické postupy. Nemôžeš sa na počínanie v minulosti dívať súčasnym merítkom.
Reply on: Bjorn #79295:
Pozri sa, kvalita mnohých stavieb z konca socializmu bola veľmi mizerná, kradlo sa kde sa dalo, nedodržiavali sa technologické postupy, vidˇ.cestný most v Moldave, nutná rekonštrukcia mosta HYBE na dialnici po roku 2008, atd....plus technológie boli nedostatočné..

Tu je výcuc z odborného článku:
Pri tratiach so zvrškom typu pevná jazdná dráha už neodporúčame používať technicky zastarané a funkčne nedokonalé typy na báze prefabrikátov IZX so zabetónovanými banskými koľajničkami na vloženie koľajnicových upevňovadiel alebo panely typu BKV s drážkami na vloženie blokových koľajníc. Ani jeden z týchto typov nedokáže zabezpečiť celoplošný kontakt s pláňou spodku a pri prefabrikátoch IZX je problematické dlhodobé narušenie upevnenia koľajníc a veľké riziko korózie, ako aj zhoršenie elektrických izolačných vlastností zvršku.
Tlak na efektívnosť vynakladaných investícií s minimálnou náročnosťou na údržbu znamenal v uplynulých dvadsiatich rokoch úplnú zmenu v pohľade na význam konštrukcie trate z hľadiska spodku i zvršku. Prudký rozvoj stavebnej chémie, výpočtová technika a experimentálne poznatky pomohli vytvoriť také riešenia, ktoré by požiadavku dlhodobej životnosti dokázali zabezpečiť.
Reply on: Bjorn #79295:
Hej, dokončená bola v roku 1989, no panely boli položené už v roku 1986.
Reply on: Tatranka #79294:
Medzi koľajami je šachta, predpokladal som, že slúži aj na odvedenie vody mimo telesa trate, nie je to tak? Aj pri použití BKV sa dažďová voda necháva vsakovať do podložia pod traťou? Nie je mi potom jasný význam tých potrubí, ktoré sa ukladajú do/pod spodok.
Reply on: Granite01 #79293:
"Taktiež trať medzi VSS a Carrefourom je nekvalitná a pritom patrí k najmladším"

Oprav ma, ak sa mýlim, ale táto trať bola dokončená v roku 1989. Taktiež sa jej nedostalo žiadnej údržby, iba zásahov pri havarijných stavoch, keď sa párkrát niektoré panely prepadli. To, že obe tieto trate vydržali tak dlho bez akejkoľvek údržby, svedčí o presnom opaku - o ich slušnom a kvalitnom prevedení. Tvrdiť, že boli postavené v pochybnej kvalite je absolútne smiešne, keď od čias komunizmu na ne nikto ani nesiahol. Obe už sú dávno po predpokladanej životnosti, tak prosím nehľadaj chybu tam, kde nie je.
Reply on: Bjorn #79292:
Kým to bolo nové, problémy neboli. Na Jazere je to už v dezolátnom stave a nevieme, čo sa deje v podloží a v akom stave sa nachádza dnes. Špecialita Jazera je v tom, že panely ukladali len na uvalcovaný lomový kameň, je možné že sústavným striedavým tlakom a odľahčovaním BKV, plus oterom panelov o podložie to už pod nimi bude "zbité" na betón a nepriepustné pre vodu. Podobný jav je typický na železničnom zvršku, výsledok je tzv. blátivá koľaj.
Reply on: Bjorn #79292:
Mne sa to javí ako systémová chyba pri použití BKV panelov....pamätám si ešte, ako plávali panely pri auparku, kde boli tiež použité. Taktiež trať medzi VSS a Carrefourom je nekvalitná a pritom patrí k najmladším....je však použitá práve táto technológia, ktorá neumožňuje zabezpečiť dobrý styk koľajnice s panelom a panelu s podložím (o tom by vedeli písať stavební inžinieri a projektanti).
Reply on: Granite01 #79290:
To je jasné, že problém je v odvedení dažďovej vody. Ale že to bude kvalitou vyhotovenia, o tom dosť silno pochybujem. Dialo sa to nebodaj na konci osemdesiatych rokov? Naozaj chceš povedať, že tento stav pretrváva odnova?

Nie, problém je v neexistujúcej údržbe. Poprepadávaná trať spolu s upchatými drenážnymi otvormi a kanalizačnými vpustami vedie k tomu, čo vidíš na videu. V tomto prípade nemôžeš hádzať vinu na zhotoviteľa, keď tá trať má viac, než štvrť storočia a za celú tú dobu bola jediná jej úprava "brúsenie" koľají, ktoré malo efekt akoby si to spravil pilníkom na nechty a občasné čistenie tým oranžovým veteránom.
Reply on: Granite01 #79290:
na to kolko kamienkov sa cez zimu sype po cestach sa ani nedivim , ze su kanaly raz dva upchate
Reply on: Bjorn #79284:
Nefunkčné odvodnenie a kanalizácia....kto vie ako sa pracovalo za sociku, tak sa nemôže čudovať.
Reply on: Dispecer #79288:
Čo tam po legislatíve. Vyhraj voľby, môžeš všetko ?
Reply on: Bjorn #79286:
Jasné, len som tým chcel povedať, že to je už na tom, ako DPMK a SOR si trvali na svojich požiadavkách v zmluve (ak to teda v zmluve bolo zadané a mne sa zdá, že bolo), zatiaľ čo vonkajšie označovanie vozidiel tabuľami s linkou a jej trasou (a je jedno, či ide o displeje, alebo plastové / kovové tabule, či obyčajný papier) upravuje priamo vyhláška.

Každopádne, ak o tejto časti vyhlášky z 21. marca 2012 (ktorou sa vlastne realizuje snáď ten najviac spomínaný zákon vo výučbe ŽU - 56/2012 Z. z.), netušili ani v októbri 2014, keď DPMK prevzal elektrobusy, mám trochu obavy o úrovni poznania legislatívy v DPMK... ?
Reply on: Tatranka #79282:
Tým je to jedno.
Reply on: Dispecer #79285:
Myslím, že veteran to dobre vie. Tu ide skôr o zavedený štandard, resp. dodržanie objednávky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.