Reply on: Rudyke902 #79323:
jazero s obratiskom sa dopisalo do MET2 neskor kedze sa cely MET projekt nanovo prehodnocoval, pisal Ti to uz aj veteran ze jazero je v MET2(mala by nasledovat takmer ihned po MET1-cize peniaze by na toto este mali byt) ,tam by mala byt aj trat do barce s obratiskom, cela alejova a mozno aj trat VSA-US steel (aj ked tu som si nie isty -tato trat bude zrejme az ako MET3 teda v poradi ako posledna rekonstruovana) a inak bolo to spominane uz aj tu na tychto strankach tu to mas pekne rozpisane ohladom MET projektov https://imhd.sk/ke/doc/sk/15089/Mestske-zastupitelstvo-schvalilo-rekonstrukcie-dalsich-elektrickovych-trati ?
veteran
V 60. rokoch sa žiaľ veľmi podcenil územný rozvoj mesta – sídliská na Furči a Jazere sa nakreslili len dodatočne. Predstava, že zamestnanci VSŽ budú bývať len na Terase a budú dopravovaní len rýchlodráhou, veľmi rýchlo krachli.
Miesto koncepčného riešenia sa začalo len látať a výsledkom bolo bezodné nakupovanie sólo vozov kvôli návozom do železiarní a obsluhe sídlisk, s ktorými sa v strednodobých plánoch nerátalo.
Predpoklad z roku 1959, že tu do roku 1975 budeme mať maximálne 8 autobusových liniek, väšinou len kyvadlových ku električkám, sa veľmi rýchlo ukázala ako naivná. Takisto aj odhadovaná potreba cca 80 busov s kapacitou 80 cestujúcich. Neviem, čo súdruhom bránilo nakupovať Ik180, no prvé klbáky prišli, už keď bolo veľmi zle...