jazero s obratiskom sa dopisalo do MET2 neskor kedze sa cely MET projekt nanovo prehodnocoval, pisal Ti to uz aj veteran ze jazero je v MET2(mala by nasledovat takmer ihned po MET1-cize peniaze by na toto este mali byt) ,tam by mala byt aj trat do barce s obratiskom, cela alejova a mozno aj trat VSA-US steel (aj ked tu som si nie isty -tato trat bude zrejme az ako MET3 teda v poradi ako posledna rekonstruovana) a inak bolo to spominane uz aj tu na tychto strankach tu to mas pekne rozpisane ohladom MET projektov https://imhd.sk/ke/doc/sk/15089/Mestske-zastupitelstvo-schvalilo-rekonstrukcie-dalsich-elektrickovych-trati ?
no neviem teda - nemám presne info , ale to na čo už sú schválené peniaze, ten "balík" čo sa začne z neho robiť toho roku už tuším (terasa, komenského, zimná, kruháč, vss a obratisko na boženke), tak v tom "balíku" jazero nebolo v pláne (tu to bolo aj zverejnene) na to som myslel,, a po tom už fakt ostane len jazero, alejová a barca "po starom" - a najstaršia práve BKV na jazere.. či ešte bude potom nejaký "balík" a peniaze z EU na dalšie MET (2, či 3), to je vo hviezdach .. DP plánovať môže - ak financie už nebudu na to ..
Toto je nejaká preložka alebo potom sa trať prekladala? Lebo nevyzerá, že ide po súčasnej trase trate. A taktiež napravo vidno nové stĺpy trakčného vedenia.
Čelná zrážka ako vyšitá a blbá súhra náhod! Tipujem, že 262 na L6 mala postavenú výhybku do odbočky na Zimnú, je to vidno na zábere, vodič si to nevšimol a naproti mu šla súprava a bolo...
nemas pravdu, resp nemas overene info, je v MET2 viem to aj priamo z dpmk ,oni mi to potvrdili ze sa vymena planuje hned po terase a MET1 ? skor mam obavy z tej trate na tahanovce a terminalu stanica+sever..
Už nech to je ako chce (a bolo ako bolo ak sa tie BKV trate projektovali, či stavali) - jedná vec je istá, že NAJSTARŠIA BKV trať (prvá postavená u nás v KE), je tá trať na jazere, žiaľ je aj najviac "zničená", nič to nenemí na tom že sa pod jej terajší stav podpísali jednak roky jej prevádzky, zub času, ale aj "zanedbana" udržba,,, a o čo horšie, žiaľ nedostala sa ani do ďalšieho "projektu MET" - teda generálka tejto trate nieje ani v pláne na dalšie roky - a otázne je vôbec či ešte okrem už schváleného balíka penazi z EU po volbách bude možnosť ešte niečo dostať v dalších rokoch ... obávam sa toho že tá trať ostane asi aj ako posledná nezgenerálkovaná ešte veľa rokov, no ale dokedy ešte bude na nej aj "bezpečná" premávka - to môžme len hádať .. ?
A trvalo celých 7 rokov, kým tu klbáky zakotvili definitívne...
V 60. rokoch sa žiaľ veľmi podcenil územný rozvoj mesta – sídliská na Furči a Jazere sa nakreslili len dodatočne. Predstava, že zamestnanci VSŽ budú bývať len na Terase a budú dopravovaní len rýchlodráhou, veľmi rýchlo krachli.
Miesto koncepčného riešenia sa začalo len látať a výsledkom bolo bezodné nakupovanie sólo vozov kvôli návozom do železiarní a obsluhe sídlisk, s ktorými sa v strednodobých plánoch nerátalo.
Predpoklad z roku 1959, že tu do roku 1975 budeme mať maximálne 8 autobusových liniek, väšinou len kyvadlových ku električkám, sa veľmi rýchlo ukázala ako naivná. Takisto aj odhadovaná potreba cca 80 busov s kapacitou 80 cestujúcich. Neviem, čo súdruhom bránilo nakupovať Ik180, no prvé klbáky prišli, už keď bolo veľmi zle...
snowman