Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #53917:
ta keby som mal na Teba ICQ alebo inu blbosť, tak to tu nebudem zapratavať 🙂.
Reply on: Furčan #53916:
103 je na Hlavnej, 104 ešte stále ako vyhliadková. ?
Reply on: Furčan #53915:
no ani to po sebe neopravujem radšej ? ?
Reply on: Furčan #53916:
No mám z toho guláš. Ale Dispecer, alebo niekto iný nás určite zasvätí do toho, ako to vlastne je.
Reply on: jt #53913:
ešte doplním že (neviem ktorá je ktorá, 103 a 104), ale jedna stále jazdi občas ako vyhliadková a druha je odstavovana na Hlavnej ul. ako letná záhrada.
Reply on: jt #53913:
keđ počítam tak tam vidím viac ako dva, napíšem "všetke": 10, 12, 21, 103, 104, a ku nim jedna ozaj pôvodná Košická z 1914 #1
Reply on: Yogi616 #53912:
jt má pravdu
Reply on: Dispecer #53910:
Takže dva, ako som vravel. Škoda, že aj tieto posledné dopadli takto...

Re #53912 Yogi616: Reproduktory funkčné sú, len ich treba pozapájať.
Reply on: MHDmarek #53911:
lebo (nie všetky) reproduktory sú nefunkčné
Prečo nehlásia všetky KT8D5 cez reproduktory?
Reply on: Furčan #53908:
Podľa knižky Košické električky ich bolo 48, z ktorých boli zachované po 15.04.1968 (zrušení prevádzky dvojnápravových električiek, Veľkonočný pondelok) iba #10 a #12 (obe r. v. 1920)*, ktoré boli preradené medzi pracovné vozidlá. V roku 1986 sa k nám dostali ďalšie - #103 a 104, ktoré k nám tiež prišli z Prahy a slúžia/slúžili odvtedy ako vyhliadkové vozidlá.

* - Pred 15. aprílom sme mali 12 motorových a 10 vlečných vozidiel. V roku 1997 pribudla medzi "budúce" historické vozidlá električka Ringhoffer #21, ktorá dnes má 102 rokov (r. v. 1908) a je kratšia ako zvyšné zachované Ringhoffery. ?
Reply on: Furčan #53908:
Hej, ale do dnešných čias sa ich zachovalo koľko? Mne sa zdá, že sú dva, jeden z nich hnije na koľaji smrti a druhý by mal byť v hale, len si nie som istý, či aj ten druhý je "pôvodný".
Reply on: jt #53907:
jake dva? sak ich bolo viac nez 20 (asi) ? .
Reply on: Dispecer #53906:
Vďaka za opravu. Máš pravdu, mnoho električiek si zo sebou vzali Nemci a po vojne ich vrátili do Budapešti (keďže Košice sú pôvodne maďarské mesto). Bol som v tom, že tie dva (?) Ringoffery u nás boli od nova. Tak či tak, viac než pol storočia boli košické a nechali sa takto rozpadnúť, vykuchať...
Reply on: jt #53905:
Ehm, aj tie tvoje "pôvodné" košické boli z Prahy, ktoré k nám prišli po 2. svetovej vojne, keďže množstvo našich dovtedajších električiek od MWG Györ bolo zničených a odvlečených do zahraničia... ? Do roku 1944 sme nemali žiadne Ringhoffery a už vôbec nie úplne nové... Tie čo sme dostali boli r. v. 1905 až 1920.
Reply on: Furčan #53904:
Práve preto som to tak napísal. Pôvodné košické sa nechali zhniť a nakúpili sa z Česka.
Reply on: milan001 #53902:
to by bolo iné, a fandovia by im potom tlieskali a podobne 🙂.
Re #53903 jt: mame nejaký pôvodný Košicky? Všetky sú ex Pražacke.
Reply on: milan001 #53902:
Pôvodným košickým Ringhofferom po Hlavnej ?
Reply on: Furčan #53895:
ale keby sa hokejisti viezli tou historickou električkou, nie fanúšikovia? ☺
Reply on: Furčan #53900:
národný titul nie je až taký zaujímavý ako svetový. Ale ako hovoríš, je jedno, či je niekto alebo nie je fanúšik. Rozbíjať môže kde kto. ( Ale kľudne by som prijal každú sezónu 1 rozmlátený bus ako bolestné za titul. )

Re #53898 romeo: áno, netreba ich hádzať do 1 vreca. Ale taktiež netreba hádzať ani futbalových fanúšikov do 1 vreca ( v KE ).

To som už ale veľmi OT.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.