ešte doplním že (neviem ktorá je ktorá, 103 a 104), ale jedna stále jazdi občas ako vyhliadková a druha je odstavovana na Hlavnej ul. ako letná záhrada.
Podľa knižky Košické električky ich bolo 48, z ktorých boli zachované po 15.04.1968 (zrušení prevádzky dvojnápravových električiek, Veľkonočný pondelok) iba #10 a #12 (obe r. v. 1920)*, ktoré boli preradené medzi pracovné vozidlá. V roku 1986 sa k nám dostali ďalšie - #103 a 104, ktoré k nám tiež prišli z Prahy a slúžia/slúžili odvtedy ako vyhliadkové vozidlá.
* - Pred 15. aprílom sme mali 12 motorových a 10 vlečných vozidiel. V roku 1997 pribudla medzi "budúce" historické vozidlá električka Ringhoffer #21, ktorá dnes má 102 rokov (r. v. 1908) a je kratšia ako zvyšné zachované Ringhoffery. ?
Hej, ale do dnešných čias sa ich zachovalo koľko? Mne sa zdá, že sú dva, jeden z nich hnije na koľaji smrti a druhý by mal byť v hale, len si nie som istý, či aj ten druhý je "pôvodný".
Vďaka za opravu. Máš pravdu, mnoho električiek si zo sebou vzali Nemci a po vojne ich vrátili do Budapešti (keďže Košice sú pôvodne maďarské mesto). Bol som v tom, že tie dva (?) Ringoffery u nás boli od nova. Tak či tak, viac než pol storočia boli košické a nechali sa takto rozpadnúť, vykuchať...
Ehm, aj tie tvoje "pôvodné" košické boli z Prahy, ktoré k nám prišli po 2. svetovej vojne, keďže množstvo našich dovtedajších električiek od MWG Györ bolo zničených a odvlečených do zahraničia... ? Do roku 1944 sme nemali žiadne Ringhoffery a už vôbec nie úplne nové... Tie čo sme dostali boli r. v. 1905 až 1920.
národný titul nie je až taký zaujímavý ako svetový. Ale ako hovoríš, je jedno, či je niekto alebo nie je fanúšik. Rozbíjať môže kde kto. ( Ale kľudne by som prijal každú sezónu 1 rozmlátený bus ako bolestné za titul. )
Re #53898 romeo: áno, netreba ich hádzať do 1 vreca. Ale taktiež netreba hádzať ani futbalových fanúšikov do 1 vreca ( v KE ).
To som už ale veľmi OT.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Yogi616