Reply on: Sarko #182:
To si sa trafil presne. Trolejbusovú L11 si predstavujem vedenú na Luník VIII cez Popradskú.Osobne by som najradšej ako prvú linku trolejoval súčasnú L16. Je na to vhodná výbornými terénnymi podmienkami (kopce na oboch strnách trasy). Zatrolejovať stačí úsek Mier - Podhradová a Dom umenia - Garáže VŠA. Trolejizáciou tejto linky by DPMK získal možnosť garážovať trolejbusy aj mimo objektu dnešnej jedinej vozovne na Hornádskej ul. Táto stavba by mohla prebehnúť ako jeden celok.
Ako druhá v poradí by mohla byť trolejovaná trasa Sídl. Ťahanovce - križovatka Tri brody - Prešovská - Palackého - Nám. osloboditeľov. Tu by sa pod drôty mohla dostať L37 a po vybudovaní drobnej odbočky na Exnárovu aj L30.
Resp. poviem to takto. DPMK by si mal vziať príklad z DPMŽ. Už pri najbližšom prelinkovaní sa rozhodnúť, čo trolejovať bude, a čo nie a tomu prispôsobiť linky, teda zaviesť "autobusovú verziu trolejbusovej dopravy" presne tak, ako tomu bolo v roku 1988 v Žiline. Cestujúceho po výstavbe novej trate už neprekvapia žiadne zmeny, len na nejakú linku zrazu miesto autobusov vyjdú trolejbusy.
. Napadlo ma, ze ELEKTRICKA TRAKCIA by mala mat ciselnu radu liniek od 1 a dajme tomu do 40. NEELEKTRICKA TRAKCIA by mala ciselnu radu od cisla 40 vyssie. Aby medzi ELEKTRICKOVOU a TROLEJBUSOVOU TRAKCIOU neboli dalsie rozdiely (E od 1 do 20 a T od 20 do 40), tak by mohli byt E linky PARNE (2, 4, 6, 8, 10..) a T linky NEPARNE (1, 3, 5, 7, 9..). Co poviete?
Sarko
Tak som namaloval certa na stenu a uz sa nezhodneme...
OK, ja sa Ta spytam takto, co ak zatrolejujeme len urcitu cast povodne autobusovej trate, alebo sa urcity trolejbusovy usek oproti autobusovej zmeni (ci uz z objektivnych pricin alebo subjektivnych ponechajme bokom)? Iste si pamatas, ze aj sucasne linky mali vychadzat z povodnych autobusovych liniek, ale vystavba sla inym smerom a vsetky sucasne trolejbusove linky nekopiruju ani jednu povodnu autobusovu linku. Aky by to bol zmatok pre cestujuceho, ktory sadne na taku T-linku, ktora ho odvezie po inej trase alebo uplne inam? Ale tato vec nie je jedinym argumentom, aby si mi potom nevyhadzoval na oci, ze si nevieme dostavat jednu trolejbusovu trat.
Ako uz vsetci vieme, v KE sa chysta dalsia reorganizacia autobusovych liniek a nie nepodstatnych. Kedze sa aj tak linky pomenia a cisla poprehadzuju, co tak pouvazovat o posunuti ciselnej rady autobusov, aby sa jednak ponechala rezerva pre elektricky, nasledovat by mohli trolejbusove linky a napokon autobusove. Cislovanie trolejbusovych liniek od 15, resp. od 20 do 40 a dalej autobusy.
Ale keby aj nie, co Ti vadi na ciselnej rade 70 az 80? Ved je to dvojmiestne cislo ako kazde ine a zabera rovnako vela miesta ako trebars c. 22
A propos, aspon sa mozeme pochvalit, ze mame nieco spolocne s budapestianskou trolejbusovou prevadzkou, tam sa mi cisla ako 70, 72, 80, ci 83 pozdavali ako uplne normalne a bezne (oproti tym trojmiestnym...)
Ad #179: OK, slovo "jezdilo" som prehliadol, myslel som, ze mal na mysli "letalo"