Reply on: Vladimír #184:
Na zaklade Tvojho prispevku #181 som premyslal, ako precislovat buduce T-linky, aby sa urobilo co najmenej zmien, ale sucasne, aby v tom bol aj nejaky system.
Nakoniec som dospel k zaveru, precislovat medzi sebou iba 4 autobusove linky s tym, ze ostatne by zostali tak ako existuju dnes, pricom pri buducej akejkolvek reorganizacii MHD sa to uz buducich T-liniek nedotklo:
L11 => povodna linka, ale po zmene na T s presmerovanim cez Torysku a Popradsku na Lunik VIII
L12 => bez zmeny
L13 => povodna L37
L14 => povodna L34
L15 => bez zmeny
L16 => bez zmeny
L17 => povodna L27
L18 => bez zmeny
L19 => bez zmeny
L20 => povodna L30
Precislovane A-linky by sa samozrejme zmenili vzajomne, t.j. L27 (ex L17), L30 (ex L20), L34 (ex 14) a L37 (ex L13).
Tymto krokom by sme ziskali ucelenu mnozinu urcenu pre T-linky (11 az 20) a na buducich T-konecnych zaujimave dvojice T-liniek =>
Sidl. Tahanovce - L11 a L13
Podhradova - L12 a L16
Lunik VIII - L11 a L15
Garaze VSA - L13 a L16
Nad Jazerom- L17 a L19
Exnarova - L15 a L20
Nad sucasnymi L70, L71 a L72 som sa nezamyslal, mozno by mohli zostat tak ako su, ved v podstate nekopiruju ziadnu povodnu autobusovu linku.
Sarko
S Tvojim nazorom sa stotoznujem a myslim si, ze v tomto pripade su pre Kosice este stale rezervy a teda moznosti. V pripade cislovania liniek by sme mohli dospiet ku kompromisu, avsak mohol by si sa pokusit odpovedat na otazku, ako by si riesil prechod A-liniek na T. Na jednej strane uznavam, ze je najjednoduchsie ponechat povodne cislo A-linky, ale zober si niekolko teoretickych moznosti postupneho budovania T-siete. Dajme tomu, vybudujeme trat na sidlisko Tahanovce. Iste uznas, ze pri financnej narocnosti stavby postavit sucasne T-trat aj na useku Tri brody-N.O. a Sturova-Lunik IX pre buducu trolejbusovu L11, resp. v useku OD Mier-Tr.KVP-Blsak pre buducu trolejbusovu L34 jednoducho naraz nejde. Ako vyriesit dilemu, ked z Tahanoviec mozeme poslat T-L11 dajme tomu iba po N.O. alebo T-L34 iba po Tr. KVP? Vymysliet vetvy A-liniek alebo prestupy medzi A a T, ci nechat ich v celej dlzke ako A-linky a hrdzaviet troleje v nepouzivanych usekoch? To iste plati aj o nespomenutych silnych A-linkach, ktore su adeptmi na T (16, 18, 19, 30). Dalsou kapitolou je napr. L11 na Lunik IX. Budeme aj tu stavat troleje? Prinajmensom by bolo obrovskym luxusom stavat trat pre mestsku cast s takmer nulovym prijmom do kasy DPMK. Trolejbusovu L11 by som si rovnako len s velkymi tazkostami vedel predstavit ukoncenu aj na Luniku VIII, pretoze subeh trolejbusu a elektricky od N.O. v tak dlhom useku by bol nezmyslom. Cize nakoniec ta T-linka bude aj tak zo sidl. Tahanovce viest po trase Presovska- N.O.- Toryska- Tr. KVP smerom na Lunik VIII, resp. vybudovanim trate po Popradskej ul. a vymysliet akusi variantu liniek 11/15...