Reply on: PTI #50705:
Je mi jasné, že to prestupovanie nikdy jednoduché nebude, pretože námestie je tak komplikovaný uzol s viacerými rozvetveniami, že zastávky združiť nemožno. Možno sa k tomu ale aspoň priblížiť. Napríklad tak, že BUS zastávka pri Doubletree sa presunie pred Dargov (tesne za napojenie z Hlavnej, ktoré sa má časom zrušiť). Po požadovanom vybudovaní električkovej zastávky pred križovatku s Hlavnou v smere na stanicu by vznikol kompaktný prestup medzi všetkými cestnými spojmi v smere k Domu umenia a všetkými električkovými spojmi vo všetkých troch (štyroch/piatich/šiestich) smeroch. So zastávkou pred Domom techniky sa nedá nič robiť, tá by musela ostať aj teraz na tom istom mieste, podobne aj zastávka zo smeru Južná trieda k stanici, no prestupovanie by sa výrazne zjednodušilo. A/Tbusová zastávka v západo-východnom prúde, kde sa premelie asi najviac cestujúcich by bola priamo napojená (rozumej bez nutnosti prekonávať križovatku cez dva semafory) na všetky smery koľajovej dopravy.Keď som písal o výške investície a zlomku nákladov na niektoré zmeny v doprave, nevyjadril som sa presne. Chcel som poukázať na rozsah prestavby a zmeny charakteru námestia, pričom to, čo som opisoval vyššie zostane v súčasnej podobe. Počas výstavby obchodného centra by boli akékoľvek zmeny v doprave menej bolestivé, ako po jeho dokončení (po ňom už môžeme na akékoľvek zmeny zabudnúť).
Čo sa týka otázky - vo Vašom zverejnenom koordinačnom výkrese DSP nie sú BUS pruhy vyznačené v úseku pred križovatkou Štúrova - Južná trieda. Až na úrovni zastávky sa nachádza označenie MHD. Koľajová spleť - áno, písali ste aj minule, že jej skrátenie (resp. odstránenie koľaje) žiadal DPMK. Navrhli ste teda spleť, no len pre splnenie podmienky preradenia sa električkovej súpravy na inú koľaj pred cestným prejazdom. Nie však už na to, aby mohla byť jedna súprava na jednej koľaji a druhá na vedľajšej súčasne, pretože ich rozvetvenie je tesne pred cestným prejazdom. Dĺžkou splete som teda narážal na toto.
eMareq