Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: d3k0 #49650:
Nebol to dopravny prieskum, ktory tvrdil, ze L 3 nie je dostatocne vyuzivana, preto tam bolim zriadene sola?
Reply on: d3k0 #49650:
BTW, včera som o ničom nevedel, o veľkokapaciťákoch v skupine služieb "03" som sa dozvedel až niekedy večer zo správy na iMHD, takže nebolo čo riešiť. ?
Reply on: d3k0 #49650:
Vôbec si nepochopil môj príspevok (ako to bolo myslené)... ? Takže trojka sa mala posilňovať? Tak potom sa mi len snivalo že 4ka po stanicu, 3ka len ranná špička, I am sorry.. Včera si mal dvojitý prípad, nechcel som ťa zaťažovať, ale môžeme dohodnúť stretko niekde pri pive, rád sa niečo nové naučím z oblasti košickej MHD.
Reply on: RDZ 50 #49642:

1. Ktovie, preco svoje nazory nepovies rovno do oci zodpovednym (najma ked si mal vcera na Bardejovskej idealnu moznost), ale radsej ich "hrdinsky" vypisujes sem.

2. L3 sa mala v navrhu zmien v rannej a popoludnajsej spicke POSILNOVAT (rovnako aj L7). Takze by bolo zaujimave vediet, ako si prisiel na to, ze je to nepodstatna linka.

3. Slova o nevyuziti L3 moze hovorit len ten, kto tu linku v spicke nevyuziva.


Redburger: L7 s dvojitym zastavovanim pri Starej radnici bola navrhnuta. Odsuhlasenie zmien CP uz ale nie je v kompetencii DPMK. Co sa NO tyka, zastavku pred Dargovom treba v prvom rade opravit, az potom tam dat oznacnik.
Reply on: jt #49641:

BUS pruh ostane zachovaný, práve naopak, BUS-zastávky budú tvoriť pred Centrumom štvrtý jazdný pruh.
Splietka sa vytvára iba z dôvodu, aby sa výhybka medzi pomníkmi pre smery Štúrova a stanica umiestnila pred križovatku.
O umiestnení zastávok na NO sa už napísalo dosť - ja len jednou vetou - pre toľko stanovíšť, trakcií, smerov a liniek nemôžu byť všetky na jednej hromade, návrh rozmiestnenia je optimálny.
Reply on: pedro77 #49645:
problém je v tom, že niekto nemá záujem nastaviť preferenciu na dotyčnej križovatke tak, aby fungovala, ako má práve preto, aby ( najskôr ) spôsobovala problémy a bolo ju následne potrebné vypnúť. Veď už sa hovorilo o snahe zrušiť aj túto jedinú preferenciu ( preferencia na križovatke Letná - Němcovej - Zimná sa len ťažko dá nazvať preferenciou ).
Reply on: redburger #49640:

Práve z dôvodu, že na to vypnutie preferencie nebol žiadny dôvod, tak som tam napísal takúto blbosť. Škoda, že to niekto zobral vážne....
Reply on: jt #49641:
kolajova splietka? no povedzme ze cyklus bude taky ze volno bude pre oba smery dostatocne dlho, ale ved najnovsie maju byt vsetky elektricky kordinovane,cize by sa tam nemali stretnut dve za sebou : ) 🙂 mne by sa skor pacilo keby elektrickovy pas bol vedeny mimo cesty az po kuzmanyho..
Reply on: PTI #49639:
noo, hovorilo sa tu uz aj o prilisnych zapchach ktore sposobuje preferencia mhd pri cassovii a otazka znie co by sposobila taka ista preferencia na tr.snp kde je premavka (elektriciek urcite) vyssia. Uz sme sa tu o tom bavili a ktosi povedal ze ta preferencia pri cassovii je zla, kedze po prejdeni elektricky cyklus zacinal nanovo t.j. nepokracoval tam kde prestal.. Neukazali sa prave tieto problemy pri tom jednom dni prevadzky ?
Reply on: jt #49641:
prieser je, že mesto nemá absolútny záujem poriešiť aspoň električkové stanovištia tak, aby sa po námestí, či pri radnici st, mesta nemuselo behať- lietať po križovatke. Ak chceme L7 , aby stála na radnici, tak treba len preklepať cest. poriadky a na jemne dorobiť chronometráže. Investícia za pár éčok, máme? nemáme. Zastávka NO pred dargovom... hotový ostrovček, len tam prasknuť označník a opäť dorobiť chrono... a tie chronometráže by sa kôli jednej - dvom zastávkam možná ani meniť nemuseli, to by museli sa vodiči vyjadriť, či sa dá jazdiť s tým jedným stopom ( v prípade 7čky dvoma) naviac s toleranciou za rovnaký čas . A máme? nemáme. Keď darmožráči na magistráte veci nechcú riešiť, tak to neprejde ani v takých projektoch....veď v tomto meste sú hotové veci, len to papierovo prijať..... keby bola vôľa preferovať mhd, inak to tu vyzerá. Ale nieje, tu nieje vôľa na absolútne nič.
Reply on: RDZ 50 #49642:
ta ne? keď ňou cestujem, ani nedovidím na spolucestujúceho ?
Ale načo pôjdú dvojičky na 3ku zajtra? Nie je to náhodou nepodstatná linka, ktorá sa mala nedávno obmedzovať len rannú špičku?? Však aj tie sóla sú na ňu veľké...? ?
Reply on: PTI #49631:
V prvom rade by autobusy a trolejbusy mali ten stopäťdesiat-metrový BUS pruh na Štúrovej využívať. Deväť z desiatich busov jazdí v strednom pruhu (pochopím zastavenie na semafore na križovatke s Fejovou aby neblokovali odbočku (mimochodom je takýto semafor v súlade s normami?)). Ak by tam ale bola zapnutá preferencia, žiadne blokovanie by nebolo, takže opäť je to relatívne ľahko riešiteľný problém (stačí to zapnúť).

Inak, v súvislosti s touto témou by som sa Vás rád niečo opýtal. Prečo sa v súvislosti s plánovanými zmenami na Nám. oslobodediteľov nie len že neplánuje vybudovanie BUS pruhu na severnej strane Štúrovej, ale sa dokonca aj de facto zruší ten na južnej (už tak nebude označený)?

Druhá otázka - Vo Vašom projekte rátate aj s jednou fajn vecou, a to s koľajovou spleťou z Južnej triedy. Ako isto viete, koľajová splietka má slúžiť na to, aby dve za sebou stojace súpravy na CSS, ktoré budú pokračovať rôznymi smermi, mohli prejsť semafor hneď za sebou bez zdržania. Vami navrhovaná spleť ale toto rozhodne neumožní, pretože nie je dostatočne dlhá na to, aby druhá električka mohla prehodiť výhybku na svoj smer. A to ani v prípade, že prvá je sólo električka. Na druhú koľaj sa vojde maximálne jedna náprava vozidla, nie to celá tridsaťmetrová súprava.

Ďalej by ma zaujímalo, prečo nie je pri tak výraznom zásahu do oblasti vytvoriť združené zastávky pre autobusy a električky. Áno, je to nákladnejšie, no pri plánovaných nákladoch by to bolo len nepatrné navýšenie. Zrejme ste viazaný tým, čo sa od Vás vyžaduje, nemohli ste podať aspoň návrh na racionalizáciu a odstránenie prestupnej turistiky?
Reply on: PTI #49639:
" mesto to dalo vypnúť, lebo sme závideli električkám, že nemusia stáť na križovatke... " , tak toto sa nedá nazvaťinak, ako k ? k ? tizmus
Reply on: BMko #49638:

DPMK nedostáva financie na riešenie preferencie, pritom v minulosti investoval do vysielačov preferencie - boli namontované do všetkých trolejbusov a časti autobusov. Mesto ešte tak do roku 2005 pravideľne každý rok rekonštrovalo cca 2 križovatky, a modernizovaná CSS sa mala stavať ako dynamicky riadená s preferenciou MHD. Viem o čom hovorím, všetky tieto križovatky som projektoval. Napr. v križovatke Kuzmányho - Vojenská - Poštová boli navrhnuté a mali sa realizovať vzdialené výzvové detektory pre električky na zastávku Športová hala a z druhej strany do zastávky Hlavná Pošta. Pre autobusy od Novej nemocnice sa navrhol vzdialený výzvový detektor na Vojenskú pri napojení Karpatskej. Nikdy to nebolo uvedené do prevádzky... Detektory pre električku boli navrhnuté aj pri Zimnom štadióne, na Štúrova - Moyzesova, na celej SNP-čke. Napríklad semafóry pri kine Družba a v križovatke SNP - Laborecká - Ružínska (sú na jeden radič) fungovali v dynamike asi iba jeden deň, potom sa prepli do pevného cyklu. To isté pri plavárni (Roosveltova - PFB), alebo pri Hoteli Strojár. Na posledných dvoch fungovala 100%-ná preferencia ED, ale mesto to dalo vypnúť, lebo sme závideli električkám, že nemusia stáť na križovatke... Dynamikou boli vybavené všetky križovatky na Hlinkovej, priechod pre peších pri tržnici Mier fungoval na tlačítka - už dávno to nie je pravda. Vzdialené električkové detektory sú aj pri Optime a Baumaxe, tieto dve križovatky išli v dynamike pár týždňov...Všetko má v rukách magistrát, ten je správca, DPMK len užívateľ, tak ako každý účastník cestnej premávky v Košiciach. Máme v košiciach dopravnú ústredňu, spýtajte sa kompetentných z magistrátu na čo .... A tak keď chceme preferenciu električiek na Terase, vypneme semafóry a postavíme tam policajtov - na 5 minút, aby prešla jedna električka, a tak sme si dokázali, že je rýchlejšia ako MHD. A za pár minút tam už električky stoja a čakajú na zelenú... Čin na úrovni výuky pravidiel cestnej premávky v materských škôlkach, ale nie štvrťmiliónového mesta, ktoré chce riešiť problémy dopravy v meste.
Reply on: PTI #49631:
pridte sa pozriet do Osla, kde sa bicykluje na 0,5 m snehu, lade. A cestny zakon uprednostnuje cyklistov pred MHD a az po MHD je na poslednom mieste IAD.
Vzdy sa slubuje v KE preferencia a jedina kde normalne funguje je pri OC Cassovia. Preco na zbytku nie je ziadna preferencia a kde je dodrziavanie jazdy v BUS pruhoch. Na meste nema z poslancov o to nikto zaujem, lebo by sa im zadky dlhsie vozili v aute. A osobne, za cias kedy ste aj vy boli pri korytku, ste preferencii MHD neako nepomohli.Uz v tedy som to pripomienkoval u niektorych starostov mestskych casti spolu z niektorymi diskutujucimi na stretnutiach. Bohuzial clovek sa moze snazit pomoct z napadmi mestu, ale ked zadebnene vedenie mesta radsej cistotu laviciek kontroluje, ako sa zamysla nad potrebami danovych poplatnikov mestskej pokladne.
Reply on: RDZ 50 #49625:
Trolejbus rýchlejší ako auto? To je vskutku verný obraz košickej reality!
Každé ráno na troch brodoch sa z okna Tr-ky smejem tým audinám, ktoré veselo predbehujeme.
Reply on: pedro77 #49635:
Výstupnú. ?

Premávka "fosílie" Cassovia:
Odchody zo Staničného námestia budú o 14:13, 15:28, 16:43 a 18:16.
Odchody z Havlíčkovej budú o 14:52, 16:07, 17:40 a 18:56.

Na uzatvorenej Kuzmányho ulici bude opäť vystavený CapaCity, kde sa bude dať pozrieť od 10:00 do 18:00 hod..
Reply on: RDZ 50 #49634:
mozno prestupil z elektricky, ved mame prestupnu tarifu : )

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.