Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Musím sa pridať do debaty, lebo nechápem, ako môže niekto obhajovať niečo, čo proste nefunguje. Emtest je jeden debilný krám, ktorý nefungoval, nefunguje a ak to takto pôjde ďalej, tak ani fungovať nikdy nebude. Už len z trolejbusov je mnoho prípadov, keď emtest zlyhal na plnej čiare. Čo takto vozidlo 1015, neustále mu nefungovali displeje, nesvietil ani jeden, keď displeje fungovali, tak sa zasa za plnej prevádzky vypol palubák a začalo načítavať dáta, tým pádom sa vypli aj čítačky a zasa boli poškodení cestujúci. Asi po 2 mesiacoch sa pracovníci emtestu odhodlali vymeniť všetky tabule na trolejbuse. Pomohlo to?? Vôbec. Fungovalo to asi tak týždeň a potom sa opakovalo to isté. Ďalší príklad. Vozidlo 1003, zadný displej nesvieti už od kedy sa pamätám. Bola hlásená porucha pracovníci emtestu zasa prišli vymeniť. Opäť, fungovalo to 2 dni a od vtedy opäť nesvieti. Vozidlo 1010: displeje sa zasekávajú, neustále svieti tá istá konečná, alebo pre istotu nesvieti nič, potom na konečnej ho vodič vypne, aby ho reštartoval a tabule svietia ďalej, keď ho zapne, tak zasa svieti tá úžasná značka emtestu. Ďalej spomeniem ešte vozidlá 1004 a 1007, kde je ten istý problém so zadnými displejmi, ktoré nefungujú. Potom je tu ďalší problém: samotný palubák. Vodiči už ráno o štvrtej majú zvýšený tlak, lebo sa im nechce zapnúť počítač, počas služby zamrzne a nedá sa s ním pracovať, prípadne sa na konečnej uprostred služby vypne s tým, že je služba ukončená a začne sa aktualizovať. No proste hrúza. A to sú spomenutá iba problémy pri vozoch, ktoré majú aj tabule značky emtest. Tak sa teda pýtam: Môže dopravca za to, že nejaký výrobok nedokáže pracovať a komunikovať ani s vlastnými tabuľami a vlastnými výrobkami??? Odpoviem asi za väčšinu ľudí: NIE! A sú tu dve varianty prečo. 1. Nefunguje, ale zapne sa iba vďaka modleniu sa jeho výrobcov, aby nemali na krku žaloby za predávanie nefungujúceho výrobku, 2. Funguje, ale ešte ani samotný výrobca neprišiel na to, na akom princípe. Potom sú tu ešte problémy v spojení emtest a buse. Na trolejbusoch 1016, 1017 a 1020 sú vnútorné displeje mimo prevádzky, čiže sú tam len na to, aby zaberali miesto. Neviem, ako vozidlá 1016 a 1020, lebo v jednom som už dlho nešla a druhé stojí v garáži, ale v 1017 nefunguje ani len hlásenie zastávok. A aj autobusy majú ten istý problém. Ide autobus popri krajskom úrade, na prednom bočnom displeji je nahodená linka 18, na druhom bočnom je linka 10, zadný displej je pre istotu prekrytý novinami, aby cestujúcich nemiatol ešte viac. Alebo ide autobus s linkou naškrabanou na kuse papiera odtrhnutého zo zadelenia, aby cestujúci vedeli aspoň do akej linky nasadli, lebo displeje zobrazujú manipulačná jazdu, prípadne dopravný podnik mesta košice. A o čítačkach a označovačoch ani nehovorím. Na palubáku začne vypipovať že čítačka xy nekomunikuje, človek príde k nej a alebo funguje, alebo je vypnutá celkom, prípadne tam pobehuje tučniačik a zapínanie stojí celý deň na 42%. Alebo funguje normálne, ale nedá sa s ňou manipulovať. T.j. že ak chce niekto kúpiť lístok spolucestujúcemu, alebo si len zistiť info o svojej karte, tak sa k tomu nedostane, lebo tlačítka nefungujú, môžete do toho trieskať koľko chcete, jednoducho nefunguje.Potom označovače, ktoré ako sa mi dneska stalo. 3x som označovala lístok v troch rôznych dopravných prostriedkoch a z toho 2x mi označovač lístok označil kdesi v prostriedku lístka. Prípadne pri označovaní skúšobného lístka ho ani neoznačí, lebo sa nedá dať do označovača, pričom vôbec nehlási palubák, že by s ním niečo bolo. Alebo zasa naopak, hlási poruchu označovača, že je upchatý a prídem k nemu a všetko funguje normálne. Tak sa pýtam znova, ako môže dopravca za to, že počítač nekomunikuje ani s vlastnými výrobkami?? Odpoveď je jednoduchá, proste je to starý krám, ktorý nefunguje,a to, že to kdesi v zapadákove o jednej čítačke a troch označovačoch na jeden autobus typu sad funguje, ma nepresvedčí o opaku, lebo mám oči a vidím, ako to úžasne funguje.
Dňa 10. Júna 2009 spolu s Ing. Šarákom sme sa zúčastnili na svetovom kongrese a výstave o doprave vo Viedni, ktorú organizovala svetová organizácia pre dopravu – UITP. Celosvetový kongres a výstava o doprave je organizovaná 1x za 2 roky v rôznych štátoch sveta. Vo Viedni sa jednalo o výstavu na ploche 25.000 m2 s 300 vystavovateľmi a 1850 delegátmi kongresu. Programom akcie boli prednášky, semináre a výstava z oblasti vývoja, nových technológií a výroby v oblasti verejnej osobnej dopravy (informačné technológie v doprave, modelovanie a riadenie dopravy, zariadenia pre predaj cestovných dokladov, materiály na výstavbu dopravnej infraštruktúry, autobusy pre mestskú hromadnú dopravu, koľajové vozidlá pre mestskú a prímestskú dopravu podobne. Okrem prehliadky výstavných priestorov sme na výstave uskutočnili množstvo osobných stretnutí s vystavovateľmi, ktorých ponuka súvisela s možným využitím pri budovaní integrovaného dopravného systému. Išlo napr. o výrobcov koľajových vozidiel firiem Alstom a Bombardier, výrobcov malých mestských autobusov (firma Kutsenits). Porovnávali sme informačno-odbavovaciu technológiu firmy EM-TEST s ostatným konkurenčnými výrobcami. Mimoriadne nás zaujala výroba betónových dielov na výstavbu ciest a nástupných hrán na zastávkach od firmy PROFILBETON GmgH. Táto firma svojimi výrobkami už v súčasnosti zabezpečuje bezbariérovú výstavbu zastávok v Ostrave a Brne. Správu s odporúčaniami som predložil na porade primátora. Získané poznatky budeme aplikovať v projekte IDS.

To by ma zaujímalo na čo Filipko prišiel, keď porovnávali emtrest s konkurenciou.

Viac tu: http://www.kosice.sk/docuStore_getByID.asp?id=14968
Reply on: jt #49177:
opýtaj sa v TN, ako to je a potom popisuj... keď som povedal, že v TN boli po zavedení problémy to boli veci, ktoré sa týkali napr. starých čipových kariet a pod., neboli to závažné chyby týkajúce sa a ovlyvňujúce funkčnosť celého systému. Toto sa odladilo v priebehu dvoch týždňov a odvedy to funguje bez problémov. A porovnávam to preto, že každý projekt si vyžaduje rovnaký prístup, či je to 600 autobusov (Kuwait) alebo 40 (TN).

Re #49179 AAA: myslím si, že na tomto fóre sa vyskytuje dosť ľudí, ktorí majú alebo chcú mať s dopravou niečo spoločné, tak sa snažím udržiavať aspoň základnú vedomostnú úroveň. Keď noviny hovoria o DP ako prepravcovi - no, pán novinár si nedá námahu si to zistiť, kto je čo je, ale ak to chce niekto používať, aby ukázal, že nejakú terminológiu ovláda, očakávam, že vie čo hovorí. Prepravca je ten, pre koho sa organizuje preprava - teda samotný cestujúci, ale nakoľko je MHD dotovaná z mestského rozpočtu ako výkony vo verejnom záujme, je teda preprava vykonávaná aj pre mesto a týmto je aj zo samotného mesta prepravca.

Re #49181 Dimi: ja sa len snažím o to, aby sa ľudia, ktorí sa snažia niečo hodnotiť, to aj delili. Jedno sú chyby dodávateľa (viem o nich, je to vina dodávateľa a DP si mal prišľapnúť na to, aby sa to dalo dokopy) ale sú aj chyby prevádzkovateľa systému. A nedá sa to vopchať do jedného vreca s nálepkou EMtest.
Reply on: Dimi #49181:
99% neveríš ani sám...
Reply on: VLK #49174:
Za istu cast chyb moze dopravca. Ale za 99 percent chyb moze EMTest. To musis uznat sam 😉 .. Co sa tyka platov programatorov emtestu, ano, pocul som o nich. Ja by som pri takych platoch robil asi to iste. Takze k tomu len tolko 😉 .. Aaa este jedna vec.. Studentom nie som uz viac ako desatrocie a od skoncenia skoly pracujem.

Ja nehadzem vinu na teba, iba tu popisujeme "pripad" emtest. A to z toho titulu, nech si to majitelia v Ziline precitaju, co vlastne robia. Vdaka bohu, ze pre nich uz nerobis ? ? ..
Reply on: AAA #49178:
Lebo ide o displeje Buse.
Reply on: VLK #49163:
V osobnej doprave sa zväčša namiesto prepravcu používa len pojem cestujúci. A mesto označovať prepravcom mi príde dosť divné, aj keď teoreticky to svojim spôsobom pravda je.
Reply on: SHORTY #49161:
Prečo Emdžadové veci posielajú do Blanska a nie do ZA?
Porovnávať Trenčín, jeho päť a pol autobusov, systém nástupu iba prednými dverami a jeden označovač vo vozidle s prepravnými nárokmi, vozidlovým parkom a jeho rôznorodosťou Košíc, je trocha mimo... Už len to, že Trenčín mal problémy po zavedení EMTestu, pričom systém tam funguje skoro ako v prímestskej/medzimestskej SAD, už svedčí samo o sebe...
Čo sa tu naťahujete s tým em-testom...treba to urobiť ako za starých časov....za každu sedačku po 20 tabulí aby boli ked nejde systém, a nazad kovové štikátka ? ? ?
Reply on: 3001 #49170:
takisto som vodič, a mám tiež skúsenosti aj s EMtestom, aj s BUSE...
Reply on: Dimi #49166:
ale tak, ja zase nie všetko hádžem na dopravcu, len korigujem tú odpoveď, kde je všetko hodené na systém, hoci svoj podiel má aj dopravca.

Re #49167 Dimi: prečítaj si moju odpoveď ešte raz. Asi nerozumieš. A pridám jednu poznámku na záver - pre EMtest už nepracujem. Čiže nemám nutnosť ho obhajovať, len sa snažím to dať na pravú mieru. Keď sa dotýkať tých Citelisov - prečo nedopovieš, že v mnohých nešla vôbec elektrika a to sa toho nedotkol ani technik EMtestu? Že sa v tom Iveco ešte bláznilo dlhú dobu? Umiestnenie zariadení vo vozidlách je VŽDY konzultované so zákazníkom, nakoľko ten si určuje, ako to má vo finále vyzerať. A na záver ešte raz - píšem sem bez emócií, píšem fakty. Rád by som pokračoval v konštruktívnom dialógu, ak nie je záujem, tak sorry. Prečítaj si môj pôvodný príspevok ešte raz a zamysli sa.

Re #49168 jt: pretože BUSE používa svoj plný protokol, ktorý nedávajú ďalej. NIKOMU. Vcelku ma zaujal článok na TECHNETE, kde písali o električke s XPčkami a aké problémy malo JKZ s BUSE tabuľami (nevedeli prehodiť cieľ, bo tabule jednoducho odmietali komunikovať). Čo sa týka hlásení, všetko sa dá, len sa musí chcieť, samozrejme jasne definovať, objednať, zaplatiť, dodať....

Re #49169 Dimi: neviem, či si niekedy počul o platoch programátorov v tejto firme, alebo či si vôbec niekedy pracoval.

Re #49171 jt: každý tu píše, akoby bol najsamlepší na svete. Nikdy som to o EMteste netvrdil a ani tvrdiť nebudem. Asi aj tebe by stálo za to si rpečítať pôvodnú moju reakciu. To, čo tvrdím je, že systém dokáže spoľahlivo fungovať. Príkladom môže byť napr. MHD SAD Trenčín. Aj tam boli chyby, ale to sa vyladilo a dnes to funguje k spokojnosti.

Re #49172 TA: rozmýšľate niekedy, čo píšete? Spomeniete si, kto všetko bol v tej súťaži? Prečo si potom furt a dookola meliete, že BUSE by sa nemenilo...??? Mali by ste RG, Mikroelektroniku alebo EMtest. Bodka.

Budem reagovať iba na konštruktívny dialóg, vypisovať niečo po X-tý raz ma nebaví. Posledný krát uvádzam, že nie za všetko to, čo vidíte ako chybu môže systém samotný alebo jeho dodávateľ, ale množstvo chýb je aj na strane dopravcu. Bodka. ?
Ja sa pridám do debaty a hodím tu dnešný prípad z vozidla 2006. Vodič hlásil poruchu označovača, emtesťáci to prišli na lingov opraviť a na ďalšom kolečku vypadol úplne celý systém, na tabuliach nahodilo manipulačnú jazdu a vôbec nič nereagovalo. Na ďalšej prestávke to prišli "opraviť"...a vozidlo 1010 tiež emtesty v keli. Zmrznú a stále svietia na rovnaký smer a nedajú sa vypnúť, vypne sa počítač a displeje stále svietia.
Reply on: SHORTY #49161:
tomu, kto dal s vedomím toho, že " EMdžad to nedokáže a tak sa pamäťové jednotky z tabúľ vyberú a odošlú poštou do Blanska, tam ich vyčistia a vrátia sa späť. " vymeniť palubáky Buse za Emtrest, by sa mala dať zosobniť škoda, ktorá tým vznikla. Aj tu pekne vidieť, ako sa na tom kompetentní nabalili, zadarmo tú výmenu určite neodsúhlasili.
Reply on: Dimi #49169:
Aj ja v #49166.

Ešte jednu takú závadu vinou dopravcu by som spomenul. Na displejoch čítačiek kariet sa zobrazí akési okno s textom a šípka akoby od myši. Tá na dotyk na displej aj skutočne reaguje a dá sa ňou hýbať po ploche. Taktiež je občas možné vidieť obrazovku s usmievajúcim sa Linuxáckym tučniakom, nápisom Shutting down a grafickým znázornením akejsi aktualizácie, alebo čoho. A aby som nekydal len na čítačky... Ako môže ovplyvniť dopravca trhanie lístkov v označovačoch? Už som videl scénu, ako si cestujúci vložil lístok a vytiahol ho roztrhaný, alebo ako lístok nevošiel do označovača len pár centimetrov, ale skoro celý.

VLK tu má toho trocha viac, ale on je šikovný. V Žiline sú len šikovní ľudia, presviedčame sa o tom denne ?
Reply on: Dimi #49169:
Dimi, keby este oni vedeli, ako sa my vodici trapime a niekedy prichadzame o nervy uz rano o 4tej vo vozovni.... a potom cestujuci..... ?
Reply on: jt #49168:
dakujem za podporu 🙂 ... emtest je nefunkcnym zlepencom nefunkcnych casti. Asi to bude tak pre extremne nizke platy programatorov tej zilinskej kraviny. Pracujem predsa len do vysky svojho platu. Nech si to pobrezie slotoviny doriesi.
Reply on: VLK #49163:
Prečo sa podobný problém s tabuľami BUSE nikdy pred zavedením EMTestu neprejavil? Vždy sa názvy zobrazovali korektne.

Ak má ísť o komplexný systém, ako je možné, že sa doň nedajú nahrať doplnkové hlášky pre cestujúcich? Mám na mysli prípadné informácie o meškaní vozidla, o čakaní na odchod podľa CP, o prípoji na linku, obchádzkovej trase, rôzne oznamy a výzvy pre cestujúcich... Veď aj informácia o doplnkovom predaji lístkov je súčasťou názvu zastávky (!!!), toto je snáď košický unikát.
Reply on: VLK #49163:
A dalsia otazka.. Aj toto je problem dopravcu, ked palubak vyhlasi chybu citacky cislo desat, napriek tomu, ze vo vozidle su len styri ?? A o par minut na to sa spamata a cislo desat zmeni na sest, osem, sedem a podobne dristy ???

Preco je vsetko problem dopravcu? Nema nahodou EMTest Zilina na krku zalobu mesta Opavy prave pre totalnu nefunkcnost systemu ? Chces mi povedat, ze kazdy DP ma neschopnych ludi ? Nemyslis si skor, ze EMTest je ovela neschopnejsi ? Dostali sme nove Citelisy, desat kusov a este par dni pred ich prebratim som pozapinal s par ludmi v nich systemy. Tipni si, v kolkych to neslo tak ako ma ??? A to sa ich nedotkol ani jeden technik DPMK. Aj toto je teda problem dopravcu ? A ked som na to upozornil vasho technika, tak bol nasrdeny ako furia, lebo som sa ho opytal nieco proti jeho firme. Aj to je problem dopravcu, ked ma Zilina pristup cez siet do systemu v Kosiciach a de facto moze drzat pouzivatela systemu v sachu, v pripade, ze ten sa stazuje na problemy a snazi sa ich riesit tvrdsie ? Aj to je problem dopravcu, ked pri montazi systemu "odbornici" emtestu ani nevedeli kde a ako umiestnit tabule a oznacovace a doslova na kolenach vyrabali drziaky ? A ked to potom umiestnili, museli to prerabat, lebo nesedela bezpecnostna sirka uliciek ? A ked tie vase "holubniky" oznacovace su umiestnene tak,z e vodic v zrkadle vidi ich a nie cestujucich, to mal akoze GR DPMK povedat "odbornikom" kam ich maju namontovat ? Aj na toto mysleli odbornici emtestu, ze tento system sosa ovela viac energie z baterii vozidiel, ako sosal predchodca? Co pri trolejbusoch v konecnom dosledku sposobilo nadmerne odchadzanie baterii a neschopnost alternatorov dobijat ich. Predtym to bolo ok, kedze na plechove tabule svietili len ziarovky. Netrebalo energiu pre ohrev holubnikov, pre palubat, tabule. Stale si myslis, ze amte tak skvely system a skvelych expertov, co ani nevedia, ake problemy to sposobuje ? Aj vtedy je problemom restartovanie emtestu, poruchy tabul a podobne, ked su sposobene uz spominanym nedostatkom napajania ? Su datove kable emtestu spolahlivo tienene, ked su vedene popri napatovych kabloch ? Ake elektromagneticke pole vytvara elektricka a trolejbus ? Nekazi nahodou emtest aj toto ? Aj to je problem dopravcu ? A v autobusoch je tolko mobilov, kolko ludi. Aj to je elektromagneticke pole. NAOZAJ mate dostatocne tienene kable ? Takze aj za toto moze dopravca ???? Mam pisat dalej ??

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.