V súvislosti s opravou časti horskej dráhy sa jazdná doba medzi Levočskou a VSS X skracuje o minútu v každom režime, pričom sa menia odchody liniek z Važeckej tak, že ku doterajšiemu odchodu sa pripočíta 1 minúta. V opačnom smere sa logicky od Levočskej po Važeckú jazdné doby skracujú takisto o minútu.
K zvýšeniu rýchlosti generálny riaditeľ doplnil: „Zvýšenie rýchlosti znamená, že budeme musieť upraviť cestovné poriadky, doprava sa zrýchli zhruba o jednu minútu. Cestovanie však bude nielen rýchlejšie, ale predovšetkým bezpečnejšie a zníži sa aj hlučnosť električiek". ?
Predseda predstavenstva DPMK Igor Jutka pripomenul, že rekonštrukcia pri moste VSS nie je jediná, do ktorej sa Dopravný podnik v uplynulých mesiacoch pustil. (...) „Začali sa realizovať prípravy na rekonštrukciu električkovej trate na križovatke pri Športovej hale, kde sa musí nechať vyrobiť celá koľajová konštrukcia, takže rekonštrukcia bude dokončená až o rok." ? ?
Doplním ako som to myslel. http://tinyurl.com/krop64 - takto by to šlo od VSS priamo cez Barcu s tým, že autobus zíde okolo školy a pokračuje ďalej do Šebastoviec. Druhá aleternatíva by spočívala v tom, že na Oslobodediteľov zíde skôr, čiže tu by bol možný pohodlný prestup na L4 už pri soche a sever Barce by bol obsluhovaný po Abovskej, Barčianskej k VSS, v opačnom smere k soche. Čiže napojenie na linku 4 by bolo dvoma smermi a teda počet možných napojení by bol interval linky x 2.
Už len začínam pochybovať, či by tie napájače nenajazdili viac km ako polhodinová 12-ka. ? Príliš komplikované by to bolo. Tá L4 v Barci je niečo podobné ako Americká tr. na THC. Keď tam postavia trať, veľa sa tým neporieši...
Prípadne by sa z Barce dalo schádzať pri električkovom obratisku, myslím, že tam sa dá odbočiť na oba smery, teda aj pri ceste späť by sa tam dalo ísť.
Do toho limitu vzdialenosti od zastávky by sa to vošlo. Ak by sa ale mala obsluhovať aj severná časť MČ akousi kyvadlovou dopravou, prestup na električku by mohol byť pri VSS, konkrétne tak, že zo súčasnej zastávky autobusov (L12, 24) by odchádzal voz po trase VSS - Alejová - Barčianska - Šebastovce. Čiže od VSS k zastávke Autokemping, priamo cez Barcu, pri kaštieli okolo parku na ulicu Oslobodediteľov a ďalej do Šebastoviec.
V tomto prípade určite o plnenie detských snov nejde. Myslím, že autori LV sú s detstvom vysporiadaní dobre Myšlienkou bolo spravidelnenie dopravy, ktoré by sa dosiahlo jednotnými intervalmi v celej sieti ED a zároveň zachovanie atraktivity výsledných intervalov.
Samozrejme, že sa to robiť a ani s LV hýbať nemuselo. Pokojne môže ostať počet liniek vyšší a ich intervaly redšie, teda zachovať súčasný stav. Roboty na cesťákoch, obehoch, zadelení by bolo menej. Ale potom sa treba aspoň na pôde tohto DF dohodnúť, že už nikdy nesmie zaznieť výčitka, že prečo po Komenského ide dvojica liniek naraz, pričom predtým i potom nejde 10 min. nič....
Napájač pre sever Barce by mohol robiť nejakú slučku Socha JPII - Gavlovičova - Barčianska - Alejová - VSSx - Južná tr. - Hraničná - Barčianska - Gavlovičova - Socha JPII. Tak by mohli prestúpiť aj na VSSx (ale nie bezkolízne) aj pri soche.
potreboval by som niečo zistiť...na stranke dpmk pišu že občania nad 70 rokov maju dopravu zdarma s nejakou osobitnou bčk...ako je to s občanmi nad 70 rokov ktori niesu z ke,nemaju tu vybavenu tu špecialnu bčk? musia si kupiť polovičny listok alebo ako?