Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Crossfire #49160:
Ad 1. to JE problem dopravcu, pretože si vodiči robia čo chcu, taky voz nema čo robiť vonku.
Pre tých čo to ešte nevedia, na trolejbuse Škoda 15TrM s #1018 bola ukončená rVP, vozidlo už stojí v hale, chýba už len palubný počítač a bude celý hotový.
Reply on: VLI #49185:
Zašívareň starých kádrov, ktorí (na)plánujú až kým nepomrú. ?
Reply on: VLK #49174:
neviem, ako to je s RG alebo Mikroelektronikou, ale stanoviť si podmienky súťaže tak, že môže vyhrať niečo, čo nie je plne kompatibilné ( alebo aspoň natoľko kompatibilné, aby sa to dalo bežne používať ) značí, že niečo nie je v súlade s kostolným poriadkom. Veď si pamätáme na tú súťaž : " Milý Štefan... "
Reply on: JCX1018 #49190:
Resp. by som mohol príhodu s označovaním lístka. Ešte keď som nemal čipovú kartu a chodil som na lístky, raz sa mi stalo, že som vopchal lístok, označilo a keď som ho vytiahol von tak mi vyšla len polovička lístka, druhá ostala v označovači, aj keď som ju nevidel. Tak toto sa má robiť?
Reply on: marek.16 #49189:
no tak toto sa stáva bežne, čakáme na zastávke niekedy o 5 ráno kým prejde tých 5áut, vo voze je dokopy 6 žívých osôb, z toho sme dvaja ja a vodič a tretí je pes, všetci spia, lebo je skoro ráno a zrazu sa označovač zošaleje a označuje vzduch, lebo ani len lístok nie je vopchatý dnuka, nie to ešte aby ho označoval cestujúci
Reply on: JCX1018 #49186:
Ešte pridám niečo ohľadom označovačov. Vozidlo 1001, po odchode z Lingova až po Tesco všetky označovače označovali takmer vkuse. Nikto pri nich nestál, jednoducho začali si z ničoho nič označovať. ?
Reply on: Yogi616 #49187:
tak to je jeho jediná chyba, ale kto mohol vedieť, že niekto vyrobil nejaký počítač typu pozliepaná plastová krabička a tam napchal nejaké čipy, čo našiel kdesi na smetisku, a reprezentuje to ako vynikajúci počítač pre mhd ?
Reply on: JCX1018 #49186:
ale môže zato aj dopravca..môže zato že takú kktinu kúpil ?
Musím sa pridať do debaty, lebo nechápem, ako môže niekto obhajovať niečo, čo proste nefunguje. Emtest je jeden debilný krám, ktorý nefungoval, nefunguje a ak to takto pôjde ďalej, tak ani fungovať nikdy nebude. Už len z trolejbusov je mnoho prípadov, keď emtest zlyhal na plnej čiare. Čo takto vozidlo 1015, neustále mu nefungovali displeje, nesvietil ani jeden, keď displeje fungovali, tak sa zasa za plnej prevádzky vypol palubák a začalo načítavať dáta, tým pádom sa vypli aj čítačky a zasa boli poškodení cestujúci. Asi po 2 mesiacoch sa pracovníci emtestu odhodlali vymeniť všetky tabule na trolejbuse. Pomohlo to?? Vôbec. Fungovalo to asi tak týždeň a potom sa opakovalo to isté. Ďalší príklad. Vozidlo 1003, zadný displej nesvieti už od kedy sa pamätám. Bola hlásená porucha pracovníci emtestu zasa prišli vymeniť. Opäť, fungovalo to 2 dni a od vtedy opäť nesvieti. Vozidlo 1010: displeje sa zasekávajú, neustále svieti tá istá konečná, alebo pre istotu nesvieti nič, potom na konečnej ho vodič vypne, aby ho reštartoval a tabule svietia ďalej, keď ho zapne, tak zasa svieti tá úžasná značka emtestu. Ďalej spomeniem ešte vozidlá 1004 a 1007, kde je ten istý problém so zadnými displejmi, ktoré nefungujú. Potom je tu ďalší problém: samotný palubák. Vodiči už ráno o štvrtej majú zvýšený tlak, lebo sa im nechce zapnúť počítač, počas služby zamrzne a nedá sa s ním pracovať, prípadne sa na konečnej uprostred služby vypne s tým, že je služba ukončená a začne sa aktualizovať. No proste hrúza. A to sú spomenutá iba problémy pri vozoch, ktoré majú aj tabule značky emtest. Tak sa teda pýtam: Môže dopravca za to, že nejaký výrobok nedokáže pracovať a komunikovať ani s vlastnými tabuľami a vlastnými výrobkami??? Odpoviem asi za väčšinu ľudí: NIE! A sú tu dve varianty prečo. 1. Nefunguje, ale zapne sa iba vďaka modleniu sa jeho výrobcov, aby nemali na krku žaloby za predávanie nefungujúceho výrobku, 2. Funguje, ale ešte ani samotný výrobca neprišiel na to, na akom princípe. Potom sú tu ešte problémy v spojení emtest a buse. Na trolejbusoch 1016, 1017 a 1020 sú vnútorné displeje mimo prevádzky, čiže sú tam len na to, aby zaberali miesto. Neviem, ako vozidlá 1016 a 1020, lebo v jednom som už dlho nešla a druhé stojí v garáži, ale v 1017 nefunguje ani len hlásenie zastávok. A aj autobusy majú ten istý problém. Ide autobus popri krajskom úrade, na prednom bočnom displeji je nahodená linka 18, na druhom bočnom je linka 10, zadný displej je pre istotu prekrytý novinami, aby cestujúcich nemiatol ešte viac. Alebo ide autobus s linkou naškrabanou na kuse papiera odtrhnutého zo zadelenia, aby cestujúci vedeli aspoň do akej linky nasadli, lebo displeje zobrazujú manipulačná jazdu, prípadne dopravný podnik mesta košice. A o čítačkach a označovačoch ani nehovorím. Na palubáku začne vypipovať že čítačka xy nekomunikuje, človek príde k nej a alebo funguje, alebo je vypnutá celkom, prípadne tam pobehuje tučniačik a zapínanie stojí celý deň na 42%. Alebo funguje normálne, ale nedá sa s ňou manipulovať. T.j. že ak chce niekto kúpiť lístok spolucestujúcemu, alebo si len zistiť info o svojej karte, tak sa k tomu nedostane, lebo tlačítka nefungujú, môžete do toho trieskať koľko chcete, jednoducho nefunguje.Potom označovače, ktoré ako sa mi dneska stalo. 3x som označovala lístok v troch rôznych dopravných prostriedkoch a z toho 2x mi označovač lístok označil kdesi v prostriedku lístka. Prípadne pri označovaní skúšobného lístka ho ani neoznačí, lebo sa nedá dať do označovača, pričom vôbec nehlási palubák, že by s ním niečo bolo. Alebo zasa naopak, hlási poruchu označovača, že je upchatý a prídem k nemu a všetko funguje normálne. Tak sa pýtam znova, ako môže dopravca za to, že počítač nekomunikuje ani s vlastnými výrobkami?? Odpoveď je jednoduchá, proste je to starý krám, ktorý nefunguje,a to, že to kdesi v zapadákove o jednej čítačke a troch označovačoch na jeden autobus typu sad funguje, ma nepresvedčí o opaku, lebo mám oči a vidím, ako to úžasne funguje.
Dňa 10. Júna 2009 spolu s Ing. Šarákom sme sa zúčastnili na svetovom kongrese a výstave o doprave vo Viedni, ktorú organizovala svetová organizácia pre dopravu – UITP. Celosvetový kongres a výstava o doprave je organizovaná 1x za 2 roky v rôznych štátoch sveta. Vo Viedni sa jednalo o výstavu na ploche 25.000 m2 s 300 vystavovateľmi a 1850 delegátmi kongresu. Programom akcie boli prednášky, semináre a výstava z oblasti vývoja, nových technológií a výroby v oblasti verejnej osobnej dopravy (informačné technológie v doprave, modelovanie a riadenie dopravy, zariadenia pre predaj cestovných dokladov, materiály na výstavbu dopravnej infraštruktúry, autobusy pre mestskú hromadnú dopravu, koľajové vozidlá pre mestskú a prímestskú dopravu podobne. Okrem prehliadky výstavných priestorov sme na výstave uskutočnili množstvo osobných stretnutí s vystavovateľmi, ktorých ponuka súvisela s možným využitím pri budovaní integrovaného dopravného systému. Išlo napr. o výrobcov koľajových vozidiel firiem Alstom a Bombardier, výrobcov malých mestských autobusov (firma Kutsenits). Porovnávali sme informačno-odbavovaciu technológiu firmy EM-TEST s ostatným konkurenčnými výrobcami. Mimoriadne nás zaujala výroba betónových dielov na výstavbu ciest a nástupných hrán na zastávkach od firmy PROFILBETON GmgH. Táto firma svojimi výrobkami už v súčasnosti zabezpečuje bezbariérovú výstavbu zastávok v Ostrave a Brne. Správu s odporúčaniami som predložil na porade primátora. Získané poznatky budeme aplikovať v projekte IDS.

To by ma zaujímalo na čo Filipko prišiel, keď porovnávali emtrest s konkurenciou.

Viac tu: http://www.kosice.sk/docuStore_getByID.asp?id=14968
Reply on: jt #49177:
opýtaj sa v TN, ako to je a potom popisuj... keď som povedal, že v TN boli po zavedení problémy to boli veci, ktoré sa týkali napr. starých čipových kariet a pod., neboli to závažné chyby týkajúce sa a ovlyvňujúce funkčnosť celého systému. Toto sa odladilo v priebehu dvoch týždňov a odvedy to funguje bez problémov. A porovnávam to preto, že každý projekt si vyžaduje rovnaký prístup, či je to 600 autobusov (Kuwait) alebo 40 (TN).

Re #49179 AAA: myslím si, že na tomto fóre sa vyskytuje dosť ľudí, ktorí majú alebo chcú mať s dopravou niečo spoločné, tak sa snažím udržiavať aspoň základnú vedomostnú úroveň. Keď noviny hovoria o DP ako prepravcovi - no, pán novinár si nedá námahu si to zistiť, kto je čo je, ale ak to chce niekto používať, aby ukázal, že nejakú terminológiu ovláda, očakávam, že vie čo hovorí. Prepravca je ten, pre koho sa organizuje preprava - teda samotný cestujúci, ale nakoľko je MHD dotovaná z mestského rozpočtu ako výkony vo verejnom záujme, je teda preprava vykonávaná aj pre mesto a týmto je aj zo samotného mesta prepravca.

Re #49181 Dimi: ja sa len snažím o to, aby sa ľudia, ktorí sa snažia niečo hodnotiť, to aj delili. Jedno sú chyby dodávateľa (viem o nich, je to vina dodávateľa a DP si mal prišľapnúť na to, aby sa to dalo dokopy) ale sú aj chyby prevádzkovateľa systému. A nedá sa to vopchať do jedného vreca s nálepkou EMtest.
Reply on: Dimi #49181:
99% neveríš ani sám...
Reply on: VLK #49174:
Za istu cast chyb moze dopravca. Ale za 99 percent chyb moze EMTest. To musis uznat sam 😉 .. Co sa tyka platov programatorov emtestu, ano, pocul som o nich. Ja by som pri takych platoch robil asi to iste. Takze k tomu len tolko 😉 .. Aaa este jedna vec.. Studentom nie som uz viac ako desatrocie a od skoncenia skoly pracujem.

Ja nehadzem vinu na teba, iba tu popisujeme "pripad" emtest. A to z toho titulu, nech si to majitelia v Ziline precitaju, co vlastne robia. Vdaka bohu, ze pre nich uz nerobis ? ? ..
Reply on: AAA #49178:
Lebo ide o displeje Buse.
Reply on: VLK #49163:
V osobnej doprave sa zväčša namiesto prepravcu používa len pojem cestujúci. A mesto označovať prepravcom mi príde dosť divné, aj keď teoreticky to svojim spôsobom pravda je.
Reply on: SHORTY #49161:
Prečo Emdžadové veci posielajú do Blanska a nie do ZA?
Porovnávať Trenčín, jeho päť a pol autobusov, systém nástupu iba prednými dverami a jeden označovač vo vozidle s prepravnými nárokmi, vozidlovým parkom a jeho rôznorodosťou Košíc, je trocha mimo... Už len to, že Trenčín mal problémy po zavedení EMTestu, pričom systém tam funguje skoro ako v prímestskej/medzimestskej SAD, už svedčí samo o sebe...
Čo sa tu naťahujete s tým em-testom...treba to urobiť ako za starých časov....za každu sedačku po 20 tabulí aby boli ked nejde systém, a nazad kovové štikátka ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.